Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa pikkuhiljaa ehkä ahdistamaan tämä elämäntilanne

Vierailija
04.05.2016 |

Oon siis nyt kohta 2 vuotta asunut täällä toisen mummon ja serkkujen lähellä ja käynyt paikallisella nuortenpajalla, jossa suurin osa porukkaa on jotain päihdetyyppejä. Itse en käytä päihteitä. Kuitenkin alkaa ehkä pikkuhiljaa nyppimään meneminen sinne pajalle kun ei kiinnosta kuunnella niiden alkoholikeskusteluja. Onneksi tässä kuussa on vielä pääsykokeita. On ne ohjaajat tai mitkä nyt ovatkaan siellä ihan kivoja mutta silti.

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyys auttaa tosi paljon. Itse muutin toiselle paikkakunnalle ja sain viimein oman elämän isäni alkoholismin varjoista.

Vierailija
2/4 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäisyys auttaa tosi paljon. Itse muutin toiselle paikkakunnalle ja sain viimein oman elämän isäni alkoholismin varjoista.

Siis ei meillä suvussa tai perheessä mitään alkoholiongelmaa ole. Ärsyttää vaan henkilökohtaisesti mua, kun ympäröivä maailma hehkuttaa sitä alkoholia liikaa. Juu tekis kyllä varmaan maisemanvaihdos ainakin hetkeksi mullekin ihan hyvää.

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee asialle jotakin, hae kouluun tai käy työkkärissä ja sanot että haluat jonnekkin "oikeaan työhön" työkokeiluun. Meilläpäin ei ainakaan noissa paikoissa ole kuin päihteenkäyttäjiä, pitkäaikaistyöttömiä ja mielenterveyspotilaita. Jos sinulla on kaikki kunnossa niin miksi ihmeessä olet ollut siellä kaksi vuotta? Itse olin samanlaisessa paikassa aikoinaan sen noin kaksi vuotta joka sisälsi työkokeilun, jos mielenterveys antaa periksi helpolle toiminnalle ja käytin myös päihteitä, viinaa ja huumeita, ja kokeilun jälkeen aloitin kuntoutuksen samassa paikassa, jäi viina ja huumeet. Sen jälkeen olen opiskellut ammatin itselleni ja nyt opiskelen AMKssa insinööriksi. 

Vierailija
4/4 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihmeessä niille ohjaajille ja/tai laita työkkäriin yhteydenottopyyntö, että haluat työkokeiluun jollekin sinua kiinnostavalle alalle. Jos et pääse paikallisiin yrityksiin, niin vähintään kaupungille ihan varmasti, koska olet heille ilmainen työntekijä. Ihan jo se, että pääset tekemään töitä ns. tavallisten työntekijöiden seassa, tekee hyvää itsetunnolle ja näkyy omassa olemuksessa. (Mikä taas auttaa tulevissa työ- ja kouluhaastatteluissa.)

Onhan se työkokeilu ilmaista työtä, mutta jostain sitä pitää aloittaa. Jos valitset sellaisen kokeilupaikan, että se liittyy opiskeluihisi, niin voit sen perusteella olla jo hyvässä asemassa tulevaisuuden työnhaun suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi