En halua, että kaverini perheineen tulee kylään
Tutustuimme kauan aikaa sitten. Nyt hänellä on monta lasta, minulla yksi aika iso. En tykkää pikkulapsien meluamisesta eikä kotimme ole mitenkään lapsiystävällinen, joka puolella on pudotettavaa ja syötävää mitä ei pitäisi syödä. Lisäksi tuntuu kauhean vaikealta järjestää sopivat tarjottavat heidän koko perheelle, ja koko hullunmyllyn jälkeen joutuu tiskaamaan ja siivoamaan.
Olen yrittänyt harventaa tapaamisia, sanon usein "nyt ei käy" jonkun tekosyyn nojalla, mutta hän kutsuu itsensä (perheineen) aina uudelleen.
Mitä ehdotatte minulle?
Kommentit (10)
sano sille, että tulet mielummin heidän luokseen tai jos et halua olla enää missään kontaktissa pistä eroviesti menemään, vähän kun parisuhteesta eroais ja pistä sit numero estolistalle
Kirjoitinko minä tämän viestin? Olen ottanut tavaksi itse tuppautua noihin pikkulapsiperheisiin ettei heidän tarvi ehdottaakaan tulla mun luo :)
Käykää heidän luonaan kylässä. Onko teillä pihaa? Olkaa pihalla ja laita tarjottavat kertakäyttöastioista ja roskis viereen. Ja hankit yhtä tarjottavaa, jos ei käy olkoot syömättä. Jos on allergioiden takia tms niin pyydä tuomaan sopivia eväitä, koska teiltä ei löydy.
Se on siitä hankala, että heidän on taas helpompi kulkemisen puolesta tulla meille. Siis itse joudun oikeastaan lainaamaan jostain auton, jos mennään sinne käymään.
Vierailija kirjoitti:
Tutustuimme kauan aikaa sitten. Nyt hänellä on monta lasta, minulla yksi aika iso. En tykkää pikkulapsien meluamisesta eikä kotimme ole mitenkään lapsiystävällinen, joka puolella on pudotettavaa ja syötävää mitä ei pitäisi syödä. Lisäksi tuntuu kauhean vaikealta järjestää sopivat tarjottavat heidän koko perheelle, ja koko hullunmyllyn jälkeen joutuu tiskaamaan ja siivoamaan.
Olen yrittänyt harventaa tapaamisia, sanon usein "nyt ei käy" jonkun tekosyyn nojalla, mutta hän kutsuu itsensä (perheineen) aina uudelleen.
Mitä ehdotatte minulle?
Voinko minä tulla
Oletko kontrollifriikki? Kaiken on oltava aina siistiä ja tavaroiden paikoillaan? Jos kaverisi ei joka viikko tuppaudu kylään en ymmärrä valitustasi. Tavarat ovat siirrettävissä ja ääntä maailmaan mahtuu. Et taida itse olla kummoinen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Se on siitä hankala, että heidän on taas helpompi kulkemisen puolesta tulla meille. Siis itse joudun oikeastaan lainaamaan jostain auton, jos mennään sinne käymään.
No sitten vaan kärsit.
Jos autn lainaaminen tai taksilla kulkeminen on isompi vaiva ja haluat tuttavuutta jatkaa niin mikäs siinä sitten auttaa.
Kuulostatpa ikävältä ihmiseltä. Välit poikki kun vierailut vaivalloisia?
Miltä sinusta olisi tuntunut, jos kaverit olisivat kääntäneet selkänsä kun lapsesi oli pieni? Tuskin he niin usein vierailevat, onko oikeasti niin inhottavaa nähdä kavereita, ettet joskus harvoin jaksa siivota jälkiä?
Tiedän itse tunteen, kun kaveripiiristä saanut ensimmäisten joukossa lapsen, niin kenelläkään sinkkukaverilla ei enää seura kiinnosta. Sitäpä onkin sitten lapsineen ja miehineen yksin, vaikka ystävien merkitys ei itsellä mihinkään hävinnyt.
Ehdota että vierailet heidän luonaan?