Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ei saisi keskustella kaikista asioista?t.ammattivalittaja

Vierailija
04.05.2016 |

Miksi?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita omista yksityisasioistasi niin paljon kuin haluat.

Älä kirjoita nuoremman poikasi, ex-miestesi, adoptioon antamasi pojan, hänen vanhempiensa, omien sisartesi ja muiden sukulaistesi äläkä ex-miestesi sukulaisten yksityisasioista.

Mä aion kun nuoremman lapseni saan aikuiseksi tehdä omakustanne kirjan tuosta adoptioasiasta joten en aio elämääni peitellä.ap

Opettele sitä ennen oikea sanajärjestys.

Mulla on ihminen joka osaa kirjoittaa.ap

Voi kun sulla olisi myös ihminen joka osaisi käyttää aivojaan.

Mä kuule teen negatiivisesta asiasta elämästäni positiivisen. Varmasti tuollainen prosessi kiinnostaa ihmisiä.ap

Fiktiivisyys kiinnostaa aina.

Vierailija
22/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kirjoita nuoremman poikasi, ex-miestesi, adoptioon antamasi pojan, hänen vanhempiensa, omien sisartesi ja muiden sukulaistesi äläkä ex-miestesi sukulaisten yksityisasioista.

Mä aion kun nuoremman lapseni saan aikuiseksi tehdä omakustanne kirjan tuosta adoptioasiasta joten en aio elämääni peitellä.ap

Mä kuule teen negatiivisesta asiasta elämästäni positiivisen. Varmasti tuollainen prosessi kiinnostaa ihmisiä.ap

Ei tämä ole fiktiivinen vaan tosi tarina. Laitan mä siihen kaikki käräjäoikeuden päätöksetkin.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunhan kannataisi kirjoittaa matkailu aiheinen kirja, kuumia vinkkejä Aruban matkailuun.

Elämäntaito-opas voisi olla toinen yhtä hyvä vaihtoehto.

Vierailija
24/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole fiktiivinen vaan tosi tarina. Laitan mä siihen kaikki käräjäoikeuden päätöksetkin.ap

Taattua pyötälaatikko tekstiä.

Vierailija
25/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua pyötälaatikko tekstiä.

Ei ole. Aion hyötyä kokemuksistani.ap

Vierailija
26/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mieluummin terapiaan.

Vierailija
27/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Haluan nyt vain kirjoittaa kirjan tuosta aiheesta.Varmasti se kiinnostaa ihmisiä. Moni ei ole vielä adoptioasioistaan kirjoittanut kirjaa.ap

Vierailija
28/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Haluan nyt vain kirjoittaa kirjan tuosta aiheesta.Varmasti se kiinnostaa ihmisiä. Moni ei ole vielä adoptioasioistaan kirjoittanut kirjaa.ap

Ai taas tää bestselleristi-vaihe. Niin mitens olisi se terapia?

Vierailija
29/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu, että tästä on tullut joku saamarin pierupalsta. D: joku yksittäinen hoopo jääny seksuaalisesti päiväkoti-ikäisen tasolle ja levittää paskaansa väkisin tälle palstalle.

Vierailija
30/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? mä haluan hyötyä tästä kokemuksesta ja se hyöty tulee kirjan kautta.ap

Vierailija
31/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluaisit tehdä jotain hyödyllistä niin hoitaisit päänuppisi kuntoon.

Vierailija
32/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluaisit tehdä jotain hyödyllistä niin hoitaisit päänuppisi kuntoon.

Ei tällä adoptioasilla ole mitään tekoa mun päänupin kanssa. Niin on oikeasti tapahtunut ja haluan kirjoittaa kokemuksistani kirjan koska se on kuitenkin melko harvinainen tapaus suomessa.ap

Vierailija
33/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen kirjan kirjoittaa?

Mulla on tuttava joka osaa kirjoittaa, on ihan opiskellut ihminen.ap

Vähän epäilen viittiikö kukaan kirjoittaa sun puolesta omakustannetta. On vähän turhan isotöinen ilmaisprojektiksi. Ihmisillä on elämässään muutakin hommaa kuin kirjoitella toisten puolesta kirjoja.

Vierailija
34/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit omalla nimelläsi kirjoittaa, kustantaa, markkinoida ja myydä ihan mitä tahansa. Silloin sinä olet juridisessa vastuussa tekstistä. Tästä palstasta on juridisessa vastuussa Sanoma. 

Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa mitkä ovat sinun henkilökohtaisia asioitasi, mitkä eivät. Monet vaivasi on sinun henkilökohtaisia asioitasi, samoin se, että teet poikasi kanssa läksyjä. Pojan koulumenestys on pojan asia. Selvisikö ollenkaan? 

Omakustanne ei vapauta sinua vastuusta. Jos kirjassa, joka ilmeisesti on jonkunnäköinen omaelämäkerta ja kuuluu tietokirjallisuuden piiriin, esität asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, joudut niistä vastaamaan. Omia tekojasi, valintojasi, palstailu-uraasi, työllistymiskamppailujasi, tunteitasi ja tuntemuksiasi eri elämäntilanteissa voit tietysti kuvata. Kannattaa myös hankkia molempien poikien ja vanhemman pojan vanhempien lupa ja antaa heidän lukea tekstisi etukäteen. Sama koskee nykyistä miestäsi ja siskojasi, jos he siintyvät kirjassasi. 

Muutama vuosi sitten Riikka Ala-Harja käytti muistaakseni siskonsa perheen tragediaa aineistona romaanissaan ja siitä syntyi kova häly. 

Yksityisyyden suoja on luovuttamaton ja ikuinen. Nuoremman poikasi iällä ei ole tekemistä asian kanssa. 

Ihan vinkkinä vaan: sinun kannattaa hankkia ja pitää huolta ensimmäisen miehesi rikosrekisteristä, hänen sairaskertomuksistaan, adoptiopapereista, omista sairaskertomuksistasi ja niihin liittyvistä päätöksistä. Tulet tarvitsemaan niitä. Jos esim. väität, että siskosi painostivat sinua naimisiin ensimmäisen miehesi kanssa, sinun pitää voida todistaa se. Siskosi saattavat kiistää ja mies on kuollut. Tarvitset päiväkirjoja, kirjeitä ... Vanhoista almanakoista on usein paljon hyötyä. 

Jos vain haluat valuttaa uhriutta, kateutta, katkeruutta ja valitusta, ehdotan omakustannerunoelmaa. Sen nimi voisi olla "Elämän kankeus" tai "Neljän seinän sisällä". 

Vierailija
35/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen viittiikö kukaan kirjoittaa sun puolesta omakustannetta. On vähän turhan isotöinen ilmaisprojektiksi. Ihmisillä on elämässään muutakin hommaa kuin kirjoitella toisten puolesta kirjoja.

Tottakai mä siitä maksan. Ja vaikka kuka vastustaisi niin aion sen kirjoittaa. Mulla on oikeus saada se kirjoitettua.ap

Vierailija
36/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mä siitä maksan. Ja vaikka kuka vastustaisi niin aion sen kirjoittaa. Mulla on oikeus saada se kirjoitettua.ap

Millä ajattelit maksaa? Tajuatko kuinka paljon tuollainen maksaa? Ei se ole mikään parikympin homma.

Vierailija
37/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit omalla nimelläsi kirjoittaa, kustantaa, markkinoida ja myydä ihan mitä tahansa. Silloin sinä olet juridisessa vastuussa tekstistä. Tästä palstasta on juridisessa vastuussa Sanoma. 

Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa mitkä ovat sinun henkilökohtaisia asioitasi, mitkä eivät. Monet vaivasi on sinun henkilökohtaisia asioitasi, samoin se, että teet poikasi kanssa läksyjä. Pojan koulumenestys on pojan asia. Selvisikö ollenkaan? 

