La Tammikuu 2017
Kirjoitellaan tänne tuntemuksistamme, raskauteen liittyvistä asioista.
Itse olen 5 lapsen äiti ja 6 aluillaan.
Yhteinen tuki ja jaettu odotus tuo iloa kaikille :)
Kommentit (73)
Tällä hetkellä 4+6 ja oireilut melko vähäiset vielä.
Alavatsa kipua ja pienii supisteluja on lähinnä öisin välillä.
Onnea sinulle <3
Itsellä La 9.1
Liitympä nyt tähän ketjuun kun lokakuisista jäin pois. Takana siis kkm 3/16 ja tänään kaiketi olis pitäny alkaa km:n jälkeen toiset menkat mutta näyttääkin testi plussaa. :) Nyt sit jännätään et kestääkö mukana vai käykö samalla tavalla kun viimeks. Ihan eri oireet on kun viimeks, rinnat oo yhtään kipeet eikä oo kauheita vatsakipuja. Ällötys, pyörrytys, herkkä hajuaisti ja väsymys kyllä tässäkin seurana. Mikäli kaikki hyvin menis ni LA olis 15.1.
Mii: Onpa ikävä tapahtuma sinulla ollut. :( Onnea ja tsemppiä tähän raskauteen! Toivotaan että meillä kaikilla menisi hyvin ja saataisiin lapset syliin asti. :)
Mun rinnat on ollut hieman kipeät, olivat myös esikoista odottaessa. Väsynytkin olen mutta toisaalta kohta 2-vuotiaan lapsen kanssa on väkisinkin aina vähän nuutunut. Tässä raskaudessa on uutta se että hajut ällöttää ja aamuisin on kuvotusta, nämä oireet on ihan uusia. Varasin ensimmäisen neuvolakäynnin tänään, kolmen viikon päästä olisi aika. Aikaisin varasin mutta hoitaja sanoi että kesäaika on heillä hankalampaa lomien takia niin siksi ihan hyvä että olen ajoissa liikkeellä. Mun laskujen mukaan silloin olisi 7+6 jos kaikki menee hyvin. Varhaisraskauden ultraa olen harkinnut, esikoisen kanssa jaksoin odottaa np-ultraan. Tuosta varhaisultrasta olisinkin kysynyt, oletteko käyneet? Jos kyllä niin millainen kokemus?
En ole käynyt. Itse menossa myös 23.5 varmistamaan onko siellä oikeesti vaavi ettei olisi tuulimuna tai ulkopuolinen. Jotenkin tässä iässä haluaa kaiken varman päälle.
Hieman on alkanut närästää ja väsy on tullut myös.
Otankin sellaisia 30min päikkäreitä.
Nyt mäkin sitten varasin ajan varhaisultraan. 30.5 on aika ja viikkoja tuolloin 7+2 joten pitäisi näkyä jos tuolla jotain on. :)
Ihana kuulla.
Itse kävin jo labroissa poissulkemassa kaikki tulehdus mahdollisuudet.
Virtsa, hiiva jne..puhtaat oli.
Huh..ettei ole mitään joka sais aikaan keskenmenon ainakaan bakteeri tasolla.
Takana keskenmeno 1,7v sitten. Stressi ja bakteeri silloin edesauttoi siinä.
Heippa
mulla laskettu aika myös 14.1, plussasin äitienpäivänä ja ensimmäinen raskaus kyseessä. Oletteko te liittyneet johonkin facebook-ryhmään, jossa voisi keskustella asiasta helpommin ja realiajassa? :)
Ai vitsi kun tekis mieli mennä varhaisultraan itekkin kun kunnalliselle ei saanu keploteltua itteesä vaikka edellisestä raskaudesta kertoikin. Kun ei oo vuotoa eikä koviakipuja ni ei oo perusteltua. Yksityisellä vaan tuo ultraus aika tyyristä touhua, mutta toisaalta malttais ootella sinne nt-ultraan niitä mahdollisia huonoja uutisia. Pitänee siis miettiä mitä tekee :)
Tosin nyt tuntuu että uskalla ollenkaan toivoa ja "kiintyä" tähän raskauteen jos kaikki ei tälläkään kertaa mee hyvin. Mieli muuten on rauhallisempi ja ei mieti paniikinomaisesti keskenmenoa, kohdunulkoista ja tuulimunaa koko ajan, mutta silti pelko kolkuttelee takaraivossa.
