Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmanni on kaikkien aikojen juntein kauppa

Vierailija
03.05.2016 |

En vaan ymmärrä, miksi ko. lafka ei ole voinut keksiä mitään omaa. Nimi matkitaan Stockmannilta, logo Targetilta. Minusta todella halpamaista ja junttia, ajatelkaapa vaikka jos olis ketju nimeltä Oleens ja jonka logona ois Prisman kolmiot. Houkuttelevaa? Not. Törkeää? Kyllä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on oikeestaan aika samantekevää onko kauppa, josta ostan halpoja pesuaineita, juntti vai ei. Siivoaminenkin on aika junttia, tosi aatelisethan käyttää siivojaa. 

Vierailija
22/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkilainen siskoni sai työpaikan Joensuusta ja muutti sinne. Minulle päivitteli, että kyllä ne työkaverit on juntteja, kun puhuvat menevänsä Tokmannille. Jonkun ajan päästä sitten hoksasi, että eihän ne Stockmannille olleet menossakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin Sikapäivät just hyvää ttuilua Stockmannin hulluille päiville.

Vierailija
24/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin Sikapäivät just hyvää ttuilua Stockmannin hulluille päiville.

Ei kun ne taisikin olla Kärkkäisellä... sori.

Vierailija
25/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet ovat kieltämättä kamalia. Sellaisia ihmeellisiä tekokuitutunikoita esim. tumman violetin ja mustan kuvioisina. Koristeina vielä vaikka metallinvärinen vetoketju ja kivat halkiot. Yäk. 

Sitä olen myös ihmetellyt, että koko vaatevalikoima koostuu venyvistä paidoista ja kummallisen värisistä neuleista sekä parista housumallista: 90-luvun farkuista ja mustista kuminauhavyötäröisistä housuista. Legginssit sitten vielä erikseen. 

Yritin kerran kesämökkimatkalla löytää keskisuomalaisesta Tokmannista mitä tahansa hametta, ihan vaikka trikooputkiloa tai jonkinlaista mekkoa. Koko valtavalla vaateosastolla oli tasan yksi hamemalli keskellä kuuminta kesää, järkyttävän ruma ja tönkkö farkkuhame kimallekuviolla. Jäi ostamatta.

Muuten kyllä tykkään Tokmannista, vaikka nimi aiheuttaakin inhon väristyksiä. Sieltä on kätevä käydä ostamassa pihakukkia, päivittäiskosmetiikkaa tai vaikka tuulilasinpesunestettä saman katon alta.

Se on lihavalle hyvä kauppa, tänään viimeksi ostin sieltä halvalla joustavan mekon, oli kivan värinen, musta ja violetteja kukkia (violetti ja pinkki mun lempivärit) Muissa kaupoissa saa kävellä rauhassa ohi kaikkien värikkäiden ja kivoilla yksityiskohdilla koristeltujen rettujen ohi, koska kokoja ei ole niin isoja.

Lapsille löysin seitsemällä eurolla angry birds t-paidat, miehelle olen saanut samalla hinnalla farkutkin tarjouksesta (mies on isokokoinen viisikymppinen, eli ei muotimerkkejä käytä)

Viime kesänä oltiin kesälomareissulla itäsuomessa, ja siellä kävin tokmannilla ja löysin silloinkin kivan kesämekon, caprihousut ja t-paidan, erilaisia mitä meidän tokmannilla olin nähnyt. Olin iloisesti yllättynyt.

Vierailija
26/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan juntteja kauppoja! Se valikoiman randomness on parasta (en osaa suomentaa tota, tiedätte mitä meinaan).

SATTUMANVARAISUUS.

Vierailija
27/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen junttivanhempien junttilapsi, ja silloin kun käyn heidän mukanaan Tokmannilla, ostan yleensä kosmetiikkaa, hygieniatarvikkeita ja ruokaa. Joskus on löytynyt myös sisustustavaraa, ja esim muumimukit ovat edullisempia kuin vaikkapa Anttiloissa.

Vierailija
28/71 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa Tokmannissa ja muissa vastaavissa kaupoissa se, kuinka köyhiä huijataan ostamaan ties mitä paskaa. Huonolaatuiset tavarat hajoavat heti, eivät todellakaan tuo ostajalleen onnea ja maailma hukkuu roskaan.