Omakustanne ei vapauta sinua vastuusta. Jos kirjassa, joka ilmeisesti on jonkunnäköinen omaelämäkerta ja kuuluu tietokirjallisuuden piiriin, esität asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, joudut niistä vastaamaan. Omia tekojasi, valintojasi, palstailu-uraasi, työllistymiskamppailujasi, tunteitasi ja tuntemuksiasi eri elämäntilanteissa voit tietysti kuvata. Kannattaa myös hankkia molempien poikien ja vanhemman pojan vanhempien lupa ja antaa heidän lukea tekstisi etukäteen. Sama koskee nykyistä miestäsi ja siskojasi, jos he siintyvät kirjassasi. 

Muutama vuosi sitten Riikka Ala-Harja käytti muistaakseni siskonsa perheen tragediaa aineistona romaanissaan ja siitä syntyi kova häly. 

Yksityisyyden suoja on luovuttamaton ja ikuinen. Nuoremman poikasi iällä ei ole tekemistä asian kanssa. 

Ihan vinkkinä vaan: sinun kannattaa hankkia ja pitää huolta ensimmäisen miehesi rikosrekisteristä, hänen sairaskertomuksistaan, adoptiopapereista, omista sairaskertomuksistasi ja niihin liittyvistä päätöksistä. Tulet tarvitsemaan niitä. Jos esim. väität, että siskosi painostivat sinua naimisiin ensimmäisen miehesi kanssa, sinun pitää voida todistaa se. Siskosi saattavat kiistää ja mies on kuollut. Tarvitset päiväkirjoja, kirjeitä ... Vanhoista almanakoista on usein paljon hyötyä. 

Jos vain haluat valuttaa uhriutta, kateutta, katkeruutta ja valitusta, ehdotan omakustannerunoelmaa. Sen nimi voisi olla "Elämän kankeus" tai "Neljän seinän sisällä". 

Kyllä nuoremman pojan iällä on tähän sellainen merkitys että odotan että hän tulee täysi-ikäiseksi ja toki kaikki viralliset paperit minulla on mihin se kirja perustuu.ap

Vierailija
38/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ajattelit maksaa? Tajuatko kuinka paljon tuollainen maksaa? Ei se ole mikään parikympin homma.

Tässä on vielä aikaa hommata sitä rahaa. Odotan kuitenkin että lapsestani tulee täysi-ikäinen.ap

Vierailija
39/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt lannistako valittajaa. Totta kai hän kirjoittaa kirjan.

Ryhtyihän hän myös kioskikauppiaaksi, erosi nuohooja-ilmastoijamiehestään, kertoi nuoremmalle lapselleen vanhemmasta pojastaan, perusti hoitokodin, työskentelee puhelinmyyjänä, muutti Helsinkiin, erosi taas miehestään, remontoi talon, sairasti syövän, lomaili Aruballa, kertoi taas pikkuveljelle isoveljestä, muutti omaan yksiöön, osti uuden auton, erosi jälleen miehestään ja hankki uuden, ryhtyi puhelinmyynnin ohessa myös kirjastovirkailijaksi. Noin alkajaisiksi.

Tietenkin hän myös kirjoittaa ja julkaisee kirjan vauhdikkaasta elämästään.

Vierailija
40/80 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt lannistako valittajaa. Totta kai hän kirjoittaa kirjan.

Ryhtyihän hän myös kioskikauppiaaksi, erosi nuohooja-ilmastoijamiehestään, kertoi nuoremmalle lapselleen vanhemmasta pojastaan, perusti hoitokodin, työskentelee puhelinmyyjänä, muutti Helsinkiin, erosi taas miehestään, remontoi talon, sairasti syövän, lomaili Aruballa, kertoi taas pikkuveljelle isoveljestä, muutti omaan yksiöön, osti uuden auton, erosi jälleen miehestään ja hankki uuden, ryhtyi puhelinmyynnin ohessa myös kirjastovirkailijaksi. Noin alkajaisiksi.

Tietenkin hän myös kirjoittaa ja julkaisee kirjan vauhdikkaasta elämästään.

Mies oli inssi ja todellakin kirjoitan. Mä aion vielä menestyä tuolla kirjallani koska sellaista ei suomessa ole joka nainen kokenut.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi