Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La Tammikuu 2017

02.05.2016 |

Kirjoitellaan tänne tuntemuksistamme, raskauteen liittyvistä asioista.
Itse olen 5 lapsen äiti ja 6 aluillaan.
Yhteinen tuki ja jaettu odotus tuo iloa kaikille :)

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mii kirjoitti:

Liitympä nyt tähän ketjuun kun lokakuisista jäin pois. Takana siis kkm 3/16 ja tänään kaiketi olis pitäny alkaa km:n jälkeen toiset menkat mutta näyttääkin testi plussaa. :) Nyt sit jännätään et kestääkö mukana vai käykö samalla tavalla kun viimeks. Ihan eri oireet on kun viimeks, rinnat oo yhtään kipeet eikä oo kauheita vatsakipuja. Ällötys, pyörrytys, herkkä hajuaisti ja väsymys kyllä tässäkin seurana. Mikäli kaikki hyvin menis ni LA olis 15.1.

Minäkin liityn tähän ryhmään keskenmeno takana. Mulla oli varhainen keskenmeno tai kemiallinen raskaus huhtikuussa. Ehdin tehdä positiivisen raskaustestin sunnuntaina, kun menkat sitten alkoivat lauantaina. 

Tänään tein uuden positiivisen raskaustestin, eli käytännössä tässä välissä ei ehtinyt tulla yksiäkään "normaaleja" menkkoja. Laskettu aika olisi nyt tuossa 21.1. hujakoilla. Haluan käydä varhaisultrassa yksityisellä tsekkaamassa vielä, jos tämä sinne 8. viikolle saakka kestää.

Jännään kovasti, josko tämäkin on kemiallinen ja menkat taas alkaa muutaman päivän päästä.

Meille olisi kovasti toivottu toinen lapsi. 

22/73 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja samalla iloa plussastasi.

Peukutetaan että kaikki menee nyt hyvin.

Elellään kaikki riski viikoilla.

Kenellä on alkanut jo pahoinvoinnit??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/73 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, 

Mukana ryhmässä myöskin, kolmatta odotellaan, tänään rv 6+1. 

Ennestään meillä pojat 3- ja 5-v. 

Varhaisen ja aika hankalan keskenmenon koin joulukuussa 2016 eli nyt aika varuillani olen, toivon kovasti että tällä kertaa kaikki OK mutta liikaa en jotenkaan uskalla innostua. 

Ensimmäinen lääkäriaika tasan vkon päästä perjantain, silloin pitäisi kaiketi sydänäänien näkyä jo, jos ovat näkyäkseen. Asun ulkomailla ja täällä ultrataan joka käyntikerralla, noin 4vkon välein. 

Oireet ovat aika vähäisiä. Rinnoissa on pisteliäitä tuntemuksia ja repäisykipua kohdun ja munasarjojen alueella esim. ylösnoustessa, aivastaessa jne. mutta ei paljon muuta. 

Onnea ja hyvää vointia kaikille odottajille!

24/73 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuvauvaa, esikoista, odotan. Olen +40, joten todella onnellinen. Rv 5+5 ja laskettu aika ois arviolta 15.1.2017. Ei pahoinvointia, mutta hurjaa väsymystä. Olo on todella tyyni ja rauhallinen.

25/73 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on minullakin se suurin oire..

Vierailija
26/73 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.

Miekin varovasti liityn mukaanne. Tänään iltapissasta haamu plussa.

Menkkakierrosta ei tarkkaa tietoa sillä kierukka poistettiin huhtikuun lopulla ja ainoitakaam menkkoja ei kuulunut. Raskaus oireita alkoi ilmaa tua toukokuun alulla. Pahoinvointia,rintojen ja nännien arkuutta sekä väsymystä. Nyt tullut myös hajuherkkyyttä ja voimakasta mielialojen vaihtelua.

Jostain syystä olo että tulijoita olisi kaksi.

Miehelle jutellut jo reilun viikon pupesta ja sen siskosta :D

Meillä siis esikoinen tulossa ja täysin toivottu sellainen.

Omien laskujen mukaan la ois ehkä 25.1

Huomenna aamupissasta uus testi josko tulis vahvempi plussa :)

Vierailija
27/73 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja ihanaa aurinkoista sunnuntaiaamua kaikille :)

Täällä raskasutestin viiva jatkoi tummumistaan, eli sydäntä musertava pelko helpotti taas hieman. 