Käyttäjä1948: Mun tietääkseni ei vielä ainakaan ole sellaista ryhmää. :) Tervetuloa! Miten oot voinu?
Mii: Nuo tunteet on tuttuja, mutta jos sinulla ei kovia kipuja tai vuotoa ole niin tuskin sinulla on syytä huoleen. :) Miten olet tähän asti voinut? Munkin päähän vilahtaa välillä pieni pelko että mitä jos on käynyt jotain mutta oon yrittänyt ajatella "järkevästi", että jos kesken menee niin todennäköisesti vauvalla on jokin mennyt kehityksessä pieleen ja luonto hoitaa asian.. Ikäväähän se on mutta yritetään ajatella positiivisesti ja nauttia jokaisesta päivästä mitä saadaan raskaana olla. :)
Mulla on rinnat edelleen vähän arat, ei sen kummemmin kuitenkaan kipuile. Yököttää ja tietyt ruoka-aineet tulee ylös asti kuten kala ja suklaa (viimeksi tänä aamuna, yök). Viikkoja on vasta 5+0 ja mulla on aivan hirveä turvotus mahassa. :O Esikoisesta aloin käyttämään viikolla 14 äitiyshousuja ja järkytyin kun jouduin tänään ostamaan äitiyspöksyt kun maha ei yksinkertaisesti mahdu enää mihinkään tavallisiin housuihin. :/
Heippa kaikille! Plussasin äitienpäivänä ja näillä näkymin LA olis 17.1.17. 😊
Nyt jännitetään ja toivotaan että pysyy matkassa ❤ Oireina etomista, kauhea turvotus (etenkin tisseissä 😁) , ja väsyttää.
Lathy: Näin yritän järkeillä että jos jotakin pielessä ni sit se vaan niin on ja siihen voi ite vaikuttaa. Muuten voinu ihan hyvin, mitä nyt jatkuva päänsärky, väsymys ja aivan järkyttävä turvotus, lisäks välillä ällöttävä olo ja se voi tulla mistä vaan. Koittanu tässä kaikessa vertailla edellistä raskautta ja jotkut pysyny samana ja jotkut jääny pois, ni toivotaan nyt et ei kipeet tissit merkkaa onnistunutta raskautta kun viimeks nekin oli kamalan kipeet.
Onnea Mamarazzi plussasta :)
Jes! Tässä kuluneen viikon aikana testaillu hyvinkin ahkerasti ei niillä kaikista herkimmillä testeillä ja seuraillu viivan vahvistumista. Ja se todellakin on vahvistunu 😍 Toivossa siis eletään että tälläkertaa se hcg nousis normaalisti.
Täällä huhuilee eilen plussannut! Mahtuuko ketjuun mukaan vielä? :) oon +25 v naimisissa oleva, 2-vuotiaan pojan äiti. Yritys aloitettiin viime vuonna heinäkuussa ja viimeisten menkkojen jälkeen päätimme miehen kanssa lopettaa ovisten kyttäämisen, "lapsen teko seksin" ja poppakonstien käyttämisen - näytti toimivan :D
Laskurin mukaan LA on 17.1.-17. :)
Oireitakin on ollut jo jonkin verran (sen takia uskaltauduin testaamaan..). Tissien turvotus ja kihelmöinti, alavatsan jomotukset, itkuherkkyys, palelu, etominen jos ateriavälit venyy, järjetön kaakaon ja jäävuorisalaatin himo (mitäää), väsymys ja jatkuva pissahätä.
Olo on hämmentynyt ja epätodellinen, mutta samalla äärettömän onnellinen :') toivon kaikille pienille tarrasukkia matkaan ja meille odottajille kärsivällisyyttä ja levollista mieltä :)
Awsedr rv 4+5
Kyllä se näyttää siltä, että hän ryhmään voisinkin liittyä :)
Tänä kesänä ollaan mieheni kans oltu naimisissa seittemän vuotta, meidän esikoinen täyttää marraskuussa seittemän ja nyt tammikuussa otatin kierukan pois, että seuraava saa tulla. Edellistä raskautumista ootettiin 1,5vuotta, mutta nyt kävi vähän nopeammin ku kuvittelinkaan, epäilin että varmaan menee taas vuosi, mutta ei nyt sentään :) LA pitäis olla menkkojen mukaan 16.1.17.
