Äiti pahoitti mielensä kun pojalle oli jaettu kondomeja Vantaan kaupungin järjestämässä tapahtumassa.
Äiti soitti heti Vantaan kaupungille ja sitten tietenkin myös Ilta-Sanomiin, kun tällainen vääryys tuli ilmi. Pitäähän se nyt tietenkin lehtiin soittaa, se on nykyään ihan normi silloin kun se mieli pahoittuu.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vantaa, Suomen raamattuvyöhyke.
Tuskin :D Aika kaukana siitä.
T: Vantaalainen
Meillä koulussa kahdeksannella luokalla on jaettu kondomit terveystiedontunnilla. Omani (olen muuten tyttö) taisi päätyä roskiin, mutta mielestäni hyvä idea.
Itse olen tietänyt 7-vuotiaasta asti mitä seksi on ja 12 -vuotiailla pitäisi kai koulussa jo olla noita juttuja.
Mistä ihmeestä näitä mielensäpahoittajia löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen äidin kannalla. Etenkin kun luin mitä niiden kondomien päällä lukee. Suorastaan kuvottava teksi. Ei todellakaan sovi noin nuorille.
Huomaan olevani vähän outo, mutta olen kanssasi samaa mieltä. Kyllä minusta ehkäisyvalistusta pitää olla, mutta voisin kuvitella omankin 12-vuotiaan poikani olevan aika hämillään tuollaisesta. Toki murkkuikä alkaa painaa päälle, mutta kyllä hän kiinnostuksenkohteiltaan, fyysiseltä kehitykseltään ym. on kuitenkin vielä lapsi. Ajattelen jotenkin sillä tavalla, että koulusta pitäisi saada sellaiset perustiedot mm. ehkäisystä siinä sivussa, missä kerrotaan muutenkin kasvusta ja kehityksestä ja pitää tietysti olla mahdollisuus saada vaikka just kumeja helposti ja niin, ettei tarvitsisi nolostella. Mutta tuollainen karkkien kanssa jakelu on minusta vaan oikeasti aika mautonta. Tässä tulevat omat muistot mieleen, kun olin teini ja olin aika arka. Siis kyllähän joo pojat kiinnostivat ja alkoholi ym. "uusi ja kielletty", mutta en kyllä ihan oikeasti olisi edes halunnut kokeilla kaikkea ja pian. Yksi kaverini sanoi joitain vuosia myöhemmin, että heillä oli tupakka-aski metsässä piilossa, koska "kaikkihan sitä kuitenkin kokeilevat". Olin vähän ällistynyt, koska en ikinä ole halunnut edes kokeilla tupakointia, samoin kun en ikinä olisi halunnut juoda itseäni humalaan. No joo, näistä aikuisten jutuista "kun te kumminkin harrastatte nyt seksiä, niin muistakaa sitten ehkäisy" voi tulla aika ahdistunut olo kaltaisilleni nuorille, jotka eivät uskalla tai edes halua kokeilla. Muistan sen tunteen, että olen jopa aikuisten mielestä liian nössö! Miten tämän nyt muotoilisin niin, ettei minua ymmärretä väärin: minusta on ihan hyvä, että kumeja saa helposti, mutta antakaa lasten ja nuorten kehittyä omaan tahtiinsa eli antakaa lasten olla lapsia niin kauan kuin haluavat eivätkä kaikki missään vaiheessa halua kokea esim. yhden yön juttuja.
Eiköhän nuo asiat ole sellaisia, joista pitäisi saada tietoa ihan omilta vanhemmilta. Tietty jos vanhemmat ovat yhtä kainoja kuin tämän kirjoittaja vaikuttaa olevan, niin koulun vastuullehan se valistuskin sitten jää. Sääli.
Tunne Demari sisälläsi oli mielestäni parempi mainoslause.