Raskausoireet ovat ihan erilaiset kuin viimeksi. Nyt on lähinnä vain väsymystä ja pieni painon tunne välillä alavatsassa ja viiltävät kivut esim. aivastaessa välillä. 

Keskenmenneessä oli rinnat kipeät ja turvoksissa ja alavatsaa nippaili paljon, väsymyksen lisäksi.

Tsemppiä kaikille alkuviikkojen selättämiseen.

Vierailija
28/73 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo onnea tummumisesta.

Myös oma testini oli aamulla tummempi. Ajattelin kuitenkin tehdä vielä viikon päästä uuden varmistaakseni ennen neuvolaan soittoa ;)

29/73 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjapiika kirjoitti:

Ilo onnea tummumisesta.

Myös oma testini oli aamulla tummempi. Ajattelin kuitenkin tehdä vielä viikon päästä uuden varmistaakseni ennen neuvolaan soittoa ;)

Itse tein eilen +testin, nyt rv5+1. Kamala paniikki vaikka onkin tosi haluttu ja odotettu, mulla bmi 30.4 ja ensimmäistä kertaa raskaana. Pelkään jos joku meneekin vikaan. Neuvola 13.6. Soitettu tänää aamulla. Kauheaa jänskättää sinne asti. Alustava laskettuaika 23.1.2017

Vierailija
30/73 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen tilanne kuin sinulla pelokas. Bmi 30 kieppeillä ja esikoine tulossa. Mietityttää itseäkin paljon ko asia mutta toisaalta itse liikun todella paljon joten ole koittanut ajatella enemmän niin että terveellinen ja monipuolinen ravinto sekä liikuntaa riittävästi myös raskaus aikana voisi ainakin ehkäistä turhat raskauskilot ja myös ehkä parantaa mahdollisuutta hyvin loppuun asti menevään raskauteen :)

31/73 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjapiika: minkä ikäinen olet :)?

Vierailija
32/73 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelokas olen 22 vuotias :)

33/73 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjapiika: minä kans :) laitako mulle sähköpostia: tonja.tuomanen@hotmail.fi

Voiaan puhuu lisää :)

Vierailija
34/73 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi odottaja ilmottautuu seuraan :) Esikoista odotellaan,puolentoista vuoden aikana kansi km joten varovaisin mielin odotellaan.

Raskausoireita on ollu kyllä monenlaisia tässä viikkojen aikana. Rintojen kipeyttä,pahaa oloa ja kamalaa väsymystä. Oksentaa ei vielä ole tarvinnut ennenkun tänään. Toivottavasti ei ole jatkuvaa :/

La pitäisi olla 7.1 ja neuvolaan sain ajan vasta 17.6. Kovasti mietityttää pitäisikö käydä yksityisellä ultrassa vai sinnitteliskö! Miten te muut ootte ajatellu, meettekö yksityiselle vai odotteletteko sairaalaan aikaa?

Ihana päästä jutteleen näistä asioista muiden kanssa :)

35/73 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarkentui LA 14.1 kun oltiin eilen varhaisultrassa.

Kaikki hyvin ja sydän lyö jo :)

Onko kukaan muu kerennyt jo ultraan??

Vierailija
36/73 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kovasti mietin, että menisinkö yksityiselle vai en! :) ois kyllä mieltä helpottavaa nähdä,että ihan oikeasti on raskaana. Keskenmenojen jälkeen sitä on vähän varovainen :/

Vierailija
37/73 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vihdoin tänään yhtä tummat viivat raskaustestin 😊 taas on vähäsen varmempi olo tästä jutusta.

Varasin neuvolan ja varhaisultran, molemmat enskuun puolella. Ekan neuvolan pitää olla ennen rv 10, jotta ehtii labroihin ajoissa. Näin neuvottiin mua Helsingissä.

Vierailija
38/73 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille ryhmäläisille! :)

Uusiomamma: Ihanaa että kaikki on hyvin. :)

Varhaisultra on tosiaan ensi maanantaina ja vähän jänskättää kuinka käy. Tein tänään Clearbluen digitaalisen raskaustestin ja 3+ pärähti ruutuun, oletan siis että kaikki on toistaiseksi kunnossa. Pahoinvointia on ollut ja rintojen arkuus jatkuu edelleen.

39/73 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo: Mitä labroja ne ottaa?

Kun kävin jo viikko sitte labroissa.

Katsoivat protskut jne, samalla sukupuolitaudit ja hiivat jne..

Vierailija
40/73 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiomamma,

Käsittääkseni ainakin verikokeen , en muista niin tarkkaan enää mitä puhelimessa sanottiin :)