Erittäin lihavan ihmiset hautajaiset - kokemuksia kenelläkään?
Miten erittäin lihavien ihmisten hautajaiset onnistuvat, onko kenelläkään käytännön kokemuksia? Tarkoitan sellaista + 150kg painavaa. Onko jotakin XXL-arkkuja? Normaali arkkuunhan sellainen ei mahdu. Miten sitten hautaan laitto? Meneekö kantajien harteilla ihmiskäsin vai jollakin trukilla ja kuormaliinoilla?
Kommentit (47)
En usko että vainajia paloitellaan missään vaihtoehdossa.
Tästä ketjusta näkee miten nuoria kommentoijat ovat: eivät ole olleet monissakaan hautajaisissa, vielä.
Vainaja arkkuineen mahtuu kyllä krematorion uuniin, se ei muistuta MRI -laitetta millään lailla. Ajatelkaa mielummin leivinuunia ja suurentakaa siitä. Paksunkin vainajan tuhkat mahtuvat ihan normaaliin uurnaan.
Jos on hautaanlasku: kantajia on vaadittava määrä, siihen vaikuttaa kantajien ikä ja voimat. Heitä voi olla 6, 8 tai vaikka 10. Arkku kannetaan kappelista ulos ja siirretään kevytliikkeisen vaunun päälle, jota suntio tai hautajaisurakoitsija työntää. Saattoväki seuraa. Haudalla kantajat taas tarttuvat toimeen ja laskevat arkun hautaan, jonne se aina varmasti mahtuu tunkematta ja polkematta.
Jos siunaustilaisuus on muualla kuin hautausmaan kappelissa viedään arkkuhaudattava vainaja hautausmaalle hautaustoimiston autolla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi minulle tuli mielikuva, että traileri peruuttaa hautausmaalle ja trukilla lasketaan hautaan. Vieno piippaus ja jyrinä säestää hautaanlaskua. Kevyet mullat-tirskuntaa-
Apua tuli jo melkein itku kun nauroin niin paljon. Ihan hirveä aihe ja silti naurattaa. Mutta tuskinpa kukaan on jäänyt kilojensa vuoksi hautaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mummo laskettiin ihan kuuden miehen voimin, arkku oli isompi ja painoa mummulla varmaan 160-180kg. Itse olen ihan vaivatta mahtunut magneettikuvaan 140 kiloisena.
Olisiko possun aika laihduttaa? :o
Kyllä mä olen sanonut läheisilleni, että mut voi tunkea vaikka pahvilaatikkoon kun sen aika tulee.
Onneksi on myös hautaustestamentti mahdollisuus olemassa, jolla saa eläessään määrätä kaiken hautajaisiaan myöten jo eläessään. Ei tervitse toiset arvailla, mitenköhän vainaja olisi tän ja tän toivonut tehtäväksi.
Itse olen määrännyt siinä, ettei mitään monttubileitä minulle pidetä, omat lapset ja kumppani riittää papin lisäksi. Ekopahvinen arkku uuniin, ja se on siinä.
Mummo laskettiin ihan kuuden miehen voimin, arkku oli isompi ja painoa mummulla varmaan 160-180kg. Itse olen ihan vaivatta mahtunut magneettikuvaan 140 kiloisena.