Nyt rv 4+6
Käyttäjä1961 kirjoitti:
Kyllä se näyttää siltä, että hän ryhmään voisinkin liittyä :)
Tänä kesänä ollaan mieheni kans oltu naimisissa seittemän vuotta, meidän esikoinen täyttää marraskuussa seittemän ja nyt tammikuussa otatin kierukan pois, että seuraava saa tulla. Edellistä raskautumista ootettiin 1,5vuotta, mutta nyt kävi vähän nopeammin ku kuvittelinkaan, epäilin että varmaan menee taas vuosi, mutta ei nyt sentään :) LA pitäis olla menkkojen mukaan 16.1.17.
Nyt rv 4+6
Lisätäkseni, että kauheasti turvottaa jo nyt, vessassa ravaaminen ja ilmavaivat ovat todella ärsyttäviä hommia. Näytän jo nyt siltä että olisin viimesillä raskaana ja ilmaa ei voi pidättää yhtään ku alkaa vatsaan koskemaan vielä enemmän.
Tein eka testin liuskalla ja se näytti haaleaa, niin hain vielä viikkonäytöllisen apteekista ja se näytti että raskaana 1-2viikkoa helmöittymisestä.
Heippa! Ajattelin myös liittyä seuraan. Tänään tehty raskaustesti clearblue 1-2 viikkoa. Kp 31 tänään. Kaksi keskenmenoa takana joten nyt toivotaan että kyytiläinen pysyy mukana :)
Rv 4+1
Onnea kaikille <3
Täällä tosiaan la 9.1 eli 6+2 vkoa menossa.
Oireita on alkanut nyt ilmaantumaan, muttei vielä pahoinvointia.
Moikka
Liityn kanssa joukkoonne tuolta joulukuisista kun varhaisultran mukaan LA ois 3.1.2017 :)
Varhaisultraan pääsin neuvolani kautta,kun edellinen kuukautiskierto oli yli 50 pv eikä kuukautisia ollut tullu kuin kahdet tyttöni syntymän jälkeen (hän nyt 1v2kk). Siellä sydän sykki ja kuului. Hiukan kyllä säikähin kun tuhruttelua oli viime viikko,mutta epäilen niiden olleen kuukautisen tyyliset kun kestivät 6pv ja jo loppuivat. Muuten ällöä oloa ja väsymystä,enemmän kuin esikoisesta. Neuvolassakin jo kävin ja nt-ultra ois juhannusviikolla ☺
Fb-ryhmä ois kyllä kiva!
Moikka! Täälläkin olis yks joka vois tänne liittyä:) Esikoisen saisin näillä näkymin 13.1. Vielä on ihan hämmentynyt ja epäuskoinen olo vaikka hetki oltiin jo oikein yritettykin raskautua. No, ilmeisesti toimi :'D Mulla vatsaa kouristaa aina välillä, ja joka kerta tulee semmonen olo et nyt ne menkat alkaa, mutta ilmeisesti se on kuitenkin ihan tavallinen raskausoire, ainakin mitä täältä on muiden kokemuksia lukenut :) Muuten oonki säästynyt isommilta oireilta, mut se tietty tekee välillä vaikeeks uskoo, et tuol kasvaa yhtään mikään... Ekan neuvolanki innokkaana ehdin jo varaamaan :D Löytyykö täältä muita hätähousuja? Muutenkin kiva tulla tänne seuraamaan samassa tilanteessa olevien kuulumisia:)
Moi Uusio mamma! Sulla on iso perhe, wau! :) Miten pitkällä olet tällä hetkellä? Mulla on ennestään kesällä 2 vuotta täyttävä tytär edellisestä liitosta ja nyt odotan toista lasta saapuvaksi tammikuussa uuden miehen kanssa. Menkkojen piti alkaa tänään ja testi näytti vahvaa plussaa. :) Ihan alkumetreillä siis mennään mutta sormet ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin! Oman laskurin mukaan LA olisi 14.1.2017.