Mies kävelee aina nopeammin kuin mihin minä pystyn - onko kyse valtataistelusta?
Mies ei pyynnöistä huolimatta suostu sovittamaan askelta edes minun kiiruhtamiseeni vaan harppoo menemään, muu on kuulemma tuhlattua aikaa ja perillä on aikaa levätä. Minä luulen, että hän haluaa näin osoittaa minulle paikkani.
Kommentit (71)
Meillä tuo pikakävely on väärin vain silloin, kun minä menen jostain syystä edellä. Jos vaimo on nopeampi, on vika minussa, koska olen hidas.
Minäkin olen sitä mieltä että tuo on vallankäyttöä ja kunnioituksen puutetta. Hän yrittää alistaa sinut ja näyttää paikkasi.
Ex-miehelläni oli paljon samanlaisia piittaamattomuuden oireita, itsekkyyttä ja muiden huomioimattomuutta.
Miksi et pysy samassa tahdissa?
Huono kunto?
Jos joku tekis mulle noin, jättäytyisin kunnolla jälkeen, en viitsit moisen tollon kanssa kävellä o.O
Minäkin kävelen miestäni nopeammin. Kyse on toisaalta opitusta tehokkuuden mallista (ei lorvailla, kävellään, puetaan ja lähdetään rivakasti yms) ja mieheni on aina ollut semmoinen jahkailija.. lähtö kestää tunninkin.
Luulen että meidän tilanteessamme tämä on eron alkusoittoa.. mulla vain ratkeaa verisuoni päässä kun kauppareissulle odotan miestä 45min autossa... pukee rauhassa, torkahtaa, syö.. harjaa vielä hampaatkin kuin hidastetussa filmissä. Itse jo kamat niskassa. Huoh.
Kävele omaa vauhtiasi ja anna miehen lepäillä määränpäässä ihan rauhassa, kun hän kerran haluaa. Ei teidän tarvitse samaa matkaa kulkea.
Minun mielestäni tuo harppominen on yksi helpoimmista tavoista kiusata toisia ihmisiä. Parisuhteessa varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävelen miestäni nopeammin. Kyse on toisaalta opitusta tehokkuuden mallista (ei lorvailla, kävellään, puetaan ja lähdetään rivakasti yms) ja mieheni on aina ollut semmoinen jahkailija.. lähtö kestää tunninkin.
Luulen että meidän tilanteessamme tämä on eron alkusoittoa.. mulla vain ratkeaa verisuoni päässä kun kauppareissulle odotan miestä 45min autossa... pukee rauhassa, torkahtaa, syö.. harjaa vielä hampaatkin kuin hidastetussa filmissä. Itse jo kamat niskassa. Huoh.
Meilläkin vaimo muistaa kyllä hermostua, jos minua pitää odottaa. Jostain syystä aina unohtuu kaikki ne kerrat, kun odottelen häntä, kun se viimeinen hiuskiehkura pitää saada kiinnitettyä täydellisesti.
Mieheni on about 20 cm minua pidempi.
Tuppaa siinä meilläkin niin käymään, että jos miehellä on reipas kävelyvauhti, saan pitää kiirettä, että pysyn mukana. Lenkillä tykkään useimmiten kävellä yksin :)
Saa mennä omaan tahtiin 😄
Mä en todellakaan harppoisi miehen rinnalla tai perässä. Mä hidastaisin tahtia oikein kunnolla. Lähtisin ajoissa liikenteeseen, ottaisin tarvittavat tavarat itselleni ja mies saisi odottaa mua paikassa minne on kiiruhtanut ottamatta mua huomioon.
Lenkille en lähtisi ikinä tuollaisen kanssa.
Minä kävelen nopeammin kuin mies. Hän on koko ajan perässä, vaikka yrittäisin hidastaa. En vaan osaa kävellä niin hitaasti. Exän kanssa tilanne oli päinvastainen. Hän harppoi pitkillä koivillaan ja minä kipitin. Ei kyse ole muusta kuin tottumuksesta.
Minunkin hujoppimies harppoo joskus ajatuksissaan edelle. Tällöin oikein tarkoituksellisesti pidän oman tahtini, mitä koen itselleni miellyttäväksi kävellä. Etenkin, jossei ole kiire. Ja jos ollaan esim. juhliin menossa ja mut jätetään korkkareissa jälkeen niin silloin saa kyllä kuullakin asiasta.
Kävely on yksi lihasmuistissa tuleva asia, joka opitaa jo lapsena niin rytmin muuttaminen aikuisena voi olla hieman hankalaa.
Haluatko sinä sitten typistää miehen tasollesi ja muuttaa jotain mikä on ollut hänelle omista jo vuosia. Sinä haluasit olla se alistaja ja näyttää miehelle hänen paikkan sinun alapuolella, mutta nyt olekin nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.
Siis jatkaa nopeasti kävelyä vaikka huomautat siitä? Jätä se sika.
Oma luonnollinen kävelyvaytini on paljon nopempi kuin vaimoni ja joskus humaamattani lähden kävelemään hänelle liian nopeaa vauhtia, mutta se on vahinko ja hidastan heti jos huomaan että hän jäi jälkeen tai jos hän huomauttaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kävely on yksi lihasmuistissa tuleva asia, joka opitaa jo lapsena niin rytmin muuttaminen aikuisena voi olla hieman hankalaa.
Haluatko sinä sitten typistää miehen tasollesi ja muuttaa jotain mikä on ollut hänelle omista jo vuosia. Sinä haluasit olla se alistaja ja näyttää miehelle hänen paikkan sinun alapuolella, mutta nyt olekin nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.
No jo on kaavoihinsa kangistunut ukko, jos ei kykene kävelemään hitaampaa. En ole kuullut vielä koskaan ihmisestä jolle hitaammin kävely olisi joku ongelma.
Ok. Yritätkö nyt saada sympatiaa kuinka huono mies sinulla on? Kun hän ei lyö, ryyppää, jne niin jotain pitää jostain kaivaa, että et tuntisi olevasi huonompi suhteessa muihin naisiin, jotka hyeenalaumanlailla haukkuvat miehiään?
Vähintään yhtä ärsyttävää on jos mies laahustaa kuin 90-vuotias mummeli.
Zimbabwessa oli vuosi tuhansien perinne, että vaimo kävelee aina perässä, mutta tapa muutui yhden edistyksellisen sukupolven aikana 70 luvulla päinvastaiseksi.
Ehkä maamiinoillakin oli osuutta asiaan
Vierailija kirjoitti:
Siis jatkaa nopeasti kävelyä vaikka huomautat siitä? Jätä se sika.
Oma luonnollinen kävelyvaytini on paljon nopempi kuin vaimoni ja joskus humaamattani lähden kävelemään hänelle liian nopeaa vauhtia, mutta se on vahinko ja hidastan heti jos huomaan että hän jäi jälkeen tai jos hän huomauttaa siitä.
En oikein tajua tätäkään, että huomaamatta menee lujemmin. Miten voi vahingossa kadottaa vaimonsa? Eivätkö ihmiset juttele keskenään mennessään?
On. Hauku se pystyyn, niin minä tein ja nyt kävellään rinnakkain.