Millainen olo kun näette nälkää?
Olen siis viidettä päivää ilman ruokaa koska rahat loppu ja opintotuet tulee vasta ylihuomenna.
Joudun varomaan miten nousen makuulta ylös etten pyörry, mutta se on normaalia.
Tänään on alkanut tulla sellainen kuiva ja omituinen maku suuhun. Nestehukasta se ei voi johtua sillä huolehdin siitä jo tarpeeksi. Mistä se siis johtuu?
Kommentit (10)
Etkö voisi käydä pyytämässä vaikka naapurilta jotain syötävää?
Asetonin haju suussa on merkki siitä, että keho siirtyy käyttämään vararasvoja, eli glukoneogeneesillä tuotetaan glukoosia (verensokeria) ja siitä syntyy myös ketoaineita, joita myös aivot voivat hyödyntää. Täysin normaalia. Nälän tunnekin usein häviää jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Asetonin haju suussa on merkki siitä, että keho siirtyy käyttämään vararasvoja, eli glukoneogeneesillä tuotetaan glukoosia (verensokeria) ja siitä syntyy myös ketoaineita, joita myös aivot voivat hyödyntää. Täysin normaalia. Nälän tunnekin usein häviää jossain vaiheessa.
Se ei siis ole haitallista?
Entä miten saa elimistön parhaalla tavalla takaisin iskuun kun alkaa taas syödä? Pehmeitä hedelmiä ja marjoja ensimmäiset 12 tuntia vai?
Kaljallahan opiskelijat elää. Eli sitä ensimmäiset 12 tuntia.
Eikö ylpeys anna myöten sen verran, että pyytäisit tosiaan vaikka kaurahiutaleita tai makaroneja joltain lähellä asuvalta?
Kannattaisi varmaan jaksottaa se laihis pidemmälle ajalle. Ei mitään järkeä lopettaa skruudaamista tosta noin vain. Ai ei osannut varautua ruoan loppumiseen? Just joo.
Ei ole kokemusta
Olen aina osannut ennakoida. Syön Mielummin kokoaja kaurapuuroa kuin olen viikon ilman
Oletko kysynyt jo seurakunnalta ja pelastusarmeijalta yms paikoista apua? Sinuna minä soittaisin kaikki tuttavat ja sukulaiset ja pahimmassa tapauksessa menisin vaikka naapurilta pyytämään kaurahiutaleita lainaksi.