Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ahdistaa kesäpukeutumisen hankaluus?

Vierailija
03.05.2016 |

olen 26-vuotias ja minulla ei ole sellaista kaunista kroppaa joita monilla naisilla näkee joko salikäyntien lopputuloksena tai geenien ansiosta. vartaloni on todella epäseksikäs ja minä ruma! vaatekaupoissa kiertely ja vaatteiden etsiminen ja sovittaminen ahdistaa :/

miten pukeudutte te joilla ei ole sitä ihanaa tiimalasivartaloa tai on ylimääräistä ?

vertaitukea?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt oman tyylin, joka pukee vähän pyöreää vartaloani.

Kapeat housut, joko täyspitkät tai vähän lyhyemmät, pitkä valkoinen suora paitapusero(ulottuu siis reisien puoliväliin), kevyt kaulahuivi kauluksen sisään ja ballerinat.

Näytän hoikalta, pidemmältä ja tyylikkäältä - ihan oikeasti!

Tämäntyylistä olin tulossa ehdottamaan. Housujen mitta sen mukaan mikä itselle tuntuu mukavammalta, shortseista nilkkoihin. Yläosaksi löysä ja kauniisti laskeutuva lantion yli menevä paita. Näyttää hyvältä kaikenkokoisilla.

Lihavalta siinäkin näyttää.

158/80

Kyllä lihavat talvellakin näyttää lihavilta.

Vierailija
42/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa pliis mitä minä laitan päälle? 160/80 ja KAIKKI 20kg on ylävartalossa. Lyhyet hoikat jalat, pieni söpö peppu, mutta valtava pallomaha, hartiat ku bodarilla, selkämakkarat, jernkkakahvat ja isot tissit. EN osaa pukea tätä vartaloa :(  istun kotona häpeilemässä, ettei kukaan tuttu vaan näe  kuinka läski musta on tullut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahista muu kuin että koko ajan pitää olla sheivaamassa kun kainalot ja sääret näkyy. Olisin luonnonlapsi hippi mutta mulla on niin pirun vahva karvoitus että veisivät karanneena gorillana eläintarhaan :(

Sama. Ja näiden lisäksi mulla karvoittuvat myös reidet! Hip huraa.

t. apinanainen

Vierailija
44/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ahdistus vaivaa. Kesällä ois kiva käydä terassilla, mutta en halua että kukaan vanha tuttu näkee miten kamalalta nykyään näytän.

Vierailija
45/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mietteitä. Tänä kesänä aion pukeutua mukaviin, omalle kropalleni sopiviin vaatteisiin, jotka miellyttävät omaa silmääni. Tykkään laskeutuvista, mutta ei säkkimäisistä naisellisista vaatteista, joissa en paljastele liikaa.

Vierailija
46/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen 26-vuotias ja minulla ei ole sellaista kaunista kroppaa joita monilla naisilla näkee joko salikäyntien lopputuloksena tai geenien ansiosta. vartaloni on todella epäseksikäs ja minä ruma! vaatekaupoissa kiertely ja vaatteiden etsiminen ja sovittaminen ahdistaa :/

miten pukeudutte te joilla ei ole sitä ihanaa tiimalasivartaloa tai on ylimääräistä ?

vertaitukea?

Pukeudun mukaviksi kokemiini vaatteisiin, ei kiinnosta muiden mielipiteet ulkonäöstäni. Opettele rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet, siitä se lähtee. <3

Miten voi opetella rakastamaan jotain mistä ei edes pidä? Ethän sä voi pakottaa itseäsi rakastamaan ensimmäistä vastaantulijaakaan tai jotakuta josta et vaan tykkää. Mulla esim on hoikan ja urheilullisen ihmisen identiteetti ja tällaisena hyllyvänä ihrakasana mä en ole oma itseni.

Vierailija
47/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ahdistaa joka kevät/ kesä kun pitää kaivaa kaapista sitä kevyempää päällepantavaa. Enää ei voi verhoutua mustaan, talvitakkiin ja pitkin housuihin. Kaikki edelliskesän vaatteet näyttää vanhoilta ja ovat jotenkin epäsopivia. En raaski shoppailla laadukkaita ja kestäviä vaatteita. Tulee ostettua halpaa joka yhden kesän jälkeen menettää muotonsa ja muuttuu nuhjuiseksi talven aikana. Viimeksi eilen etsin kaapista kevyempiä housuja. Yllättäen kiristi vyötäröltä kaikki. Olen käynyt salilla ja jumpassa koko talven mutta kroppa on yhä keskivartalosta huono.

kesä tulee vietettyä mökillä ja kotona enimmäkseen joten kun jonnekin kesätapahtumaan tai terassille tulee ajatus lähteä , alkaa se pään raapiminen että mitä nättiä ja sopivaa laittaisi tämän ruhon verhoksi. Siksi ei tule mentyä näytille juuri mihinkään kesällä. Kaikki muut naiset näyttää niin paljon kauniimmilta kesävaatteissaan.

Niin totta. Ei paljon huvita laittaa rahaa johonkin laadukkaampaan vaatteeseen, kun se näyttää päällä ihan yhtä kamalalta kuin nämä halvemmatkin rytkyt. Se on ihan sama mitä pukee päälleen niin aina näyttää lihavalta eikä mikään vaate istu ja näytä nätiltä.

Vierailija
48/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan hyväksyisi sen oman kehonsa ja haistattaisi toisten mielipiteille pitkät?

Vierailija
49/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit puuttuu, mustaa mustaa ja taas mustaa jota ei pirukaan pidä auringonpaisteessa.

Vierailija
50/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama ahdistus vaivaa. Kesällä ois kiva käydä terassilla, mutta en halua että kukaan vanha tuttu näkee miten kamalalta nykyään näytän.

Sanopa muuta. Mua tosin ahdistaa mennä kauppaankin, kun siellä voi törmätä vanhoihin tuttuihin.

Vierailija
51/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan hyväksyisi sen oman kehonsa ja haistattaisi toisten mielipiteille pitkät?

Ensimmäinen on mahdotonta ja muiden mielipiteet ei kiinnosta nytkään.

Vierailija
52/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten voi mennä sinne salille? Olisi paljon helpompaa kuin tuskailla ja ahdistua joka kesä vaateasioissa. Harvalla on yyber kaunista kroppaa ilman mitään liikuntaa, kaikkia se vain ei vaivaa.

Ei tässä mitään yyberkaunista kroppaa tarvita vaan sellaista jossa kehtaa olla. Esim  ihan normaalit hoikat käsivarret mä haluan, siis sellaiset mitkä suurimmalla osalla on ja ihan ilman mitään (sali)treenejä. Tottakai sellaiset sopivan lihaksikkaat olisi vielä kivemmat mutta niihin nyt ei mulla vaan ole mahkuja, joten näiden pulleiden tätikäsien tilalle kelpaa paremmin kuin hyvin ihan tavallisetkin käsivarret. Ärsyttää kun ei voi pitää mitään lyhythihaisia ja jo tänäänkin oli ihan liian kuuma takin kanssa.

Vierailija
53/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hankkisit vaikka jonkun kauniin värisen tai kivasti kuvioidun kesämekon, joka vain ei ole malliltaan vyötäröä korostava vaan ennemmin väljä? Kyllä sellaisia on, kun vain katselee. Ei ole pakko jäljitellä esim. Sofia Vergaraa.

No just. Se väljä vaate saa näyttämään entistä lihavammalta ja toisaalta nämä hemmetin makkarat näkyy silti. Kaikki ihanat hellemekot on muutenkin niin ohkasesta kankaasta että kaikki ihrat oikein näkyy kun ne hyllyy. Mä vihaan kesää ja mun kroppaa ja eniten v*tuttaa että se kesä alkoi näin aikaisin.

Totta joka sana. Mä haluaisin sellaisia kesävaatteita jotka peittää nämä makkarat, on vilpoisia ja joissa näyttää hoikalta.

Vierailija
54/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten voi mennä sinne salille? Olisi paljon helpompaa kuin tuskailla ja ahdistua joka kesä vaateasioissa. Harvalla on yyber kaunista kroppaa ilman mitään liikuntaa, kaikkia se vain ei vaivaa.

Ei tässä mitään yyberkaunista kroppaa tarvita vaan sellaista jossa kehtaa olla. Esim  ihan normaalit hoikat käsivarret mä haluan, siis sellaiset mitkä suurimmalla osalla on ja ihan ilman mitään (sali)treenejä. Tottakai sellaiset sopivan lihaksikkaat olisi vielä kivemmat mutta niihin nyt ei mulla vaan ole mahkuja, joten näiden pulleiden tätikäsien tilalle kelpaa paremmin kuin hyvin ihan tavallisetkin käsivarret. Ärsyttää kun ei voi pitää mitään lyhythihaisia ja jo tänäänkin oli ihan liian kuuma takin kanssa.

Tämä. Ei vaikkapa xenttu ole mikään salilla treenaava fitnessmimmi tai jonnamaista-jonna, mutta hoikat ja tavalliset käsivarret niillä on. Tai kalastajan vaimolla, vaikka se fitnesspäiväkirjoissa onkin. Helppo se on pukeutua nätisti ja kesäisesti.

Vierailija
55/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa pliis mitä minä laitan päälle? 160/80 ja KAIKKI 20kg on ylävartalossa. Lyhyet hoikat jalat, pieni söpö peppu, mutta valtava pallomaha, hartiat ku bodarilla, selkämakkarat, jernkkakahvat ja isot tissit. EN osaa pukea tätä vartaloa :(  istun kotona häpeilemässä, ettei kukaan tuttu vaan näe  kuinka läski musta on tullut...

Olen ihan kade, olisipa minullakin hoikat jalat ja pieni peppu. Sinä voit korostaa sääriäsi, pitää shortseja, minihameita, kapeita housuja ja jotain väljää yläosaa, joka peittää pallomahan. Itselläni on samat mitat, mutta olen päärynävartaloinen. Aivan karsean paksut sääret ja iso takapuoli, mitä ei pysty millään peittämään. Vaikka pitäisin mitä yläosaa, näytän lihavalta alaosan takia ja oikeastaan en löydä edes yhtään istuvia housuja, hameita, kun olen alhaalta niin paksu.

