Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehtaatte myydä ilmaiseksi saadun äitiyspakkauksen tavaroita?

Vierailija
03.05.2016 |

Miksi kaikesta pitää saada rahaa? Äitiyspakkaus on ilmainen ja kun itsellä ei ole tarvetta tavaroille niin niiden arvoa kysytään nettipalstoilla ja myydään sitten eteenpäin. Ahneus huipussaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ilmainen ole! Vaihtoehtona on pakkaus tai raha.

Vierailija
2/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kukaan mitään maksa. Turhaan kadehdut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ei saisi myydä? Tarpeettomia tavaroita, joille voi olla käyttöä jossain toisessa perheessä?

Lapseton

Vierailija
4/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tämä sama ratkutus. Mä oon ostanut hyvillä mielin kirppareilta äitiyspakkauksen tuotteita. Halvallahan ne ovat myynnissä.

Vierailija
5/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulleko ne pitäisi ilmaiseksi antaa?

Miksi ei saisi myydä? Myyn myös muita ilmaiseksi (lue: lahjaksi) saatuja ja pieniksi jääneitä lastenvaatteita sekä tarpeettomiksi käyneitä leluja ja lastentarvikkeita.

Vierailija
6/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikesta pitää saada rahaa? Äitiyspakkaus on ilmainen ja kun itsellä ei ole tarvetta tavaroille niin niiden arvoa kysytään nettipalstoilla ja myydään sitten eteenpäin. Ahneus huipussaan.

Sen voi ottaa myös suoraan rahana.

Vierailija
7/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä ei saisi myydä? Tarpeettomia tavaroita, joille voi olla käyttöä jossain toisessa perheessä?

Lapseton

Äidit saavat sen ilmaiseksi.

Miksei niitä voi sitten luovuttaa ilmaiseksi eteenpäin tarvitsevalle.

En ole kateellinen, lähinnä tunnen myötähäpeää kun pitää olla ahne.

Vierailija
8/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmainen, vaihtoehtona on 140 € rahaa, eli kyllä se maksaa.

Itse en ottanut äitiyspakkausta kellekään kolmesta lapsestani, vaan kaikkien kohdalla otin rahan. Kirpparit ovat täynnä käyttämättömiä äitiyspakkausvaatteita, joita saa sieltä halutessaan moninkertaisen määrän pakkaukseen verrattuna tuolla 140 eurolla. Jonkin verran ostinkin niitä kuteita kotivaatteiksi, mutta ikinä en olisi kehdannut niitä ipanoille julkiselle paikalle pukea. Myös sellaisen makuupussin ostin parvekevaunuihin.

Rahalla saa muuten paljon enemmän vaatteita kuin mitä pakkauksessa on, mutta eiköhän se olekin suurimmalle osalle enemmän vauvafiilistelyä lahjapaketin muodossa kuin todellista tarvetta. Liian kallis minusta fiilistelyyn :-)

Vierailija
9/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kanssa loistava varsinkin jos ei ole sukuakaan siinä ympärillä neuvomassa. Paketista oli paljon iloa. Nyt kun lapsi isompi niin tervetuloa jonottamaan tuomitsemisvuoroa kun jotain niistä kamoista on kirpparilla eurolla /kpl myyty. KAMALAA AHNEUTTA!!!!

Vierailija
10/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton

Tämä äiti ainakin maksaa 27% veroa + päivärahamaskut päälle tuloistaan, joten ei se mikään ilmainen ole.

Vierailija
11/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton

Mä en tuntenut mitään myötähäpeää niitä kohtaan, joiden myymiä äp-vaatteita olen ostanut. Mä luulen, että sä myötähäpeilet ihan turhaan.

Vierailija
12/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt, mutta jos myisin niin ihan samalla periaatteella, kun kehtaan myydä opintotuellani ostettua tavaraa eteenpäin esim. kirpparilla. Voisitko selventää, mikä ero on äitiyspakkauksen muodossa annetulla tuella ja esim. sillä opintotuella? Kiinnostaisi todella tietää logiikka takana. 

Itse maksan ihan mielelläni, kun löydän jonkun takavuosien äitiyspakkaus -helmen.

Vierailija
13/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, välillä itsekin olen nähnyt kirpputoreilla äitiyspakkauksen vaatteita tosi kalliilla hinnalla... toisaalta eihän se ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa. Itse olen antanut äitiyspakkauksen vaatteet ilmaiseksi eteenpäin, mutta toisaalta annan myös kaikki muutkin vaatteet ja kantoreput kavereille ja sukulaisille ilmaiseksi, joten ehkä olen huono esimerkki tässä asiassa. En jaksa myydä mitään, ottakoon kuna tarvitsee.

Vierailija
14/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton

Eri ryhmille on erilaisia sosiaalisia tukia, äitiyspakkaus on näistä yksi. Kun se on perheelle luovutettu, on se perheen osamisuutta ja perhe saa tehdä sillä mitä haluaa, vaikka sitten myydä. 

Ei lapsilisiäkään tarvitse jakaa eteenpäin, vaikka ne ovat ilmaista rahaa. Niillä voi ostaa esim. lapselle vaatteita, jotka sitten käytön jälkeen voi myydä eteenpäin. 

Näin tuesta saa enemmän irti JA koska äitiyspakkaus kuuluu kaikille, eikä lasten vaatteita nyt lähtökohtaisesti tarvitse kuin lasten vanhemmet, on vähän hassua olettaa, että itse saamansa äitiyspakkauksen lisäksi olisi oikeutettu ilmaiseksi myös muiden äitiyspakkaukseen. 

Vierailija
15/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mä otin rahana ja ostelin sitten niillä kaikkea, en saisi niitäkään myydä, kun olen ne tavallaan itse ilmaiseksi saanut?

Vierailija
16/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut hyvillä mielin kirppikseltä myynnissä olleitä äp:n tuotteita. Hyväkuntoisia ja laadukkaita :)

Vierailija
17/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä pistänyt silmään kun kysellään niiden arvoa. Ehkä se pointti ei tullut selväksi. Miksi niistä pitäisi saada maksimi summa rahaa, jos ei jaksa lahjoittaa pois niin myisi parilla eurolla ne parhaimmat pois muiden kirppiskamojen joukossa.

Ap

Vierailija
18/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä pistänyt silmään kun kysellään niiden arvoa. Ehkä se pointti ei tullut selväksi. Miksi niistä pitäisi saada maksimi summa rahaa, jos ei jaksa lahjoittaa pois niin myisi parilla eurolla ne parhaimmat pois muiden kirppiskamojen joukossa.

Ap

Koska kirppispöydästä pitäisi saada tietty tuotto, jotta se myyminen kannattaa. Ei ole kivaa, että pitää maksaa siitä, että myy omia tuotteitaan.

Vierailija
19/19 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tosi iloinen kun löysin kirpparilta äippäpakkauksen talvihaalarin töppösineen pipoineen 5€ ja makuupussin 3€, loppurahoilla ostin paljon enemmän vaatteita ja tarvikkeita kuin mitä pakkauksessa olisi ollut. Joskus kyllä näkee ylilyöntejä esim. haalari 15€, mutta ainahan sitä saa pyytää ja varmaan joku maksaakin jos on halunnut juuri sen tietyn haalarin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi