Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Henkilöbrändääjä muistuttaa, että täytyy olla esillä sosiaalisessa mediassa."

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että otan kuvia itsestäni ja elämästäni instagramiin vaikuttaisi mitenkään siihen miten osaava työntekijä olen? :D Instagramkin kun tuossa artikkelissa mainittiin.

Artikkelissa myös mainittiin, että kyse on verkostoitumisesta. Vaikka olisi "vain" 5000 seuraajaa, voi joku tosiaan vinkata työpaikoista.

Eiköhän se ammatillinen verkostoituminen hoidu ennemminkin muissa kanavissa kuin instagramissa.

Paitsi jos on horo

Vierailija
62/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vastikään juttu siitä, että brändi tulee jos on tullakseen. On ulkokohtaista ja epäaitoa, jos yrittämällä yrittää luoda itselleen jotain henkilöbrändiä. Asiantuntemusta jakamalla voi tehdä itsestään brändin (inhoan muuten tuota sanaa). Silloin brändi muodostuu aidon ja syvällisen asian ympärille. Kaikki muu brändäys on höttöä ja pintakerrosta, joka rapisee pois heti kun hieman raapaisee. Osa ihmisistä ei tietysti tätä koskaan huomaa, vaan juoksee jokaisen jarisarasvuon perässä, joka vain keksii hienolta tuntuvia sanoja, kuten huomiotalous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan toimittajan hommissa on ratkaisevan tärkeää, miten suuria ihmisjoukkoja tavoittaa, miten suurelta joukolta saa uutisvinkkejä jne.

Sun 2000 höpöhöpöystävää FB:ssä ei kerro siitä, kuinka saat luotettavia ja asiallisia uutisvinkkejä.  

Vierailija
64/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin nykyaika, kun pitäisi olla niin dynaaminen, innovatiivinen ja proaktiivinen. Pitäkää tunkkinne.

Ihanaa kun Suomi on täynnä näitä laiskoja loisia, jotka odottavat, että muut maksavat heidän elämänsä, koska heillä on "periaatteita".

No, pian tulee onneksi noutaja näillekin. Voi olla, että siinä kohtaa tulee ryntäys SoMe-kanaviin.

No huh huh. Onneksi työskentelen alalla, jossa somettaminen tulkitaan työajan väärinkäytöksi ja tuotannon, sekä sitä kautta saatavan nettotuoton pienentäjäksi. Kylmää faktaa: olet täällä tasan niin arvokas, miten paljon tuotat rahallista voittoa firmalle. Jokainen työajalla sometettu minuutti, jonka vuoksi kalliit koneet seisovat tuottamattomina, on firman tuloksesta pois.

Vierailija
65/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks opiskelen alaa, jossa somenäkyvyydellä tai aktiivisuudella ei ole paskankaan väliä :) päin vastoin, ammatissani kannattaa vain pitää matalaa profiilia...

Vierailija
66/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.

Ohis kommentoi: Mä hain yhtä toimittajan paikkaa ja pääsin haastatteluun. Siellä kysyttiin läsnäolosta sosiaalisessa mediassa ja kun kerroin ettei mulla ole edes Facebook-tiliä, niin haastattelijan nenä meni pahasti nyrppyyn ja sanoi, ettenkö tiedä, että tällä alalla ratkaisevat sosiaalinen näkyvyys ja verkostoituminen. Eipä tullut sitten enää kutsua jatkoarviointiin eikä palikkatestiin. Henkilöllä, jonka valitsivat lopulta, näyttää olevan jotain 1700 seuraajaa Twitterissä, yli 2000 Instagramissa ja Facebookissa sillä on lähes 2000 kaveria. En kyllä tajua, miten tuo vaikuttaa siihen, miten taitavasti osaa juttuja kirjoittaa.

Täähän varmaan osaltaan selittääkin artikkeleiden huimasti laskeneen tason.

Vierailija
67/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.

Ohis kommentoi: Mä hain yhtä toimittajan paikkaa ja pääsin haastatteluun. Siellä kysyttiin läsnäolosta sosiaalisessa mediassa ja kun kerroin ettei mulla ole edes Facebook-tiliä, niin haastattelijan nenä meni pahasti nyrppyyn ja sanoi, ettenkö tiedä, että tällä alalla ratkaisevat sosiaalinen näkyvyys ja verkostoituminen. Eipä tullut sitten enää kutsua jatkoarviointiin eikä palikkatestiin. Henkilöllä, jonka valitsivat lopulta, näyttää olevan jotain 1700 seuraajaa Twitterissä, yli 2000 Instagramissa ja Facebookissa sillä on lähes 2000 kaveria. En kyllä tajua, miten tuo vaikuttaa siihen, miten taitavasti osaa juttuja kirjoittaa.

Täähän varmaan osaltaan selittääkin artikkeleiden huimasti laskeneen tason.

Ja selittää myös sen miksi laiskat nykytoimittajat poimivat "uutisensa" julkkisten some-tileiltä. Voisi olla aika jännä idea laittaa koneet ja laitteet kiinni, mennä johonkin ihan oikeaan paikkaan ja puhua oikeille ihmisille ja tehdä siitä juttua!

