Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee köyhyysraja?

Vierailija
22.02.2006 |

Joka paikassa on juttua köyhyysrajan ajapuolella elävistä suomalaisista. Missä se raja kulkee?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itsekin kiinnostunut

Vierailija
2/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, äiti, 1 alle ja 1 yli 13 v lapsi yhteensä2241 e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan sitten miehen kanssa köyhyysrajan alapuolella? En ollut edes älynnyt, että ollaan köyhiä...

Vierailija
4/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ihan kodikkaassa vuokra-asunnossa ihan mukavassa paikassa, yli puolet tuloista menee toki asuinkustannuksiin, mutta kuitenkin tulee maksettua. Ruokaan riittää mainiosti, joskus käydään ulkona, nettiin ja muihin ei-tarpeellisiin menoihinkin riittää raha. Jopa säästötili on olemassa, jonne toki kyllä laitetaan aika vähän rahaa, mutta kuitenkin... En ole kokenut, että oltaisiin kovinkaan köyhiä.

Vierailija
5/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 2 aikuista ja lapset 5v ja 8kk vauva nettotulot yhteensä 2200 olemmeko siis köyhiä?

Vierailija
6/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
7/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän oon sit superköyhä kuten vissiin muutkin opiskelijat...ja köyhyys vaan pahenee kun saan kohta minimi äitiyspäivärahaa ja on kolme suuta ruokittavana? Onko muuten tälläsille vähempi varasille äiti-ihmisille mitään kierrätyskeskuksia tms missä voi vaihtaa tavaraa toiseen? Vauvatavara kiinnostais...antaa voisin omia vaatteitani

t. opiskelija, joka nyt vielä ainakin 4 vuotta superköyhyysrajan alapuolella mutta toivottavasti tulevan työn ja perheen kautta rikkausrajan yläpuolella (-;

Vierailija
8/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttotulot on alle ton, eikä me saada asumistukea eikä mies toimeentulotukea, koska mä tienaan liikaa.

Vierailija
9/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tottunut tulemaan toimeen vähällä, mutta ei me nälkää nähdä. Muotivaatteita en osta, en käy ulkona, en juo kahvia/olutta, luen ilmaisjakelulehtiä... Silti en tiennyt olevani köyhä.

Vierailija
10/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja SUHTEELLISESTA köyhyydestä. Siis verrataan muihin: Laitetaan kaikki suomalaiset tulojärjestyksessä (kaikki tulonsiirrot eli siis tuet ja ansiotulot) jonoon ja otetaan jonon keskimmäinen. Katsotaan paljonko sille jää rahaa käteen, eli mediaanitulo, joka on 19 480 euroa vuodessa. Siitä kun hankkii alle 60% vuodessa, on köyhä.

Näin päivän Hesarissa selvitetään.