Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ahdistaa kesäpukeutumisen hankaluus?

Vierailija
03.05.2016 |

olen 26-vuotias ja minulla ei ole sellaista kaunista kroppaa joita monilla naisilla näkee joko salikäyntien lopputuloksena tai geenien ansiosta. vartaloni on todella epäseksikäs ja minä ruma! vaatekaupoissa kiertely ja vaatteiden etsiminen ja sovittaminen ahdistaa :/

miten pukeudutte te joilla ei ole sitä ihanaa tiimalasivartaloa tai on ylimääräistä ?

vertaitukea?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kesä ja pukeutuminen. Olen omenavartaloinen ja sääristä suonikohjuinen - jippii. Mahan takia suora/väljälinjalinja keskivartalolla olisi eduksi ja ne säihkysääret veisivät huomiota pois tästä ongelma-alueesta, mutta, kun niitä jalkoja ei voi näyttää! Näyttävät kyllä hyviltä verhottuina, joten kaipa se on jotain leggareita taas hankittava.

Vierailija
22/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei käy kuin helmaan levenevä ylipolven yltävät hameet ja hihalliset t-paidat. En varsinaisesti ole lihava tai edes ylipainoinen, mutta mulla on ihan järkyttävästi selluliittia eli ehdoton ei shortseille, bikineille tai lyhyille hameille. Maksimekoissa taas näytän jostain syystä valaalta. Olen tilannut parin viime kesän aikana ainakin 15 erilaista maksimekkoa kokeiluun, mutta ei ne vain sovi ellen laihduta. Huvittavinta tässä on se, että monet sanoo minulla olevan hyvä vartalo. On joo talvella kun saan peitettyä ison takapuolen, leveän lantion ja kaiken selluliitin. Argh, kun ahdistaa kesä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista ei omista fitnessbloggaajan kroppaa. Sitä paitsi kyllä ihan tavallinen tai vähän tuhdimpikin kroppa on kaunis, ainakin omasta mielestäni. :)

M25

Vierailija
24/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on joka kerta ahdistavaa aikaa pukeutumisen osalta myös minulla.Paksut ja vinot sääret piiloon, läskit vaatteiden alle, olematon rintavarustus pushupeilla jotenkin esiin...ahdistaaaaa

Vierailija
25/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin Suomessa niin kuuma on etteikö voisi pukeutua pitkiin housuihin / hameeseen ja pitkähihaisiin jos siltä tuntuu. Tarpeeksi kevyttä ja hengittävää kangasta, usein jopa viileämpää kuin olla iho paljaana suoraan auringonpaisteessa.

Hanki peittäviä vaatteita jos ahistaa.

Ja ne auttaa miten? Ihan yhtä ällöttävän lihavalta sitä niissä peittävämmissäkin vaatteissa näyttää.

Niinpä. Lisäksi oma kroppa ahistaa ja vituttaa vaikka olisi alasti.

Vierailija
26/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista ei omista fitnessbloggaajan kroppaa. Sitä paitsi kyllä ihan tavallinen tai vähän tuhdimpikin kroppa on kaunis, ainakin omasta mielestäni. :)

M25

Paitsi ei av-mamman mielestä. Jotenkin olen tullut tosi kriittiseksi omaa vartaloani kohtaan tämän palstan myötä. Jos ihmiset todella ajattelevat niin ilkeästi ja arvostelevasti kuin täällä palstalla tehdään, miten enää ikinä uskallan rannalle. Onneksi sentään mieheni takoo päähäni järkeä. 

Vierailija
27/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mulla on ihan normaalipainoinen ja kivanmuotoinen, mutta pehmeä ja löllö vartalo. Käytän lähes yksinomaan lyhyitä hameita ja mekkoja, mutta aina paksujen sukkahousujen kanssa, niin tunnen itseni sutjakaksi. Joka ainoa kesä sitten tuskastun kun mustat paksut sukkahousut alkavat näyttää raskaalta ja liialliselta. Yhtäkkiä mulla ei sitten tunnu olevan mitään sopivaa päällepuettavaa, mikään vaate ei tunnu hyvältä ja kivalta ja pukeutumisesta karisee kaikki ilo.

Koen tosi vaikeaksi löytää mieluista ja sopivaa vaatetta ja vielä enemmän mahdottomaksi löytää kesäajan kenkiä. Monen vuoden metsästyksen jälkeen löysin viime keväänä yhden maksimekon, jota sitten käytin ihan yhtenään. Balleriinani ovat 6 vuotta vanhat ja pelkään koska ne alkavat hajota, kun en jatkuvista etsinnöistä huolimatta löydä uusia korvaavia tilalle. Hermo menee enkä tosiaan nauti shoppailusta, kun mikään ei istu.