Vierailija
68/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi, teet tilit keksityllä nimellä.

Instassa saa paljon seuraajia, kun näyttää tissit.

Ja miksikäs ei nykyiset työnhakijat näyttäisi, kun kerran työnantajat vaativat.

Joku selitti, että somea pitää käyttää osoittaakseen olevansa kiinnostunut yhteiskunnasta. Veikkaisin, että ne kuvat omasta perseestä instassa eivät kyllä osoita juurikaan kiinnostusta esimerkiksi Syyrian sodan taustoihin tai vaikkapa Yhdysvaltojen sisäpolitiikkaan. Mulla ei ole twittertiliä, saati instaa, mutta seuraan ajankohtaisia asioita muilla tavoin.

Riippuu työnantajasta haluaako hän palkata perseen perusteella vai tiedonjanon ja kyvyn yhdistellä kokonaisuuksia.

Iltapuluihin hakeutuessa veikkaan ensimmäistä, kuhan on klikkejä ja seuraajia eikä juttujen tarvii edes pitää paikkaansa. Jossain tasokkaammassa duunissa luulis pääkopalla olevan enemmän merkitystä, vaikka miten putinki twiittais hardcorena.

Facet, twitterit ja instat alkaa olla jo pikkuhiljaa historiaa ja menettävät sen mainostulomahdollisuutensa. Jos ei hyppää joka trendin selkään, voi valita ne, joilla on oikeesti jotain väliä.

Vierailija
69/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postuin lopulta facebookista. Aivan liikaa tuli tosiaan työtarjouksia. Kun ei ole ammattitaitoa toimia ukkomiesten prostituoituna.

Vierailija
70/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö aktviinen av-palstan seuraaminen?

😂

Vierailija
71/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö aktviinen av-palstan seuraaminen?

Ehdottomasti pitäis riittää.

Tai sit vois täyttää kaikki someprofiilit kuvilla ja klipeillä, joissa roikkuu av:llä. Vois mainostaa et on vähintään miljoona seuraajaa :D

Vierailija
72/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Tämän kirjoittaja ei  kyllä tiedä yhtään mitään toimittajan työstä. Nimenomaan toimittajan hommissa on ratkaisevan tärkeää, miten suuria ihmisjoukkoja tavoittaa, miten suurelta joukolta saa uutisvinkkejä jne. Tottakai työnantaja palkkaa mieluummin sellaisen jolla on paljon seuraajia somessa kuin sellaisen, jota ei ympäröivä yhteiskunta kiinnosta sen vertaa, että tekisi johonkin some-kanavaan profiilin.

Ympäristöstä tai yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneisuus ja aktiivinen/suosittu profiili somessa ei mitenkään liity toisiinsa.

Vierailija
73/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai "henkilöbrändääjä" suoltaa tuollaista paskaa. 

Siltähän loppus muuten omat hommat.

Vierailija
74/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Eiköhän tuossa haastattelussa ole muunneltu haastateltavan sanoja aika roimasti (kuvittelisin.) Varmaan sanonut, että huomiohuoraaminen netissä voi edesauttaa työllistymistä (joissain tapauksissa - en tiedä missä ja miksi), mutta tuskin on käyttänyt sanaa TÄYTYY.

Tai mistäs viturasta minä tiedän. En kuitenkaan ole esillä netissä (välttelen sitä rasittavaa s-sanaa.) Facebookissa olin, en ole enää. Ehkä joskus vielä palaan sinne, tai sitten en.

Vierailija
75/77 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku ihmeellinen somekiima iskenyt joka paikkaan. Kun oikeasti tietää näitä ihmisiä, joilla on yli 1000 "kaveria" ja sit päivitykset tyyliä "dippadai söin leivän ja pieraisin" ja 300 tykkäystä niin ei se kyllä mikään älykkyyden tai osaamisen mittari ole. Useimmat tällaiset tuntemani "verkostoitujat" ovat todellisuudessa täysiä tyhjäpäitä. Mutta hyvä tietysti jos kysyntä kohtaa tarjonnan. Omalla työpaikallani verkostoitujaksi ylistetty ihminen (sai työnsä mm.facebookin kavereiden perusteella) on täysin yhteistyökyvytön ja sosiaalisesti onneton tapaus. Lisää tosin kaveriksi joka ikisen ihmisen kenet tapaa. Koskaan ei päivitä juuri mitään eikä välttämättä kuulemma edes tervehdi näitä lisäämiään ihmisiä livenä jälkeenpäin. Sellaista verkostoitumista se,

Vierailija
76/77 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Miten joku voi olla omasta alastaan näin pihalla? Mitä luulet, kumpi haistaa paremmin hyvät jutunaiheet: sinä vai laajasti verkottunut, aikaansa seuraava toimittaja?

Vierailija
77/77 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä henkilöbrändääjät, konsultit ja muut tyhjäntoimittajat, jotka julkistavat turhia raporttejaan ja sitä kautta saavat firmoilta kutsuja luennoimaan (=hukkaamaan työntekijöiden työaikaa) ja "uudistamaan", tuhoavat Suomen työmarkkinat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä