Vierailija

Kierto lyhentynyt 31->25 päivää. Haluttomuutta, joskus iltaisin ja öisin aivan tajutonta hikoilemista, ärtyneisyyttä, maksaläiskiä..

Jotenkin kuvittelin olevani nuori :(

• ylös 5
  • alas 8

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Sama täällä kuule! Olisin vielä halunnut uudelle kierrokselle mieheni kanssa :( En usko että onnistuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
syöpä

Saiskos palstalääkäriltä vielä tarkemman diagnoosin? Mikäs syöpä tällä tavalla oireilee?

ap

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kilpirauhasarvot, onko niitä tsekattu?

Ei ole mitattu. Pitäisikö siis?

ap

Vierailija

Suosittelen lääkärissä käyntiä, ellet jo ole käynyt. Kannattaa tarkistaa, että kyse on oikeasti varhaisista vaihtareista eikä syynä ole jokin muu, mikä sotkee hormoniesi toimintaa. Lisäksi voit saada helpotusta oireisiin. Sen verran nuori olet, että ilman muuta poikkeavaa sun iässä ja kannattaa varmistua syistä.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liian varhain aloitettu seksielämä tekee tällaista.

No ei tee.

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Mulla oli hetken aikaa sama kun käytin omega-3 - ja helokkiöljykapseleita. Puolisen vuotta kuvittelin eleleväni menopaussin ensivaiheita. Kierto normalisoitui kun kun lopetin kapselien ottamisen. Että niin pienestä se voi olla kiinni. Toinen tyypillinen syy on muutamankin kilon painonpudotus jos on jotakuinkin lähellä normaalipainoa. En nyt tuosta huolestuisi vielä. Sun muut oireesi eivät edes kuulosta vaihdevuosioireilulta.

Vierailija

Mene ehdottomasti lääkäriin, jos et ole jo ollut ja pyydä, että pääset verikokeisiin. Kyseessä voi olla myös perussairaus. Kierto lyhenee monilla tuossa iässä, mutta muuten oireet kuulostavat epätyypillisiltä noin nuorelle.

• ylös 14
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kilpirauhasarvot, onko niitä tsekattu?

Ei ole mitattu. Pitäisikö siis?

ap

Olisi hyvä tarkistuttaa mm. ne, jokuhan noihin oireisiin on syynä. Tiedätkö milloin äidilläsi alkoivat vaihdevuodet?

Vierailija

Olen samanikäinen kuin sinä. Mulla on ollut toisinaan yöhikoiluja parikymppisestä asti. Muutama vuosi meni ennen kuin tajusin, että ne tulevat aina juuri ennen kuukautisten alkamista. Kiertoni on aina ollut hiukan epäsäännöllinen, joten yöhikoilusta olen osannut varautua kuukautisten alkamiseen parin päivän kuluttua. ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liian varhain aloitettu seksielämä tekee tällaista.

Voi ei. Olin tosi nuori, menin 19-vuotiaana naimisiin ja menetin neitsyyteni hääyönä. Olisiko pitänyt odottaa vielä senkin jälkeen? Höh. Ja kaiken kukkuraksi mies on ensimmäiseni ja minä mieheni ensimmäinen. Ja viimeinen. Auttaisiko tähän joku syrjähyppy?

ap

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisko olla vaan kevät? Itsellä ainakin keväisin hormonit heittelee..

Hikoilu alkoi jo viime syksynä.

Mutta ehkäpä siis varaan ajan lääkärille. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hetken aikaa sama kun käytin omega-3 - ja helokkiöljykapseleita. Puolisen vuotta kuvittelin eleleväni menopaussin ensivaiheita. Kierto normalisoitui kun kun lopetin kapselien ottamisen. Että niin pienestä se voi olla kiinni. Toinen tyypillinen syy on muutamankin kilon painonpudotus jos on jotakuinkin lähellä normaalipainoa. En nyt tuosta huolestuisi vielä. Sun muut oireesi eivät edes kuulosta vaihdevuosioireilulta.
Kuulostaahan nimenomaan vaihdevuosioireilta.

Vierailija

Olitko ap nuori kun kuukautisesi alkoivat? Eräs lääkäri sanoi että menisivät aikalailla käsikädessä alku ja loppu, jos nuorena alkaa, vaihdevuodetkin tulevat varhain ja päinvastoin. Poikkeuksia tietty aina on kuten kaikessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko vaikuttivat kiertoon? Tiedätkö miksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olitko ap nuori kun kuukautisesi alkoivat? Eräs lääkäri sanoi että menisivät aikalailla käsikädessä alku ja loppu, jos nuorena alkaa, vaihdevuodetkin tulevat varhain ja päinvastoin. Poikkeuksia tietty aina on kuten kaikessa.

Ei vaan menee just päinvastoin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.