Vaikuttiko sinuun mitenkään AXL Smithin tekemä työ Hyvän tahdon lähettiläänä
https://www.unicef.fi/tiedotus/uutisarkisto/2006/axl-smith-on-unicefin-…
Olen aina antanut omaan lompsaani nähden huomattavia summia UNICEFille. Tämän AXL-tapauksen jälkeen, jossa hän on "pokaillut" UNICEFin keikoilla koulutyttöjä petiinsä, olen laittanut omat rahahanani kiinni ja tuen muita järjestöjä. Kadun kovasti, miten sinisilmäinen olin UNICEFin suhteen.
Kommentit (8)
En ollut koko tyypistä kuullutkaan ennen kuin tuli tunnetuksi akselillaan tekemästään työstämisestä
Ei, enkä käsitä, miksi ihmeessä olisi vaikuttanut. Ap, taidat olla aika lapsellinen.
Axl Smith - hänen tekemisensä tai tekemättä jättämiset ei niinkään.
---
Vuona 2010 Unicef Suomen pääsihteerin vuosiansiot olivat 99.651 euroa. Nyt todennäköisesti vielä enemmän.
Jos laittaa kympin kuukaudessa Unicefille niin tarvitaan pelkästään 830 lahjoittajaa pelkästään pääsihteerin em. bruttopalkan maksamiseen. Käytännössä sivukulut huomioiden reilusti yli tuhat lahjoittajaa.
Joo, en ole mukana tässä.
Axl Smith on toiminut typerästi - mutta kyllä minun maailmassa käsittämätön ahneus on vielä suurempi synti.
En edes tiennyt että hän on ollut missään tekemisissä unicefin kanssa.
Varmaan silläkin irtoaa piparia kun niinku auttaa neekereitä ja silleen
Olen laskenut jo kaikki avustusjärjestetöt huijareiksi, enkä osallistu niiden toimintaan missään muodossa. Silämät pyöreinä saa kuunnella miten "avustusjärjestöt" kuskaa julkkiksia ympäri maailmaa katsomassa köyhiä ja huono-osaisia. Osa näistä vielä ihan innoissaan selittää miten hyvissä hotelleissa ovat saaneet asua jne. Törkeää kansalaisten hyväntahtoisuuden hyväksikäyttöä.
Itse olen suunnannut hyväntekeväisyyden omaan lähipiiriin ja avustan esimerkisi yh-äippää perheineen, siinä apu menee perille eikä organisaation ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen laskenut jo kaikki avustusjärjestetöt huijareiksi, enkä osallistu niiden toimintaan missään muodossa. Silämät pyöreinä saa kuunnella miten "avustusjärjestöt" kuskaa julkkiksia ympäri maailmaa katsomassa köyhiä ja huono-osaisia. Osa näistä vielä ihan innoissaan selittää miten hyvissä hotelleissa ovat saaneet asua jne. Törkeää kansalaisten hyväntahtoisuuden hyväksikäyttöä.
Itse olen suunnannut hyväntekeväisyyden omaan lähipiiriin ja avustan esimerkisi yh-äippää perheineen, siinä apu menee perille eikä organisaation ylläpitoon.
Tiedän tunteen.
Suomen World Vision on "kunnostautunut" kuskaamalla Sami Hedbergiä järjestön Afrikan avustuskohteissa. Sami itse on netonnut rahaa Luokkakokous -elokuvasta, johon senkin tuottamiseen tarvittiin - ei niinkään yllättäen - yhteiskunnan (Veikkaus) tukea. Eipä silti että Sami H. nyt mikään poikkeus tässä olisi...
Ei kovinkaan uskottavaa toimintaa enää....
Niin Unisefhan tästä on tietysti vastuussa.