Miten te normaalit ihmiset juhlitte äitienne äitienpäivää, jos olette itsekin äitejä?
Minulla olisi 17. äitienpäivä edessä, mutten ole kertaakaan viettänyt äitienpäivää muuten kuin äitiä palvomalla. Kaikkien lasten pitää mennä äidin luokse, kaikilla pitää olla syli täynnä valkovuokkoja, kaikilla pitää olla joku todella mietitty ja todella henkilökohtainen ja todella maailman paras äitienpäivälahja äidille, muuten päivä on pilalla. Äitiä pitää hemmotella koko päivä ja sille pitää tehdä ruokaa. Niin ja siis ilman muuta koko koti pitää käydä äitienpäivää edeltävällä viikolla siivoamassa! Ikkunat tottakai pitää pestä, sauna jynssätä, matot joko pestä itse tai käyttää pesulassa.
Olen elänyt tällaista elämää koko ikäni, enkä tiedä, miten normaalit ihmiset viettävät äitienpäiviänsä. Meillä on palvottu narsistia.
Olen kirjoittanut tästä aiemminkin palstalle. Varmaan joka vuosi sama juttu. En tajua, miksei tähän tule muutosta. Ehkä pelkään sitä, että välit katkeavat lopullisesti, jos äitienpäivä ei mene niin kuin se on aina mennyt.
Kommentit (6)
Kutsuisin äidin mielelläni vaikka meille syömään tai kakkukahville, mutta asumme eri maissa niin ei onnistu.
Lähetän kortin. Annan joskus lahjan. Ei tavata joka äitienpäivä.
Oma äiti on ollut kuolleen jo monta vuotta, mutta ennen kuin kuoli ja musta oli tullut äiti, niin yleensä soitin hänelle ja onnittelin, joinain vuosina kutsuin meille puolisoineen syömään (äitini äiti oli tuolloin vielä myös elossa, ja yksineläjä, eli lähinnä tuo lounastaminen oli hänelle..). En sen kummempaa, lapet askarteli jossain pkodissa kortteja usein useamman, niin niitä sitten jaettiin tai postitettiin mummille ja iso-mummillekkin.
Soittelen ja onnittelen. Joinakin vuosina ollaan käyty äitienpäivälounaalla vanhempieni kanssa ja silloin vien kukkia. Muutoin vietän päivän omien alaikäisten lasteni ja mieheni kanssa. Teidän tilanne ei mutu jos et itse sitä muuta, en väitä että se olisi helppoa.
Mun mielestä äitien ja isänpäivät ovat maailman turhimpia. Ei juhlisteta mitenkään
Annan tai lähetän lasten tekemän kortin ja annan lahjan, mutta en aina. Ei ole poissuljettua, että joskus tehtäisiin jotain yhdessä, vaikkapa tänä vuonna.