Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista palkkaa valtiotietelijä/VTM saa?

Vierailija
03.05.2016 |

Terveisin valtiotieteiden ylioppilas :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitte oikeisiin töihin saatana!!!!!! Suomi ei lähde nousuun jollain höpö höpö aloilla!!! Minun vero rahoja käytetään teijän paskan jauhantaan!!! Saatana sontiaset!!!

Tämmönen olis mun mielipide. Toivottavasti ette saa veron maksajan pers-lihasta revityillä tutkinnoillanne pennin hyrrää.

Mikä sun koulutus on ja missä tehtävissä toimit nyt?

Vierailija
22/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitte oikeisiin töihin saatana!!!!!! Suomi ei lähde nousuun jollain höpö höpö aloilla!!! Minun vero rahoja käytetään teijän paskan jauhantaan!!! Saatana sontiaset!!!

Tämmönen olis mun mielipide. Toivottavasti ette saa veron maksajan pers-lihasta revityillä tutkinnoillanne pennin hyrrää.

tottahan se yhteiskunta ilman mm. pankkeja ja teollisuuttakin pyörii. Eiku? Maksat enemmän veroja kuin yllämainitut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tottahan se yhteiskunta ilman mm. pankkeja ja teollisuuttakin pyörii. Eiku? Maksat enemmän veroja kuin yllämainitut?

Ei pyöri, mutta nuo yritykset pyörivät ilman valtioturhailijoita ja yhteiskuntatieteiden maistereita aivan hyvin. 

Vierailija
24/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienasinyhdessä vaiheessa vajaa 4000e/k ja mies 8000e/kk, VTM tutkinto molemmilla. Miehen työnantaja ulkomainen pankki, mun Nokia. Nyt on vähän tilanne tasoittunut, kun vaihdoin työnantajaa.

Vierailija
25/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisen hampurilaisbaarin kassalla osa-aikaisena 700€/kk brutto 5v ikälisineen.

Niinpä: Mitä sanoi VTM DI:lle Mäkin kassalla? "Otat sä sen ateriana ja syödäänkö täällä?"

Vierailija
26/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöri, mutta nuo yritykset pyörivät ilman valtioturhailijoita ja yhteiskuntatieteiden maistereita aivan hyvin. 

totta, kansantaloustiedettä missään pankissa :o

Vierailija
27/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisen hampurilaisbaarin kassalla osa-aikaisena 700€/kk brutto 5v ikälisineen.

Niinpä: Mitä sanoi VTM DI:lle Mäkin kassalla? "Otat sä sen ateriana ja syödäänkö täällä?"

Ja DI paineli kotiinsa syömään. TEMin viimeisimmässä katsauksessa maaliskuulta työttömänä oli vain 1605 ytm/vtm:mää, mutta 2840 DI:tä.

Vierailija
28/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt epäilyttää aloittajan valtiotieteen opiskelut. 

Luulisi tuossa vaiheessa olevan selvää, että VTM voi olla valtion korkeinta johtoa (esim. presidentti tai pääministeri) tai suuryrityksen johdossa. Palkat lähtevät silloin kymppitonnista ylöspäin. 

Toisaalta näin voi olla pikkuvirkamies pienellä palkalla tai tutkija jossain laitoksessa nälkäpalkalla... Aluksi ei saa välttämättä kolmeakaan tonnia. 

Vierailija
29/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tottahan nyt yksi levyseppä-keittäjä yhtä pankkia pyörittää mennen tullen!

Vierailija
30/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämäkö ovat mielestäsi ainoat koulutusalat, joihin maksamiasi veroja käytetään? Muut alat ok?