Äiti pahoitti mielensä kun pojalle oli jaettu kondomeja Vantaan kaupungin järjestämässä tapahtumassa.
Äiti soitti heti Vantaan kaupungille ja sitten tietenkin myös Ilta-Sanomiin, kun tällainen vääryys tuli ilmi. Pitäähän se nyt tietenkin lehtiin soittaa, se on nykyään ihan normi silloin kun se mieli pahoittuu.
Kommentit (65)
Voi kuule tiedän 13-14-vuotiaita, jotka harrastavat seksiä, joten parempi vaurautua kuin olla varautumatta. Ei niitä kortsuja kukaan pakota käyttämään. Äiti voi vaikka itse käyttää, jos poika ei tarvitse.
Paras kohta on tuossa se, kun äitee ei edes tajua mitä suojaikäraja tarkoittaa.
Äiti ei ilmeisestikään ihan vielä ymmärrä, että pojan pippeli ei ole hänen omaisuuttaan vaan ihan pojan oma, ja poika myös päättää sen käytöstä.
Käsittääkseni nykyään teinit pyörittävät seksirinkejä, joten ei nykyään varhaisteinit prinssejä ole.
Olen sen äidin kannalla. Etenkin kun luin mitä niiden kondomien päällä lukee. Suorastaan kuvottava teksi. Ei todellakaan sovi noin nuorille.
Valistushan pitää aloittaa viimeistään 12-vuotiaana. Kumien jakaminen ei tarkoita, että niitä pitäisi sännätä käyttämään jonkun kanssa.
Jos oma samanikäinen - tosin tytär - olisi maininnut että on tarjottu tai jopa tuonutkin näytteitä kotiin, niin mitäpä tuosta pillastumaan.
Hyvä, jos tietää, mitä nämä ovat. Ei se tarkoita, että niitä oltaisiin heti kiskomassa päälle (tai poikakaverin päälle) kun sitä poikakaveriakaan ei vielä ole.
Itse asiassa olen itse tuonut kondomeja kotiin, saa ottaa, saa antaa kaverille jos niitä tarvii, saa ihan vaan kokeilla, puhallelkaa niistä vaikka vappupalloja. Kunhan kapistus tulee tutuksi, eikä tarvi hihittää kun sitä pitäisi oikeasti käyttää.
tuskin niitä pakotettiin ottamaan
Vierailija kirjoitti:
Olen sen äidin kannalla. Etenkin kun luin mitä niiden kondomien päällä lukee. Suorastaan kuvottava teksi. Ei todellakaan sovi noin nuorille.
Luin sen tekstin myös. Mutta en koe sitä kuvottavaksi.
Pikemminkin olisin kääntänyt sen niin, että ai, tässä ei olekaan purkkaa (purukumia ei niellä) vaikka sitkasta sisältöä onkin. Eli tahallaan ymmärtänyt väärin, antanut nuorelle mahdollisuuden myös ymmärtää tällä tavalla.
Vähän naiivia kuvitella, etteivät nuoret tarvitse ehkäisyä. Tai no ei ehkä 12-vuotias, mutta niin kuin jutussakin sanottiin, niin ikää on vaikea arvioida. Myös ihmettelen sitä äidin ihmettelyä "millainen viesti halutaan tällä nuorille antaa?" Mikäköhän? Jos harrastat seksiä, käytä ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Demarit taas asialla. Tietenkin.
Niin juuri, me persut vastustamme kondomin käyttöä koska jumala käski meitä täyttämään maan.
Minusta on ikävää seksin tuputtamista tuollainen. Niitä on kuitenkin vähemmistö, jotka aloittavat seksin tosi nuorena. 12-14 vuotiaat tytöt saattavat vielä leikkiä kaikessa hiljaisuudessa ja pojat ovat vielä lapsellisempia. Miksi ei nuorten voi antaa kaikessa rauhassa varttua aikuisiksi. Kyllähän seksistä ja ehkäisystä saa kertoa mutta tuputtamatta.
Muistan vieläkin kuinka loukkaannuin kun 16 vuotiaana kävin kouluterkalla valittamassa huonoa oloa. Vaikka sanoin, että kuukautiset oli juuri, hän vaan vänkytti, että nuori ihminen voi olla raskaana vaikka olisi kuukautisetkin. Katsoin sitä muijaa kyllä vähän pitkään, olin neitsyt ja sittemmin huonon olon syyksi löytyi laktoosi-intoleranssi. Just tuollaisia idiootteja jotkut aikuiset on.
Vierailija kirjoitti:
tuskin niitä pakotettiin ottamaan
Tämä. Äidille ei tullut mieleen, että kondomit olivat tapahtumassa tarjolla jokaiselle joka niitä halusi/tarvitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin sen tekstin myös. Mutta en koe sitä kuvottavaksi.
Pikemminkin olisin kääntänyt sen niin, että ai, tässä ei olekaan purkkaa (purukumia ei niellä) vaikka sitkasta sisältöä onkin. Eli tahallaan ymmärtänyt väärin, antanut nuorelle mahdollisuuden myös ymmärtää tällä tavalla.
Niin. .Tai voisi ajatella viestin kohdistuvan tytöille, kaikkea EI tarvitse niellä, mikä on ihan hyvä tietää, kaikkeen ei tarvitse suostua.
Ihan naurettavaa ottaa iltiksiin yhteyttä. Nolottaakohan poikaa nyt? Hyvä vaan, että kortsuja on tarjolla. Voi olla tarvetta tai sitten ei. kortsut muutenkin on aika kalliita ja mikä kynnys nuorelle on mennä niitä ostamaan...
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ikävää seksin tuputtamista tuollainen. Niitä on kuitenkin vähemmistö, jotka aloittavat seksin tosi nuorena. 12-14 vuotiaat tytöt saattavat vielä leikkiä kaikessa hiljaisuudessa ja pojat ovat vielä lapsellisempia. Miksi ei nuorten voi antaa kaikessa rauhassa varttua aikuisiksi. Kyllähän seksistä ja ehkäisystä saa kertoa mutta tuputtamatta.
Muistan vieläkin kuinka loukkaannuin kun 16 vuotiaana kävin kouluterkalla valittamassa huonoa oloa. Vaikka sanoin, että kuukautiset oli juuri, hän vaan vänkytti, että nuori ihminen voi olla raskaana vaikka olisi kuukautisetkin. Katsoin sitä muijaa kyllä vähän pitkään, olin neitsyt ja sittemmin huonon olon syyksi löytyi laktoosi-intoleranssi. Just tuollaisia idiootteja jotkut aikuiset on.
Minkä ikäinen olet? Kun kuvittelet että _tämän päivän_ 12-14v. tytöt "leikkivät".. Ja mistä tiedät tilastoja, kuinka moni aloittaa ja minkä ikäisenä?
Multa meni neitsyys 17-vuotiaana (n. 10 vuotta sitten) ja kyllä se oli muihin tyttöihin verrattuna myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Se terkkari teki vain työtään. Oisit sanonut sille reippaasti, että et voi olla raskaana, kun et oo seksiäkään harrastanut. Tuskin noita kortsujakaan kenellekään väkisin mukaan tungettiin.
Kumin käyttöä ei mamman mielestä varmaan kannata harjoitella riittävän aikaisin ennen tositoimia?