Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Ymmärrän kyllä täysin myös tuon Mikon avautumisen. Aika paljon on Noorakin kirjoitellut Mikosta mitä sattuu ja myös Mikon nyksästä. Luulen että blogin tarkoitus on myös selventää villejä huhuja tapahtuneesta
Sen lisäksi, että Mikon kokemukset ovat tottakai surullisia, niin mua järkyttää se, missä tilassa tämän maa mielenterveysongelmaisten hoito on... Ei jumankeu, miten ihmeessä tuollaista jatkuvasti itseään vahingoittavaa piupalipaupalikunnossa olevaa ihmistä ei ole pidetty pakkohoidossa? Sitäpaitsi eihän sitä olisi edes pakolla tarvinnut pitää, eikö se N ollut ihan mielellään osastolla?
Ihan järkyttävää on ollut se, että tuollaisella menolla yksityiseltä saa hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos minua kohtaan on tehty rikos esim. Raiskaus tai pahoinpitely, ja kerron asiasta poliisille niin haukunko silloin sitä "tekijää" kun kerron mitä hän on minulle tehnyt ? Todella kärjistetty esimerkki mutta tästähän nyt ovat jotkut ihmiset vetäneet hernepalon nenään. Eikö ihmisellä ole oikeutta kertoa miltä kaltoinkohtelu on tuntunut ? Se on haukkumista kun sanotaan, että edellinen suhde vei voimat ja jätti paljon traumoja ? En vaan käsitä... jos joku kirjoittaisi nimettömänä tuollaista blogia niin aivan varmasti kaikki ymmärtäisivät sen tuskan, mutta nyt kun ihmiset ajattelevat Mikon blogin liittyvän Nooraan niin se on sitten heidän mielestä haukkumista.
Eiköhän tässä ole kyse yksityisyydensuojan rikkomisesta ja nettikiusaamisesta eikä haukkumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika seikkaperäisesti kuvataan eksän tekemisiä uusimmassakin postauksessa. Tuoko on ihan asiallista av-raadin mielestä?
Ensin valitetaan kun teksti on sellaista mitä voisi kukaa vaan kirjoittaa koska siinä ei ole mitään uutta ja nyt sitten sekin on väärin. Koittakaa nyt ystävät hyvät ymmärtää että Mikko yrittää vain jakaa vaikeita kokemuksiaan. Ei se onnistu jos kirjoittaa vain vähän sitäsuntätä niinkun Noora tekee... eikä N kirjoita edes faktaa vaan omia päätelmiään.
Minusta toisen henkilön terveydestä julkisesti nettiin kirjoittelu on väärin, jopa rikollista, mutta jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika seikkaperäisesti kuvataan eksän tekemisiä uusimmassakin postauksessa. Tuoko on ihan asiallista av-raadin mielestä?
Ensin valitetaan kun teksti on sellaista mitä voisi kukaa vaan kirjoittaa koska siinä ei ole mitään uutta ja nyt sitten sekin on väärin. Koittakaa nyt ystävät hyvät ymmärtää että Mikko yrittää vain jakaa vaikeita kokemuksiaan. Ei se onnistu jos kirjoittaa vain vähän sitäsuntätä niinkun Noora tekee... eikä N kirjoita edes faktaa vaan omia päätelmiään.
Kannattaisiko Mikon vähän hillitä eksänsä lääkkeidenkäytön ja itsemurhayrityksien yksityiskohtien jakamista ja keskittyä niihin omiin tuntemuksiinsa. On hiukan eri asia, jos kertoo julkisesti omasta terveydentilastaan itse, kuin että joku toinen sen tekee. Itsestään voi kertoa, toisesta ei, ainakaan ilman lupaa. Siis lain mukaan, toki täällä tuntuu monilla olevan yhteiskunnan normeista poikkeava moraali.
Vierailija kirjoitti:
Miksette rohkeesti kysy suoraa?
Menee näköjään tätäkin kautta tieto bloggaajalle. Ja nopeasti.
Noorahan kertoo itsekkin kaikki lääkkeidenkäyttönsä ja itsari yritykset. Eihän se siis tietenkään ole mikään puolustus mutta miksei kukaan älähtänyt silloin kun Noora esim. Jakoi tietoa Mikon masennuksesta ?!? Ja spermasta ja ties mistä
Täytyy vielä sanoa, että jotenkin tulee ikävä kuva Mikosta tuon blogiprojektin tai oikeastaan sen sisällön kautta. Aiemmin ajattelin, että heidän suhteessa Noora on epävakaa, mutta melkein tulee narsistifibat nyt tuosta Mikon blogista. Todella julmaa, ei tule heti vastaavaa mieleen, että joku bloggaisi jonkun toisen, tunnistettavan henkilön yksityisasioista tuolla tavalla. Siis tottakai omista tuntemuksistaan ja näkökulmistaan on ihan ok kertoa ja blogata julkisesti, mutta hiukan lapselliselta loan heitolta tuntuu. Varsinkin, kun viime aikoina Noora ei ole enää eksästään juuri tainnut kirjoitella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vielä sanoa, että jotenkin tulee ikävä kuva Mikosta tuon blogiprojektin tai oikeastaan sen sisällön kautta. Aiemmin ajattelin, että heidän suhteessa Noora on epävakaa, mutta melkein tulee narsistifibat nyt tuosta Mikon blogista. Todella julmaa, ei tule heti vastaavaa mieleen, että joku bloggaisi jonkun toisen, tunnistettavan henkilön yksityisasioista tuolla tavalla. Siis tottakai omista tuntemuksistaan ja näkökulmistaan on ihan ok kertoa ja blogata julkisesti, mutta hiukan lapselliselta loan heitolta tuntuu. Varsinkin, kun viime aikoina Noora ei ole enää eksästään juuri tainnut kirjoitella mitään.
