Muita joita ahdistaa kesäpukeutumisen hankaluus?
olen 26-vuotias ja minulla ei ole sellaista kaunista kroppaa joita monilla naisilla näkee joko salikäyntien lopputuloksena tai geenien ansiosta. vartaloni on todella epäseksikäs ja minä ruma! vaatekaupoissa kiertely ja vaatteiden etsiminen ja sovittaminen ahdistaa :/
miten pukeudutte te joilla ei ole sitä ihanaa tiimalasivartaloa tai on ylimääräistä ?
vertaitukea?
Kommentit (93)
Ei ahdista. Rakastan löysiä pellava- ja silkkivaatteita, rakastin niitä myös silloin, kun minulla oli ihana tiimalasivartalo. Ne sopivat töihin, vapaa-ajalle ja juhliin ihan yhtä hyvin. :)
haluaisin kyllä kovasti käyttää mekkoa, en omista ainuttakaan :/
ap
Pukeudun vaan juuri niihin vaatteisiin mihin haluan ja en vähääkään välitä jos joku muu siitä järkyttyy. Rakastan kesää ja kesävaatteita, etenkin sortseja, crop topeja ja bikineitä.
T: läski
Etkö sitten voi mennä sinne salille? Olisi paljon helpompaa kuin tuskailla ja ahdistua joka kesä vaateasioissa. Harvalla on yyber kaunista kroppaa ilman mitään liikuntaa, kaikkia se vain ei vaivaa.
Löysiin vaatteisiin . Rennot lökärit ja yli iso T-paita. Olen tämmöne hujoppi ,vaikea myös löytää vaatteita,pitkät kädet jne...
Vierailija kirjoitti:
Entä jos hankkisit vaikka jonkun kauniin värisen tai kivasti kuvioidun kesämekon, joka vain ei ole malliltaan vyötäröä korostava vaan ennemmin väljä? Kyllä sellaisia on, kun vain katselee. Ei ole pakko jäljitellä esim. Sofia Vergaraa.
Väljät vaatteet saa nimenomaan näyttämään ihmisen paljon läskimmältä kuin onkaan. Vyötäröä on hyvä korostaa esim skater-mekolla jos haluaa näyttää paremmalta kuin oikeasti on.
Minä käytän samoja vaatteita kesät talvet. Talvella tietysti sitten talvitakkia ja kesällä ohuempaa, mutta muuten lähes täysin samoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän samoja vaatteita kesät talvet. Talvella tietysti sitten talvitakkia ja kesällä ohuempaa, mutta muuten lähes täysin samoja.
Niin, ja inhoan kevättä ja kesää. Näin vanhemmiten koko ajan vain enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos hankkisit vaikka jonkun kauniin värisen tai kivasti kuvioidun kesämekon, joka vain ei ole malliltaan vyötäröä korostava vaan ennemmin väljä? Kyllä sellaisia on, kun vain katselee. Ei ole pakko jäljitellä esim. Sofia Vergaraa.
Väljät vaatteet saa nimenomaan näyttämään ihmisen paljon läskimmältä kuin onkaan. Vyötäröä on hyvä korostaa esim skater-mekolla jos haluaa näyttää paremmalta kuin oikeasti on.
Ai näin?
http://stylishcurves.com/wp-content/uploads/2014/04/IMG_9267.jpg
No ahistaa todella. Sain toisen lapsen kuukausi sitten ja olen ihastellut itseäni peilistä ison mahan jälkeen että näytän itseasiassa ihan hyvältä ja odotan että kesä tulee. Noh, mies otti minusta tänään kuvan (yllättäen) kun olimme lasten kanssa leikkipuistossa ja siitähän se karu totuus paljastui. Oonki ihan sika läski. Voi ei.
Mulla on sama ongelma..raskauksista on jäänyt ylikiloja..enkä todellakaan ole kiinteä oma itseni..ennen minulla oli mallin kroppa ja lihaksikkaan kiinteä peppu..nyt jotain aivan muuta..häpeän omaa ulkonäköön. .
Minua ahdistaa enemmänkin saatanallisen kuumat bussit ja metrot.
Harvoin Suomessa niin kuuma on etteikö voisi pukeutua pitkiin housuihin / hameeseen ja pitkähihaisiin jos siltä tuntuu. Tarpeeksi kevyttä ja hengittävää kangasta, usein jopa viileämpää kuin olla iho paljaana suoraan auringonpaisteessa.
Hanki peittäviä vaatteita jos ahistaa.
Ei ahista muu kuin että koko ajan pitää olla sheivaamassa kun kainalot ja sääret näkyy. Olisin luonnonlapsi hippi mutta mulla on niin pirun vahva karvoitus että veisivät karanneena gorillana eläintarhaan :(
Vierailija kirjoitti:
No just. Se väljä vaate saa näyttämään entistä lihavammalta ja toisaalta nämä hemmetin makkarat näkyy silti. Kaikki ihanat hellemekot on muutenkin niin ohkasesta kankaasta että kaikki ihrat oikein näkyy kun ne hyllyy. Mä vihaan kesää ja mun kroppaa ja eniten v*tuttaa että se kesä alkoi näin aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin Suomessa niin kuuma on etteikö voisi pukeutua pitkiin housuihin / hameeseen ja pitkähihaisiin jos siltä tuntuu. Tarpeeksi kevyttä ja hengittävää kangasta, usein jopa viileämpää kuin olla iho paljaana suoraan auringonpaisteessa.
Hanki peittäviä vaatteita jos ahistaa.
Ja ne auttaa miten? Ihan yhtä ällöttävän lihavalta sitä niissä peittävämmissäkin vaatteissa näyttää.
Minua ahdistaa kengät. Talvella voi mennä peittävissä kengissä, mutta on vaikea löytää kantapäät ja jalat peittäviä, ohuita kenkiä. Minulla on paha psoriasis varsinkin jaloissa, kamalat kynsimuutokset ja halkeilevat, hilseilevät jalkaterän sivut. En kestä!
Olen löytänyt oman tyylin, joka pukee vähän pyöreää vartaloani.
Kapeat housut, joko täyspitkät tai vähän lyhyemmät, pitkä valkoinen suora paitapusero(ulottuu siis reisien puoliväliin), kevyt kaulahuivi kauluksen sisään ja ballerinat.
Näytän hoikalta, pidemmältä ja tyylikkäältä - ihan oikeasti!
On jotenkin ihana kuulla että muillakin on samanlaisia ahdistuksia. Ei tietenkään ole kivaa olla ahdistunut itsestään ja kropastaan, mutta kun kerran on, on lohduttavaa tietää ettei ole ainoa. Minun vartaloni on muuttunut paljon munuaissairauden takia - en ole enää se hoikka ja treenattu nainen, vaan jotain ihan muuta. Niin vaikeaa kun onkin hyväksyä sairautensa, on myöskin vaikeaa hyväksyä muuttunut vartalonsa, varsinkin näin kesän tullessa. Haluaisin pysyä piilossa syksyyn asti.