Vierailija
28/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäpukeutuminenhan on helppoa, kun voi käyttää t-paitoja ja shortseja. Niin ja olen 99% varmuudella sua lihavampi

Vierailija
29/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi oikein viehättävä vartalo ja hyvänmuotoiset sääretkin paitsi että on suonikohjuja :(  Ne eivät lääkärin mukaan kuitenkaan ole vielä niin pahat, että hän niitä ryhtyisi leikkaamaan (ovat kyllä selvästi näkyvät)... joten noin 15 vuoteen en ole voinut käyttää mekkoja / hameita, vaikka niistä muuten pitäisinkin.

Vierailija
30/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt oman tyylin, joka pukee vähän pyöreää vartaloani.

Kapeat housut, joko täyspitkät tai vähän lyhyemmät, pitkä valkoinen suora paitapusero(ulottuu siis reisien puoliväliin), kevyt kaulahuivi kauluksen sisään ja ballerinat.

Näytän hoikalta, pidemmältä ja tyylikkäältä - ihan oikeasti!

Tämäntyylistä olin tulossa ehdottamaan. Housujen mitta sen mukaan mikä itselle tuntuu mukavammalta, shortseista nilkkoihin. Yläosaksi löysä ja kauniisti laskeutuva lantion yli menevä paita. Näyttää hyvältä kaikenkokoisilla.

Vierailija
31/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa kengät. Talvella voi mennä peittävissä kengissä, mutta on vaikea löytää kantapäät ja jalat peittäviä, ohuita kenkiä. Minulla on paha psoriasis varsinkin jaloissa, kamalat kynsimuutokset ja halkeilevat, hilseilevät jalkaterän sivut. En kestä!

Minulla ne kynsimuutokset on sormien kynsissä 😔

Jaloissa terveet kynnet 😄

T. Nivelpsoriaatikko

Vierailija
32/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli suunnitelma jumpata ahkerasti huhti- ja toukokuu 😉

Tosi vähälle on jäänyt 😔

Vierailija
33/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt oman tyylin, joka pukee vähän pyöreää vartaloani.

Kapeat housut, joko täyspitkät tai vähän lyhyemmät, pitkä valkoinen suora paitapusero(ulottuu siis reisien puoliväliin), kevyt kaulahuivi kauluksen sisään ja ballerinat.

Näytän hoikalta, pidemmältä ja tyylikkäältä - ihan oikeasti!

Tämäntyylistä olin tulossa ehdottamaan. Housujen mitta sen mukaan mikä itselle tuntuu mukavammalta, shortseista nilkkoihin. Yläosaksi löysä ja kauniisti laskeutuva lantion yli menevä paita. Näyttää hyvältä kaikenkokoisilla.

Lihavalta siinäkin näyttää.

158/80

34/93 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen 26-vuotias ja minulla ei ole sellaista kaunista kroppaa joita monilla naisilla näkee joko salikäyntien lopputuloksena tai geenien ansiosta. vartaloni on todella epäseksikäs ja minä ruma! vaatekaupoissa kiertely ja vaatteiden etsiminen ja sovittaminen ahdistaa :/

miten pukeudutte te joilla ei ole sitä ihanaa tiimalasivartaloa tai on ylimääräistä ?

vertaitukea?

Niin väljiin vaatteisiin kuin mahdollista,muuten jenkkakahvat tunkevat kiusallisesti esiin  :D Enimmäkseen t-paitoihin ja suunnilleen polvipituisia sortseja.Jos en löydä sopivia sortseja,pätkin vanhoja housuja.

Vierailija
35/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli suunnitelma jumpata ahkerasti huhti- ja toukokuu 😉

Tosi vähälle on jäänyt 😔

Heiii, toukokuu on vasta alussa!! Itsekin aloitin ahkeramman kuntoilun vasta nyt maanantaina! =D Sairastelin koko huhtikuun joten aika huono on kunto, mutta onneksi tykkään kävelystä ja nyt on näin ihanat kelitkin, joten olen tehnyt (jo kaksi, vau! =D ) pitkää lenkkiä; 10 ja 7 km. Tiedän kokemuksesta, että kun saan parikin kg pois - ehdin siis toki myös lihoa kevään aikana - niin olo on heti paljon itsevarmempi, vaikka sitä ei kukaan muu huomaakaan. Se hyvä mieli kannustaa puolestaan jatkamaan. Ja nyt kun taas lenkkeilen, niin on mielekkäämpää syödäkin terveellisesti ja kieltäytyä herkuista.

Mikset siis aloittaisi jo tänään, jos haluat kuitenkin jumpata/kuntoilla? Mulle taas nuo jumpat ei maistu ollenkaan, joten pysyn siinä josta pidän.

Vierailija
36/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa kengät. Talvella voi mennä peittävissä kengissä, mutta on vaikea löytää kantapäät ja jalat peittäviä, ohuita kenkiä. Minulla on paha psoriasis varsinkin jaloissa, kamalat kynsimuutokset ja halkeilevat, hilseilevät jalkaterän sivut. En kestä!

Minulla ne kynsimuutokset on sormien kynsissä 😔

Jaloissa terveet kynnet 😄

T. Nivelpsoriaatikko

Minulla on sormissa myös, mutta ei vielä niin pahana. Nyt olen ruvennut syömään seleeniä, pari kuukautta takana. Kynnet on hiukan paremmat jo, johtuuko sit keväästä vai seleenistä. Syvät viilllot peukaloissa on parantuneet, eli ei enää kynnet ole halki niin pahasti. Ja valkoiset väriläikät on on pienentyneet,

Vierailija
37/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ahdistaa joka kevät/ kesä kun pitää kaivaa kaapista sitä kevyempää päällepantavaa. Enää ei voi verhoutua mustaan, talvitakkiin ja pitkin housuihin. Kaikki edelliskesän vaatteet näyttää vanhoilta ja ovat jotenkin epäsopivia. En raaski shoppailla laadukkaita ja kestäviä vaatteita. Tulee ostettua halpaa joka yhden kesän jälkeen menettää muotonsa ja muuttuu nuhjuiseksi talven aikana. Viimeksi eilen etsin kaapista kevyempiä housuja. Yllättäen kiristi vyötäröltä kaikki. Olen käynyt salilla ja jumpassa koko talven mutta kroppa on yhä keskivartalosta huono.

kesä tulee vietettyä mökillä ja kotona enimmäkseen joten kun jonnekin kesätapahtumaan tai terassille tulee ajatus lähteä , alkaa se pään raapiminen että mitä nättiä ja sopivaa laittaisi tämän ruhon verhoksi. Siksi ei tule mentyä näytille juuri mihinkään kesällä. Kaikki muut naiset näyttää niin paljon kauniimmilta kesävaatteissaan.

Vierailija
38/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päättänyt että tänä kesänä en häpeä. En ole mikään malli- enkä fitnessmittainen, mutta tarvitseeko ollakaan? Mulla on jaloissa ja käsissä kaikenmaailman arpea, kolhua ja ihottumaa, joita olen hävennyt koko aikuisikäni. Kesät on aina olleet tuskaa, koska en ole voinut pukea mitään mistä näkee palasenkin ihoa. Silmäni avautuivat kun kävin muutaman kerran salilla talven aikana: aloin miettimään salin jälkeen kotona että kuinka moneen lihavaan törmäsin? Kuinka monella naisella oli finnejä naamassa? Kuinka monella isot silmäpussit tai väärät jalat? Kuinka monella oli palovammoja, selluliittia, mustelmia? Enkä saanut mieleeni yhtäkään. Ei siksi ettei niitä olisi siellä ollut, vaan siksi että eihän kukaan (aikuinen) kiinnitä vieraaseen ihmiseen niin paljon huomiota, että sen pienet kauneusvirheet häiritsisivät. Ei ketään muuta kiinnosta minä niin paljon kuin minua itseäni. Ja toisaalta: jos joku niistä virheistäni häiriintyy, onko vika minussa vai hänessä? Tuskin tänäkään kesänä opin olemaan kokonaan häpeämättä ja miettimättä ulkonäköäni, mutta jospa tämä olisi iso askel edes sinnepäin. Sitäpaitsi olen nyt 36-vuotias: tästä eteenpäin jokainen vuosi tulee olemaan alamäkeä ja 10 vuotta myöhemmin mietin, miksi silloin itseäni häpesin kun olin kuitenkin vielä melko rypytön ;)

Vierailija
39/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vertaitukea?

Pukeudun mukaviksi kokemiini vaatteisiin, ei kiinnosta muiden mielipiteet ulkonäöstäni. Opettele rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet, siitä se lähtee.

Vierailija
40/93 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohtuu hyväkroppainen ja odotan aina innolla että ilmat lämpenevät ja pääsee laittamaan kesävaatteet päälle. Sitten kun kesä vihdoin koittaa tuntuu että mitkään vaatteet ei sovi, näyttää tyhmältä jne, koska niin pitkään pukeutunut peittäviin toppavaatteisiin. En tiedä mikä siinä on, menee aina 1-2 kk kun tottuu kunnolla olemaan vähissä vaatteissa ja olo ei ole enää niin epävarma.