Eihän siitä montaa päivää ole kun Noora kirjoitti kuulleensa Mikon sukulaisilta että Mikolta on menny järki. Taisi kirjoittaa myös jotakin Mikon masennus diagnoosista....
Vierailija kirjoitti:
Noorahan kertoo itsekkin kaikki lääkkeidenkäyttönsä ja itsari yritykset. Eihän se siis tietenkään ole mikään puolustus mutta miksei kukaan älähtänyt silloin kun Noora esim. Jakoi tietoa Mikon masennuksesta ?!? Ja spermasta ja ties mistä
No, mikset itse älähtänyt. Käsittääkseni bloggasivat yhteistuumin lapsettomuudesta ennen eroa. Mikko itsekin kirjoitteli blogiin.
Etkö tosiaan ymmärrä, mikä ero on sillä, että henkilö kertoo itse lääkkeidenkäytöstään julkisesti ja sillä, että joku toinen sen tekee lupaa kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä montaa päivää ole kun Noora kirjoitti kuulleensa Mikon sukulaisilta että Mikolta on menny järki. Taisi kirjoittaa myös jotakin Mikon masennus diagnoosista....
Niin, taisi olla yksi tai korkeintaan kaksi lausetta. Mikko on nyt tykittänyt sivutolkulla muutamassa päivässä. Toivottavasti hänellä on kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mikset itse älähtänyt. Käsittääkseni bloggasivat yhteistuumin lapsettomuudesta ennen eroa. Mikko itsekin kirjoitteli blogiin.
Etkö tosiaan ymmärrä, mikä ero on sillä, että henkilö kertoo itse lääkkeidenkäytöstään julkisesti ja sillä, että joku toinen sen tekee lupaa kysymättä.
Ymmärrän toki! En vain käsitä että miten Mikko voisi noista asioista puhua ilman että tulisi ilmi hieman arkaluontoisia asioita (jotka ovat olleet julkisesti kaikkien tiedossa jo pidemmän aikaa). Mielestäni Mikon blogissa teksti oli kirjoitettu niin että siinä haluttiin tuoda esille omat tunteet eikä vain toisen tekemiset tai tekemättä jättämiset... en tiedä sitten miten muut tulkitsevat mutta näin minä sen ymmärsin. Luulisi että jos Mikko haluaa Nooraa haukkua tai kiusata niin kertoisi blogissaan Nooran pilanneen hänen elämänsä yms.
Mielestäni Mikko osaa silti melko maktillisesti ja asiallisesti kertoa noista kammottavista tilanteista, mitä on kokenut, tuossa uusimmassa postauksessakin. Ei mitään ihmeempää revittelyä eikä yksityiskohtia vatsahuuhteluista tai raivareista psykiatrisella osastolla, vaan kertoo millaista se arki oli, ja mitä tuo kaikki teki hänen omalle voinnilleen. Noora on itse kertonut kaikki nuo asiat jo moneen kertaan, mutta pääasiassa vaan omasta näkökulmastaan, ei ole mielestäni mitään kostoa tai revittelyä asioilla, jos haluaa kertoa, miltä tuo kaikki toisesta osapuolesta tuntui.
Vaikea se on omista tuntemuksista ja olosta kirjoittaa eri tilanteissa, jos ei voi mainita toisen tekemisiä kun ne ovat suoraan yhteydessä.
Eri asia kuitenkin kirjoittaa "olin lopen uupunut siihen kuntosalilla mukana ravaamiseen, kaloreiden, hiilarien ja protskujen kyttäämiseen ja laskemiseen" kuin "se hullu ämmä ei saanut päähänsä mahtumaan mitään muuta kuin saliohjelmat, kalorien, hiilarien, protskujen tankkaamisen ja välttämisen ja siitä tuli ihan neuroottinen ja alkoi jo miettiä steroidien käyttöä, hulluhan se on, nappia vaan naamaan että saa nopeammin tuloksia". Näin toisen tilanteen kautta esimerkki.
Lopettakaa se lässyttäminen ja antakaa Mikon kirjoittaa mitä hän haluaa, onhan Noorakin tehnyt sitä kauan ;)
Anonyymi14. tammikuuta 2017 klo 12.49
Oletko kunnossa? Huomasin Mikon blogin. Toivottavasti et provosoidu siitä. Selvästi kirjoitettu vain satuttamaan sinua.
Toivottavasti olet osannut päästää menneestä irti.
VastaaVastaukset
Toiveena vauva.14. tammikuuta 2017 klo 18.46
mä oon elämäni kunnossa :) Mä en tiedä mitään tosta blogista, tai sen mitä ohi mennen tänne on joku siitä kirjottanu. Se, että se on jossai vauva palstalla nii kuulostaa jo siltä, että sen on perustanu joku ihan muu kun mikko :D:DD en usko, että mikko koskaan alentuis mihinkään sellaseen, jossa alkais kirjottamaan vielä jotain jolla yrittää provosoida. paitsi, ettei siitä kyllä enää tiiä mitä se keksii ku on nii sekasin päästään :D
mutta joo mä oon päästäny menneistä irti jo kaaaauan aika sit :)
---
Lol. Kummallekin kommentille.