Vierailija
56/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa kyllä edelleen vähän, etenkin huonoina päivinä, mutta en anna sen näkyä päälle, vaan olen opetellut väkisin pukeutumaan niin kuin haluan. Kukaan ei ole vielä sanonut mitään epämiellyttävää tai tuijottanut pahasti, vaikka itse ajattelisin olevani liian lihava tai ruma johonkin vaatteeseen. Pikkuhiljaa on itsetuntokin parantunut, ennen ei olisi tullut mieleenkään laittaa edes sääriä näkyviin. Fake it 'till you make it :)

Vierailija
57/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten väljä vaate muka tekee vielä lihavammaksi. Jos vaate on joku omituinen pallo, kaipa se voi tehdä lihavan näköiseksi, mutta noin yleensä kyllä malliltaan suora mekko pukee paremmin keskivartalolihavaa kuin vyötäröä korostava, koska sinne suoran leikkauksen alle mahtuu kiloja kun taas vyötäröä korostavaan malliin ei.

Tässä esimerkki mekosta johon mahtuisi alle kiloja. Ja ei, en mainosta tätä sen kummemmin ja pidän ko. vaatetta ylihintaisena, mutta laitan esimerkkinä. http://www.peterhahn.fi/anna-aura-mekko-jossa-lyhyet-hihat-turkoosi-115…

Vierailija
58/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kamalat käsivarret. Siis sellaiset vanhan paksun naisen käsivarret. Roikkuvat, selluliittiset, rumat :( Ja mikä pahinta mulla on ollut ne sellaiset jo teini-iän alettua. Meidän suvussa äidin puolella on monella justiinsa sellaiset. Ei tälläisten kanssa voi laittaa hihattomia tai lyhythihaisia. V#tuttaa rankasti! Ottaisin mielelläni vaikka sen ison vatsan ja normaalit käsivarret.

Ja mikä pahinta mulla on kamalan paksut jalat ja varsinkin nilkat. Ne on taasen peritty isän puolelta. Siellä sellaisia tolppajalkaisia ihmisiä. Laita siinä sitten hame tai shortsit! Kamalan näköistä!

Mä oon kärsinyt näistä ihan nuoresta asti. Olisinpa perinyt äidiltä ohuet jalat ja isältä normaalit käsivarret.

Tää kesä taas mennään liian kuumilla ja tyhmillä pitkähihaisilla ja lahkeisilla vaatteilla, vittu!

Vierailija
59/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy nyt rehellisesti kyllä sanoa, että en ymmärrä, miten jaksatte olla läskejä. Lihosin aivan helvetisti raskauden aikana, sairastuin reumankaltaiseen ja liikunta jäi, tilalle kortisoni ja mässytys. Nyt muksu 3kk ja hullu laihdutus käynnissä, koska en vaan kestä, että en saa kivoja vaatteita ja vanhat ei mahdu. Kaloreita just se et imetys onnistuu ja helvetisti liikuntaa. Ei oo erityisen kivaa, mut eipä tarvi koko ajan vihata itseään ja vinkua, kuinka kamalalta näyttää. Alkakaa nyt oikeasti muuttaa sitä kroppaanne, niin ei mee koko kesä ohi. Hyväksytään faktat: suurin osa meistä on perseviä ja lihoo helposti. Silloin täytyy vain niellä katkera kalkki et täytyy olla tarkempi ruuassa jne. Onhan niitä kilppariongelmia ym, mutta jos todella ootte noin tyytymättömiä itseenne, niin tehkää nyt jotain asialle!

.

Vierailija
60/93 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy nyt rehellisesti kyllä sanoa, että en ymmärrä, miten jaksatte olla läskejä. Lihosin aivan helvetisti raskauden aikana, sairastuin reumankaltaiseen ja liikunta jäi, tilalle kortisoni ja mässytys. Nyt muksu 3kk ja hullu laihdutus käynnissä, koska en vaan kestä, että en saa kivoja vaatteita ja vanhat ei mahdu. Kaloreita just se et imetys onnistuu ja helvetisti liikuntaa. Ei oo erityisen kivaa, mut eipä tarvi koko ajan vihata itseään ja vinkua, kuinka kamalalta näyttää. Alkakaa nyt oikeasti muuttaa sitä kroppaanne, niin ei mee koko kesä ohi. Hyväksytään faktat: suurin osa meistä on perseviä ja lihoo helposti. Silloin täytyy vain niellä katkera kalkki et täytyy olla tarkempi ruuassa jne. Onhan niitä kilppariongelmia ym, mutta jos todella ootte noin tyytymättömiä itseenne, niin tehkää nyt jotain asialle!

.

Kaikki, joita kroppa (ja naama) ahdistaa eivät ole ylipainoisia. Itsekin olen tällainen ihminen.