Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et usko jeesukseen?

Vierailija
05.05.2016 |

Mitä ateisti menetät siinä jos uskot jeesukseen? Eikö kannattaisi varmuuden vuoksi edes uskoa. Muuten joutuuu ikuiseen helvettiin kitumaan. Kannattaako ottaa riskiä jos jumala on onkin olemassa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskonnossa uskotaan ja tieteessä tiedetään...

Vierailija
22/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel, miks vaan jeepukseen eikä kaikkiin puujumaliin ihan vaan varmuuden vuoksi? Hoh hoijaa, ei vaan jaksa näitä tuputtajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei ole järjen asia. Ateistikin tietää sen, mutta ei ymmärrä.

Vierailija
24/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletetaan, että se hihhulien jumala on olemassa, ja jos helvetti on ikuista eroa jumalasta, niin - suoraan sanottuna, mitä nyt olen viimeaikona lahkohihhulien kanssa vääntänyt, vaikuttaa se teidän jumalanne niin kusipäiseltä, että se ikuinen ero olisi lähinnä helpotus.

Vierailija
25/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juu, ja tämä aloituskin on vaan esimerkki siitä, miten "kiva" se sinun jumalasi on: palvot häntä pelon takia. Et, koska hän olisi mielestäsi moraalinen tai oikeudenmukainen, vaan koska jumalasi on narsistinen kuspää, joka panee ihmiset uhkailemalla palvelemaan itseään. Itseään kunnioittava ihminen ei tuollaiseen lähde mukaan.

Vierailija
26/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on nykyään modernisti monikulttuurinen ja uskoo sen sijaan Muhammediin. Jeesus on so-last-season.

Vierailija
27/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ateisti menetät siinä jos uskot jeesukseen? Eikö kannattaisi varmuuden vuoksi edes uskoa. Muuten joutuuu ikuiseen helvettiin kitumaan. Kannattaako ottaa riskiä jos jumala on onkin olemassa.

En ole ateisti, vaan agnostikko, mutta mistäs minä tiedän, että onko jumala olemassa ja onko se juuri kristinuskon jumala, eikä esimerkiksi Allah tai joku muu?

Allah ja kristinuskon Jumala ovat kylläkin sama asia.

Vierailija
28/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa se on varmuuden vuoksi uskoa sellaiseen tyranniin joka laittaa helvettiin jos ei usko.Liian mustavalkoinen hahmo mun makuun.

Vierailija
29/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko satuihin. Voin elää ilman uskontoa.

Vierailija
30/45 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä todistat tämän? Opetuslapsilla ei taas ollut mitään motiivia valehdella Jeesuksesta. Jeesuksella oli sitä paitsi hyviä ja läheisiä ihmissuhteita. Ei kai ihan normi kylähulluilla sellaisia ole. Jeesuksella ei myöskään ollut omaa agendaa, hän teki vain Jumalan tahdon.

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jeesus voinut olla olemassa, mutta ei se mikään jumalan poika ollut tai mikään muu pyhimys. Pelkkä kylähullu.

Vierailija
31/45 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetuslapsilla on voinut olla vaikka mitä motiiveja valehdella Jeesuksesta.

Miksi Jumala oikeasti haluaisi, että hänen nimissään syrjittäisiin ihmisiä heidän erilaisuutensa vuoksi? Osaisiko joku uskonnollinen ihminen vastata tähän? Minusta homojen syrjintä on äärimmäistä pahuutta ja häijyyttä ihmisiä kohtaan, jotka haluaisivat oikeuden rakastaa toisiaan ja tulla hyväksytyiksi sellaisina kuin ovat.

Vierailija
32/45 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oletetaan, että se hihhulien jumala on olemassa, ja jos helvetti on ikuista eroa jumalasta, niin - suoraan sanottuna, mitä nyt olen viimeaikona lahkohihhulien kanssa vääntänyt, vaikuttaa se teidän jumalanne niin kusipäiseltä, että se ikuinen ero olisi lähinnä helpotus.

Olen sanonut samaa. Eksäni aina soittelee minulle käännytyssoittoja (hän on helluntaiuskovainen). Niihin sanon, että minusta ikuinen helvettituomio ajallisista synneistä on niin väärä ja julma, että vaikka pääsisinkin sen tyypin taivaaseen, niin sanoisin portilla että ei kiitos, minä menen sinne helvettiin mieluummin jos sinne kerran joku muukin joutuu. Raamatussa vielä sanotaan että taivaassa pitää monta kertaa päivässä ylistää sitä Jumalaa, joka on pistänyt esim. monet läheisistä helvettiin väärän uskon takia. Kuulostaa ahdistavalta.

Vierailija
33/45 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kannattashan se varalta vähä uskoa, mutta kun se on uskottava kuin lapsenmielinen. Ja jos ei oikeasti ja todella usko niin se on turha yrittääkkään sillä ei näitä henkimaailman tyyppejä voi huijata uskottelemalla niille, että uskoo kun ei oikeesti usko ja helvettihän se taas kuitenkin on eessä.

Vierailija
34/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin uskon, että Jeesus-niminen puuseppä on joskus tällä pallolla talsinut.

Vierailija
36/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helvettiä.

T: Spiritualisti

Vierailija
37/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vittuillakseni hihhuleille.

Sinulla ei ole varaa siihen. Olethan vain pelkuri

Vierailija
38/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jeesus voinut olla olemassa, mutta ei se mikään jumalan poika ollut tai mikään muu pyhimys. Pelkkä kylähullu.

Vähän samansuuntaisia ajatuksia minulla, mutta eihän tuota lopulta tiedä meistä kumpikaan. Saattoi olla pyhä mies, kylähullu, kansankiihottaja, narsisti, oikeasti uskoa olevansa Jumalan poika, skitsofreenikko tai sitten vaikka ollakin Jumalan poika. Agnostikkona en vaan jaksa kautta viitsi panostaa uskomiseen. Kaunis ajatus sinänsä tämä syntien anteeksi antaminen. Jos olisin uskomiseen taipuvainen ostaisin sen, jos kyytipoikana ei tarvitsisi uskoa muuhun sivutuotteena tulevaan soopaan eli sinänsä kiehtoviin kansansatuihin ja vanhentuneisiin aavikkoheimojen elämänohjeisiin.

Vierailija
39/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetuslapsilla on voinut olla vaikka mitä motiiveja valehdella Jeesuksesta.

Miksi Jumala oikeasti haluaisi, että hänen nimissään syrjittäisiin ihmisiä heidän erilaisuutensa vuoksi? Osaisiko joku uskonnollinen ihminen vastata tähän? Minusta homojen syrjintä on äärimmäistä pahuutta ja häijyyttä ihmisiä kohtaan, jotka haluaisivat oikeuden rakastaa toisiaan ja tulla hyväksytyiksi sellaisina kuin ovat.

Homous on perversio ja kuoleman synti samoin kuin alkoholismi. Tee parannus vielä kun ehdit.

Vierailija
40/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sellainen usko, että uskotaan vain varmuuden vuoksi siltä varalta jos Jeesus/Jumala kuitenkin on olemassa, on oikeata uskoa, jonka perusteella voisi päästä taivaaseen.