Soseiden aloittaminen
Heippa!
Vauvani täyttää tässä kuussa 4kk, joten kyselen nyt jo ajoissa, että millä maulla olisi paras aloittaa soseiden antaminen? Neuvolasta sanottiin tietysti että perunalla, mutta olen sen verran lukenut, että monilla vauvoilla se kovettaa vatsaa aika pahasti ja aiheuttaa vatsan väänteitä. En kyllä ihan tieten tahtoen sellaista aio tehdä vauvalleni.
Entäs sitten, jotkut ovat sanoneet aloittaneensa päärynällä, mutta vauva ei sen jälkeen ole huolinut vihannes soseita yms. vähemmän makeita. Eli olisiko hyvä aloittaa esim. parsakaalilla tmv?
Ja onko se määrä tosiaan niin pieni, että päivässä vain 2teelusikallista ja yhtä makua viikon ajan? Sitten seuraavalla viikolla uutta makua taas joka päivä 2teelusikallista? Tuntuu vain kovin pieneltä määrältä. Ja koska niitä määriä sitten nostetaan vaikka puolikkaaseen purkkiin?
Niin, alkuun aion antaa kaupan soseita ja selvittää, mistä vauva pitää, etten ihan turhaan tee soseita.
Ainiin, koska olisi hyvä aloittaa nokkamukin harjoittelu? Kovasti aina ottaa jo itse kiinni pullosta. Onko se vasta sitten kun osaa itse istua?
Kommentit (22)
Sormiruokailuun tulee perehtyä, ei vain summassa aloittaa, mutta perusidea on se että maisteltavat palat ovat niin isoja ettei sellaista saa kerralla suuhun.
Se peruna mitään vatsaa koveta kun ensialkuun sitä ei mene edes sisälle merkittäviä määriä, ei vaikka kuinka lusikalla tunkisit.
Sormiruokailu on hemmetin rasittavaa, mutta mulle toimi siten että lapsi joskus vuoden iässä ruokki itse itseään kun muuten olisin ollut lusikanvarressa kiinni. Ehti sitten paremmin siivoamaan ne rähmät lattioilta ja seinistä...