Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Henkilöbrändääjä muistuttaa, että täytyy olla esillä sosiaalisessa mediassa."

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on stalkkaava luonnehäiriöinen eksä enkä laita yhtään mitään ylimääräistä itsestäni nettiin. 

ei ole työnantajan ongelma vaan sun oma valinta

jos valitset poissaolon somesta, sun pitää tajuta, että sillä on seurauksia kuten se, että työnsaanti voi vaikeutua

Tän olen valinnut ja mulle ihan ok niin pitkään, kun työkkäri ei pakota profiileihin, mikäli olisin työttömänä. 

Vierailija
42/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta juuri tänään luin uutista, jonka mukaan Ruotsissa on paljon "usalaisempaa" menoa siinä mielessä, että kaikki lässyttää töissä tyhjänpäiväisiä kohteliaisuuksia, vaikka oikeasti ei yhtään kiinnosta. Kai tämä tulee pakolla kohta Suomeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.

Oikeesti? Mikä ala?

Todennäköisesti mikä mikä maan keisarin työpaikka.

Jos ongelma olisi ollut tuo olisi hän voinut muutamassa minuutissa tehdä itselleen Twitter ja Facebook tilit ja olisi saanut työpaikan.

ois varmaan ollut aika läpinäkyvää jos vartti ennen haastattelua olisi pusannut itselleen tilit molempiin

seuraajia olis silti ollut nolla ja hetihän tuollaisen olis fiksu työnantaja hoksannut

Niin? Hän ei kuulemma saanut työpaikkaa, kun ei ollut twitterissä eikä facebookissa.

Tekisi niihin tilit jolloin hänellä olisi twitteri ja facebook. Ei hän missään kirjoittanut, että olisi pitänyt olla twitterissä 1000 seuraajaa ja facebookissa 600 kaveria, että olisi saanut työpaikan.

Vierailija
44/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua työpaikkaa, johon pääseminen edellyttää aktiivista somettamista. Kertoo paljon työpaikasta ja pomosta. Ei kiitos minulle.

Vierailija
45/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö aktviinen av-palstan seuraaminen?

Vierailija
46/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sitten pahimman luokan paskaa. 

Riippuu tietysti varmasti alastakin/tehtävästä. Voisin kuvitella johonkin mainostoimistoon haettavassa olevan eduksi jos on vahva läsnäolo somessa. Samoin mahdollisesti erilaisissa viestintätehtävissä. Etenkin jos hommaan kuuluu sometusta :D

Mutta muutoin huuhaata. 

Vierailija
47/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.

Enkä minä saa naista, koska en ole tarpeeksi rikas. Oikeasti tiedän, ettei tuo voi olla syy, mutta siltä se tuntuu. Ja sama sinulla somettomuutesi kanssa. 

Vierailija
48/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja lukiessa sitä aina kiittää onneaan, että on keskivertoa älykkäämpi ja opiskellut ihan oikean ammatin, joka perustuu pelkkään osaamiseen eikä mihinkään kiiltokuvaan. Siinä olisi muutenkin näkemisen arvoisia ilmeitä, kun pomo alkaisi palaverissa puhumaan jostain some-näkyvyydestä.

kone-DI

Vierailija
49/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua työpaikkaa, johon pääseminen edellyttää aktiivista somettamista. Kertoo paljon työpaikasta ja pomosta. Ei kiitos minulle.

Tämä on yksinkertaista ja oma valinta. Se on työnantajallekin helppoa koska silloin hommaa ei hae henkilö, jota työnantaja ei halua. Eikä henkilökään halua ko. työnantajaa.

Vierailija
50/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin nykyaika, kun pitäisi olla niin dynaaminen, innovatiivinen ja proaktiivinen. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
51/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ketjuja lukiessa sitä aina kiittää onneaan, että on keskivertoa älykkäämpi ja opiskellut ihan oikean ammatin, joka perustuu pelkkään osaamiseen eikä mihinkään kiiltokuvaan. Siinä olisi muutenkin näkemisen arvoisia ilmeitä, kun pomo alkaisi palaverissa puhumaan jostain some-näkyvyydestä.

kone-DI

Juuri näin. Nämä Jarkko Sjömanit saa kusetusyrityksillään rahastaa idiootteja niin paljon kuin haluaa. Luultavasti pitävät esim te-toimistojen kautta jotain brändäys ja työnhakukursseja, joilla siis työllistävät itsensä ja valtio maksaa. Oikeisiin töihinhän heistä ei ole, niin eletään nykyihmisten typeryydestä. Onneksi tämä paska tulee loppumaan ja Sjömanit laitetaan kaivamaan vaikka ojaa. 

Vierailija
52/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin nykyaika, kun pitäisi olla niin dynaaminen, innovatiivinen ja proaktiivinen. Pitäkää tunkkinne.

Ihanaa kun Suomi on täynnä näitä laiskoja loisia, jotka odottavat, että muut maksavat heidän elämänsä, koska heillä on "periaatteita".

No, pian tulee onneksi noutaja näillekin. Voi olla, että siinä kohtaa tulee ryntäys SoMe-kanaviin.

Vierailija
53/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyn henkilöbrändääjän ohjeista ja pidätän itselläni oikeuden olla lähtemättä tuohon oravanpyörään mukaan. Jos se ei kelpaa, nuoret ja fiksummat vieköön duunipaikkani. Ei kiinnosta paskan vertaa. 

Vierailija
54/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kone-DI

Jos olisit edes keskiverto älykäs tajuaisit, että erilaisiin työtehtäviin on erilaiset vaatimukset ja tarpeet.

Ihmisille joka on sopivalla mediaan liittyvällä alalla töissä on some osaamisesta huomattavasti enemmän hyötyä, kuin kone-DI osaamisesta. Puhumattakaan säälittävästä omakehustasi.

Vierailija
55/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että otan kuvia itsestäni ja elämästäni instagramiin vaikuttaisi mitenkään siihen miten osaava työntekijä olen? :D Instagramkin kun tuossa artikkelissa mainittiin.

Artikkelissa myös mainittiin, että kyse on verkostoitumisesta. Vaikka olisi "vain" 5000 seuraajaa, voi joku tosiaan vinkata työpaikoista.

Vierailija
56/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydyn henkilöbrändääjän ohjeista ja pidätän itselläni oikeuden olla lähtemättä tuohon oravanpyörään mukaan. Jos se ei kelpaa, nuoret ja fiksummat vieköön duunipaikkani. Ei kiinnosta paskan vertaa. 

Ei kiinnosta työnsaanti? Jaaha. Ja mikä oravanpyörä se on? Olen FB:ssä vaikka olen viimeksi kuvan laittanut sinne 2 vuotta sitten ja mitään en päivitä.

Vierailija
57/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun Suomi on täynnä näitä laiskoja loisia, jotka odottavat, että muut maksavat heidän elämänsä, koska heillä on "periaatteita".

No, pian tulee onneksi noutaja näillekin. Voi olla, että siinä kohtaa tulee ryntäys SoMe-kanaviin.

Et kait sä nyt oikeasti luule, että some kiinnotaa ketään muita työnantajia kuin jotain haistapaska mainostoimistoja ja viestintäpuljuja? Joita kukaan ei jäisi kaipaamaan vaikka menisivät ensi viikolla konkurssiin kaikki. 

Vierailija
58/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että otan kuvia itsestäni ja elämästäni instagramiin vaikuttaisi mitenkään siihen miten osaava työntekijä olen? :D Instagramkin kun tuossa artikkelissa mainittiin.

Artikkelissa myös mainittiin, että kyse on verkostoitumisesta. Vaikka olisi "vain" 5000 seuraajaa, voi joku tosiaan vinkata työpaikoista.

Eiköhän se ammatillinen verkostoituminen hoidu ennemminkin muissa kanavissa kuin instagramissa.

Vierailija
59/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta työnsaanti? Jaaha. Ja mikä oravanpyörä se on? Olen FB:ssä vaikka olen viimeksi kuvan laittanut sinne 2 vuotta sitten ja mitään en päivitä.

Oravanpyörä on se brändääjän ehdottama somehuoraaminen, jotta voisi sitten antaa töissä "enemmän". Vittu jos nykyinen panos työssä normaalein koulutuksin ei kelpaa, saa olla kelpaamatta. Tulen vähällä toimeen ja säästöjäkin on mukavasti, eli potkua vaan perseeseen jos se siitä kiinni on. Kyllä niitä duuneja löytyy, jossa saa olla noilta vatipäiltä rauhassa. Minä en elämääni työlle myy ja voin hyvin mennä vaikka katuja lakaisemaan.

Vierailija
60/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä, jossa joudun käyttämään somea (fb, twitter, insta) työni hoitamiseksi. Mutta Enhän mä tietenkään sitä OMALLA tililläni tee, vaan sen järjestön tilillä, jonka leivissä olen. Siksi en rehellisesti sanottunaymmärrä, miten mun oma henkilökohtainen somepresenssi voisi olla muunkaan potentiaalisen työnantajan kannalta relevantti. Kaipa sekin haluaisi, että edustan sitä ja hoidan sen tiliä, enkä omaani.

Luulen myös, että kaikki oikeat rekryihmiset tajuavat tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi