Juhla Mokka voitti Presidentti Tumma paahdon
Mitä mieltä itse olette? IS testissä Juhla Mokka voitti mm Presidentti Tumma paahdon.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen hömppätesti kuin se simatesti. Testaajat fakkiutuneet omiin tapoihinsa ja makuihin. Simatestissä sama juttu-voittaneet simat ei ollu simaa nähnytkään. Jotain limuja ne oli.
Ja jos joku vielä tuo esille sen, kuinka suomalaiset arvostaa "puhtaita ja alkuperäisiä makuja" niin nämä testit osoittavat makuasioista ja mieltymyksistä päinvastaista.
Mun mielestä varsinkin se simajuttu kertoo yksinkertaisesti sen tosiasian, että ihmiset ei tunnista enää miltä oikea sima maistuu.
Ei porukka edes osaa valmistaa simaa, joten ne valitsee sen halvimman siman kaupassa ja yllätys, yllätys se on jotain mahdollisimman halvalla tehtyä samankaltaista juomaa.
Siksi se halvin sima voitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla kapselilaitteilla saa monen makuisia kahveja, eikä ne ainakaan minun makuuni huonoja ole. Jos siis haluaa vaihtelua näihin vaaleapaahtoisiin suomilitkuihin. Tekisi monen "kahvikissan" makunystyröille hyvää kokeilla joitain tuontapaisia, tai mikä vielä parempi, oikein baristan tekemää.
Noissa käytetään kaikista karmeinta bulkkikahvi-kuraa, mitä maa päällään kantaa. Huono laatu peitetään sitten niillä kaikilla malusiirapeilla ym. mausteilla.
Juuri näin. Liian matalalla kasvanut robusta päätyy kapseleihin ja pikakahviksi, kun ei se muualle kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla kapselilaitteilla saa monen makuisia kahveja, eikä ne ainakaan minun makuuni huonoja ole. Jos siis haluaa vaihtelua näihin vaaleapaahtoisiin suomilitkuihin. Tekisi monen "kahvikissan" makunystyröille hyvää kokeilla joitain tuontapaisia, tai mikä vielä parempi, oikein baristan tekemää.
Noissa käytetään kaikista karmeinta bulkkikahvi-kuraa, mitä maa päällään kantaa. Huono laatu peitetään sitten niillä kaikilla malusiirapeilla ym. mausteilla.
Erittäin hyvä pointti. En ole ostanut noita, mutta joskus muinoin ostin niitä makusiirappeja. Niistä tuleekin railakkaasti sokeria.
Tiesittekö, että vaaleapaahtoinen kahvi sopii paremmin yhteen suomalaisen pehmeän veden kanssa kuin tumma paahto. Keski-Euroopassa taas juodaan todella tummapaahtoista kahvia ja se sopii mielestäni paremmin sinne, sillä heillä taas vesi on kovaa.
Vein kerran vaaleaa presidenttiä Keski-Eurooppaan ja se maistui aivan vedeltä. Suomessa se taas maistui mielestäni ihan hyvältä ja kahvin aromit tulivat hyvin esiin. Luulenpa siis, että veden laadun vuoksi juomme Suomessa paljon vaaleapaahtoista kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon sitä robustaa on niissä suomalaisissakin suosikkikahveissa. Pointti olikin saada erityyppisistä kahvia, ja kätevästi. Jos ei ole kahvilalaatua, eipä ole kahvilahintaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon sitä robustaa on niissä suomalaisissakin suosikkikahveissa. Pointti olikin saada erityyppisistä kahvia, ja kätevästi. Jos ei ole kahvilalaatua, eipä ole kahvilahintaakaan.
Hyvät on katteet ylijäämäkahville ja malusiirapeilla.Pahoittelut, mutta kommenttisi on kuin suoraan aiempi esimerkki. Ihmiset ostavat hinnan perusteella bulkkia. Vaikka noissa kahvikapseleissa laatu on surkeaa ja makusiirappeja paikkaamassa ja hinta kallis niin puolustelet silti "halvempi kuin kahvilassa". Jos tykkäät makusiirapeista, niin niitä voi ostaa kaupasta ja lorauttaa kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät on katteet ylijäämäkahville ja malusiirapeilla.Pahoittelut, mutta kommenttisi on kuin suoraan aiempi esimerkki. Ihmiset ostavat hinnan perusteella bulkkia. Vaikka noissa kahvikapseleissa laatu on surkeaa ja makusiirappeja paikkaamassa ja hinta kallis niin puolustelet silti "halvempi kuin kahvilassa". Jos tykkäät makusiirapeista, niin niitä voi ostaa kaupasta ja lorauttaa kahviin.
Netissä on paljon mielipiteitä ja vertailuja eri laitteilla tuotetun kahvijuoman mausta, eikä ne useinkaan ole noin negatiivisia kuin sinulla. Minä en ole puhunut makusiirapeista mitään, enkä tietääkseni ole sellaisia sisältäviä kapselikahvejakaan juonut, enkä muullakaan tavalla valmistettuna. Sinä olet tuota mieltä, se on sinun asiasi.
On kalliimpaa kuin pakettisuodatinkahvi, mutta en juokaan niitä päivittäin vaan jos en jostain syystä halua keittää - korjaan, uuttaa - useampaa kupillista suodatinlaitteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tykätään ihmeen mauttomasta ja miedon makuisesta kahvista. Moni kun tuntuu ottavan sen juhlamokan etelän lomillekin mukaan, kun paikalliset kahvit ovat maasta riippumatta kuin tervaa.
Joo, noinhan osa tekee. Paras oli, ku kaveri kertoi kuinka joku perhe oli ottanut Kreikkaan Hk:n Sinistä kun paikallinen ruoka epäilytti.. Myötähäpeää..
Häpee sinä vaan, mut toi perhe on superia. Siinähän wb-hipsteri (tosiasiassa myötähäpeää aiheuttava keskiluokkainen, joka oikeaoppisesti ja tunnollisesti 'nauttii' vieraasta kulttuurista (.....siis turistipaikassa bulkkiruokaa syömällä buaahhaa)) vetää herneen pikku nenuunsa, kun terveellä itsetunnolla varustettu perhe vetäisee sinapit ja lenkit framille. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tässä kapselipakkaus, jossa lukee 100% arabica ja ingredients: roasted & ground coffee.
Vierailija kirjoitti:
Testistä puuttui jostain syystä yksi ostetuimmista kahvilaaduista eli vaaleapaahtoinen Presidentti, joka on ainakin minun mielestäni todella hyvä aamukahviksi, selvästi parempi kuin Juhla Mokka. Tummasta Presidentistä taas en välitä pätkääkään.
Pauligin kahveista ehdottomasti paras on Brazil. Presidentti Gold Label on kanssa jees, mutta tuo JuhlaMokka on aivan kamalaa. Jotenkin tuntuu että porukka fanittaa sitä, koska niin "kuuluu" tehdä. Vähän niin kuin helle, siitä nyt vaan on suomalaisen pakko tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Presidentti tumma paahto on aivan kamalaa, jotenkin niin kitkerää vaikka tumma paahdon pitäisi olla vähemmän kitkerää. Ei Juhla Mokkakaan mitään gourmee tavaraa ole, mutta sitä pystyn juomaan. Pidän kyllä joistan muita tumma paahtoisista kahveista.
-ap
Eihän se Presidentti Tumma oo kuin 3/5 sillä paahtamisasteikolla
No tämä varmasti selittää sen :) tykkään siis joistain muista (kunnollisista) tummapaahtoisista kahveista, mutta tuo Presidentti Tumma on mielestäni aivan kamalaa. Yhdet tutut käyttää sitä ja juon heillä aina teetä. Juhla Mokkaa pystyn ihan hyvin juomaan, ehkä siihen on suomalaisena niin tottunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin sitä Löfbergs lilaa kerran ja hyi että oli ihan kamalan makuista. Onneksi testissä olivat maistaneet että se on oikeasti myrkkyä, tuli viimeiseksi. Mä oon juonut Arvi Nordqvistin kahvia viimeksi. Sitä ei testissä ollutkaan.
Taitaa olla Arvid Nordqvist.
Mitä Löfbergs Lilaa joit? Niitä on ainaki 5 eri laatua..
Kas nyt kun oikein rupesit veistä kääntämään niin hepun nimi taitaa olla täysin oikein: Arvid Nordquist.
Join tuota mitä tuossa testissä, pahaa oli.
Presidentin tumma paahto papuina, kahvimyllyllä itse jauhaa tarpeen mukaan.
Bontadi Arabica pavuista itse jauhettuna. Koettakaapas!
Musta Pressan tumma on hyvää. Juhla mokkaa en ole ikinä ostanut, joten mausta en tiedä. Saa olla huippua, että Pressan ohittaa.
Suomalaiset ovat tottuneet laihaan kahviin, eivätkä siksi tykkää tummapaahtoisista. Eihän tuo ole mikään paremmuusjärjestys, vaan tottumuskysymys.
Itse en tottopuhuen kyllä erota mausta juhlamokkaa ja presidenttiä, kumpikin hyvää kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen hömppätesti kuin se simatesti. Testaajat fakkiutuneet omiin tapoihinsa ja makuihin. Simatestissä sama juttu-voittaneet simat ei ollu simaa nähnytkään. Jotain limuja ne oli.
Ja jos joku vielä tuo esille sen, kuinka suomalaiset arvostaa "puhtaita ja alkuperäisiä makuja" niin nämä testit osoittavat makuasioista ja mieltymyksistä päinvastaista.
hmmm... suomalaiset maut.... Ei se ole pelkkä sattuma että suomalainen keittiö ei ole lyönyt itseään läpi maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tykätään ihmeen mauttomasta ja miedon makuisesta kahvista. Moni kun tuntuu ottavan sen juhlamokan etelän lomillekin mukaan, kun paikalliset kahvit ovat maasta riippumatta kuin tervaa.
Ei juhlamokka ole mautonta. Ulkomailla harvoin tarjoillaan kahviloissakaan mitään parhaita kahveja, kun Juhlamokka on oikeasti parhaisiin lukeutuva, jos ei lajityyppinsä paras.
Moititaanhan meillä kotimaisia lager oluitakin ja kehutaan jotain amerikkalaisia budweisereita. Ihan tyypillistä suomalaista elitismiä pitää muunmaalaista parempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hmmm... suomalaiset maut.... Ei se ole pelkkä sattuma että suomalainen keittiö ei ole lyönyt itseään läpi maailmalla.
Eikä se lyökään, kun suomalaiset aina haukkuvat kotimaisia herkkuja. Ulkomailla ollaan yleensä ylpeitä paikallisista herkuista.
Suomalaiset suurpaahtimot eivät oikein osaa tehdä keskipaahtoista kahvia, jota Suomessa tummaksi sanotaan. Se on niille yhtä vaikeaa kuin tumman tai alkoholipitoisuudeltaan vahvan oluen tekeminen suomalaisille suurpanimoille. Mutta onneksi pieniä laadun tekijöitä löytyy jatkuvasti enemmän.