-
Kommentit (13)
Tuli mieleen mun perfektionisti kaveri...
Jos lopputulos on sama, eikä ole itse tekemässä, toisen tekemiseen puuttuja ei kehitä vaan lähinnä kontrolloi.
Jos tekotapa on joka askareessa väärin, se on kontrollointia. Jos tekotapa on väärin satunnaisissa teoissa, mielipide ero
Jos se havaittu väärin tekeminen ulottuu vähän joka asiaan ja varsinkin jos vielä korjausliikkeen jälkeenkin on väärin tehty, niin totta hitossa on kontrollointia.
Jos joku huomauttelee minua typerästä arkiaskareesta, niin alan puhumaan valittajalle hitaasti ja juntisti, tyyliin näin: "noooo... en mie nyt oikeen tiijä, jokkainen taaplailoo tavallaa. Laittoin näitä sukkaloisii mielestännii hyvinkii yksvärisii vaa yhteen koneellissee ja laittoin tuota kirjopyykkäysainetta palleroissee. Kyl tuo nuapurikkii kuule sano peseväns kaiken miten sattuu ni eihän tiä ny mualimaa kaaja tääkää vai mitä kuomaseni. Meehän nyt siitä ku mää nyt tässä vielä laitan toisenkii koneellise"
Onko kontrollointia, jos toinen tekee asiat "juosten kusten" enkä ole tyytyväinen?
Hyvä, alat hoksata. Sinun pakonomainen syömisen kontrolli on vastaisku tämän ihmisen kontrollointiyrityksille. Että jos on muusta saa päättää niin ainakin omasta kehosta.
Jos se oikeasti on väärä tapa, niin ei ole kontrollointia.
Jos isket värjäävät vaatteet kuuteenkymppiin valkoisten kanssa, niin syytähän siinä on huomautukseen.
Tulee mieleen mun perfektionisti exä. Häntä riepoi suunnattomasti jos tiskikone oli väärin täytetty. Saattoi purkaa sen jäljiltäni ja täyttää uudelleen. Minunkin tavallani ne tiskit tulivat puhtaaksi, en vain ollut kiinnostunut asettelemaan niitä sinne puolta tuntia. Tämä vain yksi esimerkki, sama päti pyykkeihin, siivoamiseen, yms. yms. minun vaatteisiini, kampaukseeni, ajankäyttööni - monella tapaa kontrolloiva ja vaikea ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen mun perfektionisti exä. Häntä riepoi suunnattomasti jos tiskikone oli väärin täytetty. Saattoi purkaa sen jäljiltäni ja täyttää uudelleen. Minunkin tavallani ne tiskit tulivat puhtaaksi, en vain ollut kiinnostunut asettelemaan niitä sinne puolta tuntia. Tämä vain yksi esimerkki, sama päti pyykkeihin, siivoamiseen, yms. yms. minun vaatteisiini, kampaukseeni, ajankäyttööni - monella tapaa kontrolloiva ja vaikea ihminen.
Sama kokemus. On vain yksi tapa tehdä asiat oikein. Ja kontrolloiva ja vallanhaluinen muillakin osa-alueilla.
On.