Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaatte perheen menot uusperheessä

tyhjätasku
04.05.2016 |

Kertokaahan, miten teillä uusperheissä kustannuksia jaetaan. Meillä minä maksan lähestulkoon kaikki asumiseen liittyvät kulut, vuokran, sähkön, veden, vakuutukset, ruuat jne.. mies ei osallistu kuin satunnaisesti joihinkin pienempiin menoihin. Käytännössä mulla menee koko palkka asumiskuluihin.

Mua on alkanut harmittamaan, että miehellä ( on eronnut , lapset joka toinen viikonloppu meillä ) on varaa hankkia omille lapsilleen ( maksaa elarit , niin niiden päälle ) ( 2 kpl ) vaikka mitä juttuja, uusia polkupyöriä, kustantaa lomia jne... mun rahat taas hupenevat kaikki perheen asumiseen (mulla myös 2 lasta ) eikä rahaa jää ostella lapsilleni esim. uusia pyöriä jne...

Miten te uusperheelliset olette järkkäilleen noita pakollisia asumiskustannuksia? Alkaa suorastaan vituttaan, että miehen lapset elelevät "leveästi" ja mun lapset kituuttaa eikä ole varaa ostaa heille koskaan mitään. Ja osaltaan varmasti johtuu siitä, ettei mies osallistu asumiskustannuksiin, jolloin hälle jää rahaa lapsilleen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät siltä mieheltä puolet kaikesta.

Ihan eri asia asua kimppakämpässä palkkaa nostavien tasavertaisten aikuisten kanssa, kuin perheessä elätettävien lasten kanssa. Sun miehen tulot vaikuttaa sun tukiin, yhteiskunnassa katsotaan avoparit tässä tapauksessa elatusvelvollisiksi vaikken näin periaatteessa ole, niin niin se kuitenkin menee jos jotain avustusta yrität hakea esim siihen lasten pyörään tai harrastuksiin joista mainitsit. 

Puolet pyydät kaikesta, ja voit esittää vielä laskun jo meneestä ajasta myös.

Ihan kusetustahan toi on.  Jos nostaa kytkintä kun joutuukin maksamaan elämisestään, niin parempi vaan, sinähän sen hänen elintasonsa nyt tarjoat. Että äkkiä katki toi hyväntekeväisyys.

Ei siinä mitään jos siihen on varaa, mutta ei täällä kukaan ilmaiseksi toisten kustannuksella voi elää. (vaikka tätäkin esiintyy paikka paikoin ...)

Aika läpinäkyvää mieheltäsi. Varmaan oikein hyvä suhde teillä kun eläminen ei maksa hälle mitään.

Meillä mies maksaa kaikesta puolet. Jos ostan vaan lapsille jutn, maksan ne itse.

Jos mies on valinnut elämäänsä meidät kaikki, maksaa hän myös yhdessä valitusta asumisesta puolet. Jos ei sovi niin terve menoa. Se on sitten jo hyväksikäyttöä. Ja nytkin, vaikka mies maksaa puolet, on asuminen hälle 50 % halvempaa kuin yksinään, on myös kotona pyykin pesijä, ruoanlaittaja, siivoaja.

Että ihan vapaasti voi lähteä jos mun puolelta kokee hyväksikäyttöä ja halvemmalla luulee pääsevänsä. Voin kertoa että hyväksikäyttö näissä PK seudun asuntovuokrissa on kaukana, lähimpänä hyväksikäyttöä on se että mies asuu ja maksaa vain puolet. :) :)

Esimerkkinä meillä rivarikolmio pihalla meren rannalla, vuokra 960 euroa (josta puolet siis 480 eur ), mies on välillä katsonut yksiön/kaksion hintoja niin halvin löyty summalla 860 euroa, kerrostalo, kaukana mistään.  Miehellä myös niin hyvät tulot ettei saisi mitään kaupungin vuokra asuntoja.

Tilanne on tietysti eri jos sulla on omakotitalo josta maksat lainaa ja keräät itsellesi omaisuutta. Tällöin et voi vaatia lainan osuudesta puolia. Mutta voit vaatia vuokraa miehen osuudesta. "Vuokran" eli asumisen osuus voidaan sopia maksettavaksi esim laskuina ja muina kuluina jottet joudu sitten makselemaan veroja mistään vuokratuloista.

Laita se mies nyt tilille.

Vierailija
22/26 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehkä mulla alkaa putoamaan noi vaaleanpunaiset lasit silmiltä. Mies ei todellakaan osallistu noihin asumis ym. ruokakuluihin.  Ei edes kysy, voisiko osallistua jollain tavalla.

Suurin ärsytys tässä varmaankin mulle tulee siinä, että miehen lapset saavat isältään huomattavasti paljon kaikkea, uusia vaatteita,  Ipadeja, pyöriä, lentolippuja jne... eli heidän elintasonsa on täysin eri tasoa omiin lapsiini verrattuna. Ja mies vaan sanoo, että kun ei lapsensa äiti osta, niin hän hankkii. Exällä kun ei kuulemma ole varaa, ja hän  haluaa että ex perheellään on kaikki hyvin.

Hyvä jos mun rahat riittää viedä omat lapseni edes  leffaan kerran kuussa. Ei ole reilua. Ei tietenkään sekään, että mies kustantaisi myös minun lapsieni kuluja. Mutta ei oo tämäkään tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on nyt AP ryhdistäytymisen paikka.

Tilannehan on että sinä annat tuon kaiken vielä tapahtua, ja sun lapset kärsii sitten tästä että teille on ilmaantunut sinne aikuinen lapsi elätettäväksi aikuisen oikeuksilla.

Mitä luulet että miltä tuntuu kun kotiin muuttaa porukka jolla on ihan eri alintaso, kalliita vermeitä ja toistuvaa mukavien asioiden vastaanottoa ja ilakointia kun toiset ei saa  mitään?

Jos asuisit ilman miestä,  säästäisit vakuutuksissa, ruokakuluissa, hermoissa, mielipahassa ja saisit mahdollisesti tukea asumiseen ja rahaakin jäisi enemmän käyttöön. Kokemuksesta tiedän että halvemmalla syö ilman tollasta porukkaa, aina sitä ollaan haluamassa jotain hyvää, ei kelpaa halvat sopat yms.

21

Vierailija
24/26 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjätasku kirjoitti:

Joo, ehkä mulla alkaa putoamaan noi vaaleanpunaiset lasit silmiltä. Mies ei todellakaan osallistu noihin asumis ym. ruokakuluihin.  Ei edes kysy, voisiko osallistua jollain tavalla.

Suurin ärsytys tässä varmaankin mulle tulee siinä, että miehen lapset saavat isältään huomattavasti paljon kaikkea, uusia vaatteita,  Ipadeja, pyöriä, lentolippuja jne... eli heidän elintasonsa on täysin eri tasoa omiin lapsiini verrattuna. Ja mies vaan sanoo, että kun ei lapsensa äiti osta, niin hän hankkii. Exällä kun ei kuulemma ole varaa, ja hän  haluaa että ex perheellään on kaikki hyvin.

Hyvä jos mun rahat riittää viedä omat lapseni edes  leffaan kerran kuussa. Ei ole reilua. Ei tietenkään sekään, että mies kustantaisi myös minun lapsieni kuluja. Mutta ei oo tämäkään tilanne.

Älä turhaan keskity nyt siihen mitä kukin lapsi saa, se on ihan toissijaista ja vain seuraus tilanteesta. Ongelma on se, että sinä maksat miehen elämisen, eikä hän osallistu ilmeisesti ollenkaan yhteisiin kuluihin. Tästä sinun pitää keskustella miehen kanssa - jos otat puheeksi sen mitä lapset saavat, menee keskustelu heti sivuraiteille ja lillukanvarsiin, ja miehen on helppo puhua sinut ympäri vetoamalla esim. siihen, että hänen lapsensa eivät muuten saa ko. asioita.

Ongelma on selkeä: mies ei osallistu kustannuksiin. Älä suostu puhumaan mistään muusta, ennen kuin tuo ongelma on selvitetty.

Vaikkakin veikkaan, ettei tuollainen hyväksikäyttävä paska mihinkään maksuihin suostu, sen sijaan hän varmasti käyttää kaikki mahdolliset manipulointikeinot syyllistääkseen sinua, hän ei tee mitään väärää. Ja sä olet otollinen alusta; johan tuossa itsekin omassa kommentissasi kaivat maata jalkojesi alta sanomalla, kuinka "Ei ole reilua. Ei tietenkään sekään, että mies kustantaisi myös minun lapsieni kuluja." Muista yhä: miehen pitää maksaa oma osuutensa yhteisistä kuluista, nyt ei ole kyse lasten kuluista eikä edes sinun henkilökohtaisista kuluistasi!

Vierailija
25/26 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että välillä mulla on mitta täynnä totaalisesti tätä tilannetta. Jos mun lapsi pyytää vaikka karkkirahaa, mun usein pitää sanoa ei oota, mies sitten taas tekee useiden kymppien tilisiirtoja samaan aikaan lapsilleen. Olen koittanut ottaa ja olen ottanutkin muutaman kerran asian puheeksi, mutta se ei ole tilannetta muuttanut miksikään. Tai ehkä on sen verran,  että mies ei enää niin näkyvästi  kerro asioista mulle, joita lapsillensa nyt hankkii/antaa rahaa jne...

Oikein vituttaa, kun ajattelenkin erästä loma-aikaa, kun mies hankki lapsilleen lentolippuja majoituksineen, että pääsevät lomailemaan, ja mulla ei ollut varaa edes surkeaan miniristeilyyn lasten kanssa.

Vierailija
26/26 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjätasku kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että välillä mulla on mitta täynnä totaalisesti tätä tilannetta. Jos mun lapsi pyytää vaikka karkkirahaa, mun usein pitää sanoa ei oota, mies sitten taas tekee useiden kymppien tilisiirtoja samaan aikaan lapsilleen. Olen koittanut ottaa ja olen ottanutkin muutaman kerran asian puheeksi, mutta se ei ole tilannetta muuttanut miksikään. Tai ehkä on sen verran,  että mies ei enää niin näkyvästi  kerro asioista mulle, joita lapsillensa nyt hankkii/antaa rahaa jne...

Oikein vituttaa, kun ajattelenkin erästä loma-aikaa, kun mies hankki lapsilleen lentolippuja majoituksineen, että pääsevät lomailemaan, ja mulla ei ollut varaa edes surkeaan miniristeilyyn lasten kanssa.

Miksi sä koko ajan jauhat vaan lapsista? Olet varmasti tosiaan ottanut sen asian puheeksikin vain lapset edellä... Usko nyt, ihan väärä lähestymiskulma. Eihän tuo tilanne olisi reilu vaikka sulla jäisikin lapsille rahaa - pitäisi miehen silti maksaa osuutensa yhteisistä kuluista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan