Ei rahaa vaippoihin :(
Ei moraalisaarnaa kiitos! Ei ole rahaa vauvan vaippoihin, miten niitä sideharsovaippoja tehtiin?
Kommentit (64)
Mä oon joskus kans rahapulassa käynyt hakemassa Lidlistä sen parin euron paketin vaippoja. Ovat vähän kovia, mutta ajavat asiansa. Vastaisuuden varalle ap, x-tra vaipat ovat todella halpoja ja suomalaisia vielä! Tosin tylsän valkoisia :)
Just ostin Prismasta x-tra vaippoja, 8,90 euroa 75 kpl paketti. Säästin monta euroa pampersiin verrattuna.
Voi ap, vaikutat tosi välittävältä äidiltä! :) jaksamista! Ero on aina raskas paikka, varsinkin pienen lapsen kanssa.
Jos et ole käyttänyt niitä äp:n kestovaippoja vielä kertaakaan, niin kannattaa pesaista ne ennen käyttöä pariin kertaan. Imevät paljon paremmin sitten. Kuoria ei, mutta imut ja sisävaipat (siis ne imevät materiaalit) pitää pestä ensin että saavuttavat täyden imukyvyn. Uusina vaan päästävät pissat jostain läpi. Ja tosiaan pikkuvauvaa voi pitää aika paljonkin ilman vaippaa, silloin kun eivät vielä paljoa liiku. Periaatteessa vaikka koko päivän. Unille tietty ehkä kannattaa laittaa jotain harsoa tms. Tsemppiä!
Jos on Ikea lähellä, niin siellä on yleensä vaippoja lastenhoitohuoneessa, niin ottaa hätätilanteessa pari ekstravaippaa sieltä.
Voitko ap pyytää jotain ystävääsi tai omia vanhempiasi ostamaan vaippapaketin. Itse ostaisin heti jos ystäväni olisi tuossa tilanteessa. Kuten tekisivät myös minun ystäväni jos noi kävisi. Myös siskoni ja vanhempani auttaisivat heti.
Ei kannata välittää jos saarnaavat jotain vaan pyydä apua.
Kestoja suosittelen minäkin! Meillä 4 lasta vaipatettu lähes täysin niillä ja säästetty pitkä penni! Äitiyspakkauksen vaippoja saa kirppareilta usein ihan pilkkahintaan käyttämättöminä. Ehkä voisit laittaa ilmoituksen jollekin kirppispalstalle, että ostat edullisesti / otat vastaan äp-pakkauksen vaippoja sekä tsi-vaippoja? Samoin se Lidl:n noin kahden euron paketti ajaa kyllä hätätilanteessa asiansa. Ostin joskus, kun en matkoilla voinut käyttää kestoja enkä halunnut ostaa jättipakettia. Moni vaippamerkki lähettää muuten näytevaippoja, kunhan pyydät :). Tsemppiä ja ihanaa vauva-arkea!
Tsemppiä! Kyllä sä pärjäät! Tai te pärjäätte vauvan kanssa :-)
En voita kysyä keneltäkään, kun nolottaa tämä tilanne niin paljon. Kun vauva on niin rakas ja silti ei ole rahaa pitää hänestä huolta. Kaverit saattaisivat ihmetellä ja puhua pahaakin selän takana. Miehellä oli toinen nainen, joten erokin tuli ihan yhtäkkiä ja olen ihan sekaisin siitäkin. Ap
xtran vaipat on muuten yllättävän jees. Onhan ne toki vähän tönkköjä jos vertaa kalliimpiin, mutta pitävät hyvin ja isojakin kokoja on.
28 jatkaa - niin ja minäkin kyllä ostaisin vaippapaketin, jos olisit ystäväni ja pyytäisit. Eli ehkä voisit rohkeasti kysyä apua? Kyllä tällaisessa yllättävässä tilanteessa pitäisi ystävää auttaa!
Voi jos asuisit lähellä niin toisin oven taakse vaippapaketin :) muista ettei vauvasi kärsi vaipattomuudesta millään lailla :)
Jos ystävät ovat oikeita ystäviä, ymmärtävät varmasti! Pyydä apua ap!
AP missä asut? Voisin tuoda sulle kestovaippoja jos asut lähellä
Hei ap sulla on hyvä asenne, tulet kyllä pärjäämään! Eikä vauva kärsi sideharsovaipoista ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
En voita kysyä keneltäkään, kun nolottaa tämä tilanne niin paljon. Kun vauva on niin rakas ja silti ei ole rahaa pitää hänestä huolta. Kaverit saattaisivat ihmetellä ja puhua pahaakin selän takana. Miehellä oli toinen nainen, joten erokin tuli ihan yhtäkkiä ja olen ihan sekaisin siitäkin. Ap
Paska ukko, hyvä että pääsit siitä eroon! Rankka tilanne sulla, voimia kovasti!
Siinä vaiheessa kun kuvioissa on lapsia niin ei todellakaan ole häpeä pyytää apua etkä nyt tosiaan mieti yhtään mitä muut ihmiset sattuu ajattelemaan, aina niitä selkäänpuukottajia löytyy mutta löytyy myös niitä jotka ymmärtää ja haluavat auttaa.
Nyt ensihätään tosiaan kysyt vanhemmiltasi/lapsen isovanhemmilta/kavereiltasi. Huomenna pikimiten yhteyttä sosiaalitoimistoon. Kirkon diakonilta voit saada lahjakortin ruokakauppaan jolla saisit myös vaippoja. Kyllä ne asiat lähtee siitä vielä rullaamaan.
Mä tuon ja mielelläni kestoja! Missä asut, ap? Minkäikäinen/ -kokoinen vauva?
Jos kaverit puhuvat tuollaisesta tilanteesta pahaa selän takana tai kasvotusten, niin eivät ole kavereita ollenkaan. Kriisitilanteissa erottuu jyvät akanoista, näin kävi minullakin mm. Vaikean avioeron kohdalla.
Kerro tilanteestasi rohkeasti ja kaunistelematta, anna läheisillesi mahdollisuus auttaa :)
Minä asun Espoossa. Minullakin on lasteni jäljiltä kestoja, joita voin sinulle tuoda.
Jos asut täällä suunnalla, ilmoittele itsestäsi.
Ihana kirjoitus. Ja suotta suret, sillä me ennen 70-80-luvun vanhemmat emme olisi muuta ehtineet tekemään kuin suremaan vauvan puolesta, kun arki meillä olisi aina kikkailemista. Muuten, me tehtiin vaipat vanhoista t-paidoista ja vaippaliinat leikattiin muovipusseista. Ennen kuin tähän ehtii sanoa mitään vauvojen hankkimisesta niihin olosuhteisiin, niin ähäkutti, osa vanhemmista istuu Suomen huippupaikoilla ja palkoilla. Ja nyt voitaisi perustaa ihan oma vaippatehdas, niin kuin ehkä voi ap. tehdä aikanaan. Kaikkea hyvää sinulle ap. ja vauvallasi.