Raamattu on jumalan sanaa
Raamattu on pysynyt täysin muuttumattana yli 2000 vuotta. Se jos mikä todistaa että raamattu on jumalan sanaa.
Kommentit (16)
Mä vaan luulen, että Maria petti Josefia, mutta ei kehdannu myöntää.
Muuttumattomana? Tuo tuhannesti käännöksestä käännetty sepustus?
Luterilaisen kirkkomme käyttämä suomenkielinen Raamattukin eroaa joidenkin sanojen merkityksen kohdalla huomattavasti Lutherin itsensä käännöksestä. Siinä sitten tuleekin tulkintaan väriä, kun toinen sanoo homo ja toinen lapsenraiskaaja.
Ööh, se oli kyllä Efesoksen kirkolliskokous 400-luvulla, joka päätti mikä on jumalan sanaa. Rahalla oli siihen paljonkin sanomista (varmaankin ehtoollisviinin lisäksi).
Onhan tuota muokattu. Osia poistettu kokonaan. Aikamoisen äkkipikainen ja vihamielinen herra on, jos kaikki on hänen sanaansa. Samat asiat kuulemma Koraanissa, joten samoista lähteistä koottu. Mun Jumala ei ole kiivas ja uhreja vaativa pelottelija.
Vierailija kirjoitti:
Erään tulkinnan mukaan kyse oli esiaviollisesta seksistä kahden korkeahkossa asemassa olevan (Sekä Maria, että Joosef polveutuivat kuningas Daavidista ja olivat ilmeisesti kovin arvokkaasta suvusta), sillä sana "neitsyt" tarkoitti "nuorta naista". Samoin "enkeli" oli "sanansaattaja", ei yliluonnollinen sellainen.
Jumalan sanaa :'D mee ny roskiin. Raamattu on ihmisten kirjoittama ja moneen kertaan käännetty ja muokattu.
Yhtä totta kuin harry potterit siis.
Jos ap ei osaa lukea alkukielellä niin hän ei tiedä mitä valeita kirkko on hänelle syöttänyt alusta asti. Tämä on fakta.
Jumala tai vaikka jumalat on ihmisten keksimiä. Huvittaa miten moni ottaa esim. raamatun todesta. Tai oikeastaan se on hieman pelottavaa kun ajattelee mihin kaikkeen ääriuskovaiset on valmiita. Liian tehokasta tuollainen aivopesu.
Eikö AP:n pitäisi kirjoittaa Jumala isolla kirjaimella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään tulkinnan mukaan kyse oli esiaviollisesta seksistä kahden korkeahkossa asemassa olevan (Sekä Maria, että Joosef polveutuivat kuningas Daavidista ja olivat ilmeisesti kovin arvokkaasta suvusta), sillä sana "neitsyt" tarkoitti "nuorta naista". Samoin "enkeli" oli "sanansaattaja", ei yliluonnollinen sellainen.
Neitsyttä tarkoittava sana tarkoitti joko neitsyttä tai nuorta synnyttämätöntä naista.
Hm..... oliskohan voinut tulla ihan piqquinen väärinkäsitys ja sitä myöten hela paska meni päin persettä ja hihhulit entistäkin sekaisimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neitsyttä tarkoittava sana tarkoitti joko neitsyttä tai nuorta synnyttämätöntä naista.
Hm..... oliskohan voinut tulla ihan piqquinen väärinkäsitys ja sitä myöten hela paska meni päin persettä ja hihhulit entistäkin sekaisimmiksi.
Hihhulit on aina ollut ihan helvetin sekaisin. Neitsyyttä on eri kulttuureissa käsitelty mitä erikoisemmin tavoin. Jossain piti häävieraiden nähden todistaa verellä neitsyys asetumalla vasitun pölkyn päälle. Puusta siis oli veistetty munankaltainen johon morsian vuodatti verensä ja näin todisti olevansa neitsyt. Siinäkin huijattiin laittamalla pilluun jotain mikä sisälsi verta. Esim. elämen suolta joka oli täytetty verellä.
Imetytän Jumalalla kyrpääni kunhan Taivaaseen asti pääse. Tuollainen sadistinen ihmisten kyykyttäminen ja tulimeressä käristely kyllä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö AP:n pitäisi kirjoittaa Jumala isolla kirjaimella?
Jumala on myös yleisnimi. Kristittyjen jumala nyt sattuu olemaan suomeksi nimeltään Jumala.
Kun kaikki kerran kuolman jälkeen menemme Jumalan eteen, niin ei teillä ole ainakaan mitä millä itseänne puolustatte kun, katsoo teidä kommentointianne.
Se on kyllä ihmisten kirjoittama ja sitä on muokattu useaan kertaan sataluvuilla sen aikaisten vallapitäjien toimesta. Vahva epäily on siitäkin että sienillä on osuutta asiaan.