En ole mikään hippi, mutta vihaan turhaa ostamista.

Vierailija
29/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on tosi juntti.

Ostin Daaliankuurakon ja se oli 4centtiä kalliimpi kuin sama Halpahallissa.

Vierailija
30/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä, miksi ko. lafka ei ole voinut keksiä mitään omaa. Nimi matkitaan Stockmannilta, logo Targetilta. Minusta todella halpamaista ja junttia, ajatelkaapa vaikka jos olis ketju nimeltä Oleens ja jonka logona ois Prisman kolmiot. Houkuttelevaa? Not. Törkeää? Kyllä.

Mulle ihan sama, haen pesuaineet, joskus astioita, puutarhatuotteita jne käyttötavaraa sen kummemmin fiilistelemättä. Saa mun puolestani olla niin juntti juntti kuin tahtoo.

Vierailija
31/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tommonen pulju voi pysyä edes pystyssä?

Jokin idea siinä on, että Tokmanni ei ole otsikoissa yt-neuvotteluineen, kuten esim. Stockmann.

Vierailija
32/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni ei teeskentelekään olevansa mitään muuta kuin "junttimainen" kansankauppa. Kuuleehan sen jo heidän radiomainoksistaan.

"Randomnessin" sanakirjasuomennos on toki satunnaisuus, mutta se on vähän turhan kliininen sana kuvaamaan Tokmannin valikoimaa. Siitä puuttuu se herkullisen kaoottinen henki.

Vierailija
33/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin huvikseni että löytyykö tuosta Tokmanni-nimestä jotain kunniallisempaa historiikkiä (ei löydy, läpällä valittu) ja löysin hauskan artikkelin kauppojen nimien historiasta iltiksestä.

Vierailija
34/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni ei teeskentelekään olevansa mitään muuta kuin "junttimainen" kansankauppa. Kuuleehan sen jo heidän radiomainoksistaan.

"Randomnessin" sanakirjasuomennos on toki satunnaisuus, mutta se on vähän turhan kliininen sana kuvaamaan Tokmannin valikoimaa. Siitä puuttuu se herkullisen kaoottinen henki.

Kuitenkin pohjoismaiden suurin kansankauppaketju. En ole koskaan käynyt, paitsi jossain noissa ennen muilla nimillä olleissa. Pitää käydä joku päivä.

Vierailija
35/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vuosi sitten Tokmannin lähistölle ja se on ihan paras kauppa! Välillä siellä on tosi hyviä tarjouksia: 10 kananmunan kenno € 1, paahtoleipä  € 1/paketti... myös pyjamia ja muuta tavaraa olen ostanut (esim. vitosella sellaisen naulakkoon ripustettavan vaatesäilytyskorisysteemin. Ikeassakin halvin sellainen maksaa jotain kympin). I laav Tokmanni.

Vierailija
36/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkilainen siskoni sai työpaikan Joensuusta ja muutti sinne. Minulle päivitteli, että kyllä ne työkaverit on juntteja, kun puhuvat menevänsä Tokmannille. Jonkun ajan päästä sitten hoksasi, että eihän ne Stockmannille olleet menossakaan.

Eli se olikin sisko joka oli itse junttien juntti :D

Vierailija
37/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokmanni on köyhän Stockmann.

Vierailija
38/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, no mä ostankin sieltä just junttitavaraa, mm. multaa ja taimia.

Vierailija
39/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tokmanni on köyhän Stockmann.

No jaa, en kyllä lähtisi Stockmannilta ostamaan multasäkkejä, kottikärryjä ja katajantaimia (mun viime kerran ostokset Tokmannilta)

Rikas

Vierailija
40/71 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä että onko toiminta muuttunut paljon vuosien varrella siitä kun olen viimeksi käynyt, mutta suosittelen kyllä kaikille halpahallien ystäville käyntiä Tampereella Sauli Cityssä. Se vie tuon koko halpahallin käsitteen aivan nextille levelille vaikka verrattaisiin Tokmanniin tai mihinkä muuhun hyvänsä. Sieltä voi oikeasti tehdä löytöjä ja kokemuskin on aika omalaatuinen ja mieleenpainuva, etenkin jos isäntä itse on töissä.

Juntein paikka mitä olla voi. Tokmanni vaikuttaa Stockalta siihen nähden:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi