Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita lapsirakkaita veloja, jotka jättävät lapset tekemättä maailman tilan vuoksi?

Vierailija
02.05.2016 |

Veloilla tuntuu olevan yleisimpänä syynä tuo "vapaudenkaipuu" tai että ei vain pidetä lapsista. Minä rakastan lapsia ja haaveilisin vanhemmuudesta, mutta en yksinkertaisesti kestäisi ajatusta omasta lapsesta nykytilanteessa. Olen jo nyt todella huolissani maapallon tulevaisuudesta ja ihmiskunnan tilasta. Nyt voin kuitenkin vielä tiukan paikan tullen erakoitua johonkin metsämökkiin. Lapsen kanssa pitäisi yrittää roikkua mukana yhteiskunnan rattaissa ja tiedän, ettei oma pääni tulisi sitä kestämään. En myöskään kestäisi ajatella, millainen tulevaisuus lapselle jää. Onko muita samasta syystä lapsettomia ? Kaipaisin vertaistukea, mutten ollenkaan pysty samaistumaan velojen ajatusmaailmaan, jossa lapsi olisi jollain tavalla itseltä pois.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama homma.

Olisin niin kovasti halunnut lapsia mutta parempi varmasti tämä haikeus siitä mitä olisi voinut olla, kuin koko loppuelämän mittainen huoli siitä miten lapset tulevat pärjäämään tässä maailmassa.

Vierailija
2/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin asiaan tarkkaan ottaen tarvitset vertaistukea, jos et kerran lapsia halua? Eivätköhän ne velojen kohtaamat ongelmat ole ihan samoja riippumatta siitä, miksi lapsia ei haluta.

Asia on toinen, jos oikeasti haluatkin lapsia, mutta et koe voivasi niitä hankkia. Silloin kyllä kyseenalaistaisin lapsettomuuden vapaaehtoisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi jo hieman vanhempaa lasta. Tässä maailmantilanteessa tuskin enää haluaisin yhtä lisää. 20v ja maapallolla on aikas hurjat olot jo.

Vierailija
4/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin asiaan tarkkaan ottaen tarvitset vertaistukea, jos et kerran lapsia halua? Eivätköhän ne velojen kohtaamat ongelmat ole ihan samoja riippumatta siitä, miksi lapsia ei haluta.

Asia on toinen, jos oikeasti haluatkin lapsia, mutta et koe voivasi niitä hankkia. Silloin kyllä kyseenalaistaisin lapsettomuuden vapaaehtoisuuden.

Jaa, kyllä minä kuitenkin olen mielestäni lapseton vapaaehtoisesti, vaikkakaan en onnellisesti. Lapsettomuuteeni ei ole mitään biologista syytä, ainoastaan tämä huoli tulevaisuudesta. Haaveilemme lapsista, mutta eettisistä ja tunteellisista syistä olemme jättäneet lapset tekemättä. Se särkee sydämeni.

Vierailija
5/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap teet muuta maapallon hyvinvoinnin hyväksi, kun jätät lapset tekemättä?

Vierailija
6/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vertaistuen tarvetta on vapaaehtoisesti lapsettomilla runsaamminkin, onhan sellaiselle "aatteellekin" virallisen yhdistyksenkin joku perustanut. Velat voivat hakea vertaistukea itselleen täältä:

http://vapaaehtoisestilapsettomat.fi/keita-olemme/

Vierailija
7/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan maailman tilanne on ollut sellainen että lapsia olisi voinut hankkia?

Äitini synnytti minut Kuuban kriisin aikaan, isoäitini hamstrasi samaan aikaan ruokaa, että edes vauvalle olisi jotain syötävää kun 3.masilmansota syttyy.

Isoäitini talvisodan aikana äidiksi tullut tiesi mitä on pula, ruuasta ja tavarasta.

Minä sain esikoisen kun NL hajosi ja ihmeteltiin tuleeko sieltä nyt miljoona ihmistä länteen.

Ai niin, isoäitini syntyi 1917 ei silloinkaan maailman tilanne ihan rauhallinen ollut.

Vierailija
8/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat velathan ovat juuri kaltaisiasi maailmantuskaa kokevia ja masennuksesta kärsiviä. Lopeta internetin käyttö ja valikoituun mediaan uskominen (koska se vahvistaa omaa negatiivista kantaasi, sen täytyy olla oikeassa), niin huomaat, miten kaunis maailma onkaan.

Vierailija
9/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy aiheeseen? En matkusta lentokoneella enkä juuri autoilekaan, en syö tehotuotettua lihaa (muutenkin vain harvoin punaista lihaa), en osta uusia tavaroita. Mutta siis lapsien tekemättä jättäminen ei ole ensisijaisesti ekologinen valinta, vaan yksinkertaisesti pelkään, että lapsilla ei olisi kohta enää elinkelpoista maapalloa asuttavanaan. En ymmärrä, miten nykylasten vanhemmat tulevat tämän tiedon kanssa toimeen.  Itse olisin jatkuvasti huolissani. Nyt voin elää suht tyytyväisenä, sillä tiedän tekeväni parhaani, eikä minulla ole jälkeläisiä joiden tulevaisuudesta murehtia.

Vierailija
10/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy aiheeseen? En matkusta lentokoneella enkä juuri autoilekaan, en syö tehotuotettua lihaa (muutenkin vain harvoin punaista lihaa), en osta uusia tavaroita. Mutta siis lapsien tekemättä jättäminen ei ole ensisijaisesti ekologinen valinta, vaan yksinkertaisesti pelkään, että lapsilla ei olisi kohta enää elinkelpoista maapalloa asuttavanaan. En ymmärrä, miten nykylasten vanhemmat tulevat tämän tiedon kanssa toimeen.  Itse olisin jatkuvasti huolissani. Nyt voin elää suht tyytyväisenä, sillä tiedän tekeväni parhaani, eikä minulla ole jälkeläisiä joiden tulevaisuudesta murehtia.

Pariisin ilmastosopimus oli menestys ja maailma on siirtymässä kovaa vauhtia aurinkovoimaan ja sähköautoihin. Fuusiovoimakin saattaa olla jopa niinkin lähellä kuin 10 vuoden päässä. Maapallon tulevaisuus näyttää nyt paremmalta kuin kertaakaan sen jälkeen, kun teollistuminen alkoi.

Vierailija
11/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ja lisäksi geenit sellaiset, että en niitä halua pistää eteenpäin.

Ihmettelen näitä kommentteja. Eikö saisi olla haluamatta lapsia maailman tilanteen vuoksi? Väkisinkö niitä pitäisi tänne hankkia? Maailmassa on nyt jo moninkertaisesti enemmän ihmisiä kuin mitä maapallon kantokyky kestää. 

Vierailija
12/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisin ilmastosopimus oli menestys ja maailma on siirtymässä kovaa vauhtia aurinkovoimaan ja sähköautoihin. Fuusiovoimakin saattaa olla jopa niinkin lähellä kuin 10 vuoden päässä. Maapallon tulevaisuus näyttää nyt paremmalta kuin kertaakaan sen jälkeen, kun teollistuminen alkoi.

Itse uskon sivilisaatioiden romahdukseen 10-20 vuoden sisällä. Ihmisten ahneus lisääntyy jatkuvasti, yhteisöt jatkavat hajoamistaan, tyhmyys lisääntyy, edellytykset ruuantuotantoon heikkenevät, puhdas vesi loppuu, Suomi rakennetaan täyteen kaivoksia, ydinvoimaloiden turvallisuustilanne heikkenee, aseelliset konfliktit leviävät Eurooppaan, ilmastonmuutos ajaa miljoonat ihmiset pois kotiseudultaan. Ja tämän kaiken keskellä kinastellaan fitness-uikkareista ja rihkamasovellusten uusimmista roskaulottuvuuksista.

Vierailija
13/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla tehdä lapsia, koska pelkään, että äärimmäinen elämäntapani johtaisi johonkin lastensuojelu-ilmoitukseen. Vai mitä luulette miten viranomaiset (ja naapurit) suhtautuisivat lapsiperheeseen, jossa ei autoilla, ei syödä lihaa, ei tule lämmintä vettä sisälle, peseydytään saunan yhteydessä 2 krt viikossa, ei ole älyvempaimia, vain yksi tietokone, ei matkusteta koskaan, lapset kotikoulussa, ei autoa, ei osteta mitään uutta tai muovista kotiin. Niinpä, arvasinkin jo, ei tarvitse vastata. Lapsettomana parina voimme elää näin ja se on kuitenkin "oma valintamme". Jos olisi lapsia, meitä syytettäisiin ties mistä natsismista.

Vierailija
14/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hanki lapsia sillä olen äärettömän menevä ihminen. Inhoan rutiineja ja "tylsää" arkea, pyrin siihen että lähes jokainen päivä on jollain tasolla erilainen! Lapsen kanssa tämä olisi äärimmäisen hankalaa joten ihan lasten takia jätän kokonaan hankkimatta muksut. Yksin ja puolison kanssa voin tälläistä elämää elää mutta en lasten, enkä myöskään eläinten.

Vierailija
15/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän lapset hankkimatta koska haluan elää itselleni.

Vierailija
16/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en hanki lapsia sillä olen äärettömän menevä ihminen. Inhoan rutiineja ja "tylsää" arkea, pyrin siihen että lähes jokainen päivä on jollain tasolla erilainen! Lapsen kanssa tämä olisi äärimmäisen hankalaa joten ihan lasten takia jätän kokonaan hankkimatta muksut. Yksin ja puolison kanssa voin tälläistä elämää elää mutta en lasten, enkä myöskään eläinten.

No just näitä kokemuksia oli velafoorumit täynnä. Kaipasin vertaistukea ihmisiltä, joille vanhemmuus olisi ihana ja toivottu asia, mutta maailmantilanne ahdistaa liikaa. Ap

Vierailija
17/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hanki lapsia sillä

A) pojalla olisi suuri riski sairastua alkoholismiin, ja enempää tuskin tarvii asiaa edes perustella.

B) tytöllä olisi erittäin suuri todennäköisyys saada rintasyöpä. Itse olen Rintani poistanut joten ei ole moista huolta mutta kuitenkin.

Ulkonäöllisesti geenit olisivat hyvät mutta en ota riskiä että nuo asiat tulisivat lapsilleni joten jään velaksi. Toki sairauden nyt voi muutenkin saada mutta jos on oikeasti lähestulkoon päivänselvää että joku ikävä asia periytyy niin miksi hemmetissä lisääntyä? Pelkkää itsekkyyttä olisi!

Vierailija
18/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit ja samankaltaisuus ei tule ensimmäisenä mieleen, kun ajattelen pikkulasten kanssa elämistä. 

Vierailija
19/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin velaksi koska meiän suvussa on paljon kaikenmaailman psyykkisiä oireita..itse olen tällä hetkellä todella onnellinen elämääni näin.

Vierailija
20/34 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit ja samankaltaisuus ei tule ensimmäisenä mieleen, kun ajattelen pikkulasten kanssa elämistä. 

Hah. Ei käy kuule kateeksi sun pikkulapsi- elämää :D