Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Henkilöbrändääjä muistuttaa, että täytyy olla esillä sosiaalisessa mediassa."

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että otan kuvia itsestäni ja elämästäni instagramiin vaikuttaisi mitenkään siihen miten osaava työntekijä olen? :D Instagramkin kun tuossa artikkelissa mainittiin.

Monellakin tavalla. Instagram saattaa kertoa esimerkiksi sen, että henkilöllä on paljon seuraajia ja hän siis tavoittaa suuria ihmisjoukkoja. Se voi kertoa visuaalisesta silmästä, elämäntavoista ja -arvoista ja harrastuksista. Aloja on erilaisia, hotellin kerrossiivoojalta tai vanhainkodin lähihoitajalta edellytetään eri asioita kuin vaikka jonkun start upin dynaamiselta ja nuorekkaalta markkinointihenkilöltä. 

Vierailija
22/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä niissä on vaikeaa? LinkedIn, Face, Insta ja Twitter on käteviä.

Ihmisillä voi olla eri syitä, miksi eivät halua jakaa tietojaan netissä. Sen pitäisi olla täysin vapaaehtoisuuteen perustuvaa. 

Toki voi. Ihan samalla tavalla työnantajalla on oikeus palkata haluamansa henkilö ja jos hän arvostaa esim. huolella kasattua Linkedin-profiilia tai aktiivista twiittailua, niin se on ihan ok. (Ja juu, jos jo työhakemuksessa pyytää linkit noihin niin ne on ok katsoa läpi, omin lupineen ei periaatteessa saisi katsoa, vaikka toki sitäkin tapahtuu.)

Jos itse työtehtävään ei liity mitään näkyvyysvaatimuksia, en ymmärrä miksei CV:tä voi lukea yhtä hyvin mistä tahansa muualta kuin LinkedInistä? No, kunhan työkkäri ei jakele mitään karensseja tuon perusteella niin toki saa työnantaja valita, miten parhaaksi näkee. 

(Itse en ole ollut päivääkään työkkärin tuella, mutta periaate pitää olla tuo.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on stalkkaava luonnehäiriöinen eksä enkä laita yhtään mitään ylimääräistä itsestäni nettiin. 

Vierailija
24/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin vanha, mutta tunnen itseni vanhukseksi lukiessani tuollaista löpinää jostain henkilöbrändäyksestä ja sosiaalisen median pakosta. Hyh.

Vierailija
25/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.

Ohis kommentoi: Mä hain yhtä toimittajan paikkaa ja pääsin haastatteluun. Siellä kysyttiin läsnäolosta sosiaalisessa mediassa ja kun kerroin ettei mulla ole edes Facebook-tiliä, niin haastattelijan nenä meni pahasti nyrppyyn ja sanoi, ettenkö tiedä, että tällä alalla ratkaisevat sosiaalinen näkyvyys ja verkostoituminen. Eipä tullut sitten enää kutsua jatkoarviointiin eikä palikkatestiin. Henkilöllä, jonka valitsivat lopulta, näyttää olevan jotain 1700 seuraajaa Twitterissä, yli 2000 Instagramissa ja Facebookissa sillä on lähes 2000 kaveria. En kyllä tajua, miten tuo vaikuttaa siihen, miten taitavasti osaa juttuja kirjoittaa.

Tämän kirjoittaja ei  kyllä tiedä yhtään mitään toimittajan työstä. Nimenomaan toimittajan hommissa on ratkaisevan tärkeää, miten suuria ihmisjoukkoja tavoittaa, miten suurelta joukolta saa uutisvinkkejä jne. Tottakai työnantaja palkkaa mieluummin sellaisen jolla on paljon seuraajia somessa kuin sellaisen, jota ei ympäröivä yhteiskunta kiinnosta sen vertaa, että tekisi johonkin some-kanavaan profiilin.

Vierailija
26/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.

No huokase helpotuksesta, ettet tullut valituksi noin huonoon firmaan.

Vierailija
27/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että otan kuvia itsestäni ja elämästäni instagramiin vaikuttaisi mitenkään siihen miten osaava työntekijä olen? :D Instagramkin kun tuossa artikkelissa mainittiin.

Monellakin tavalla. Instagram saattaa kertoa esimerkiksi sen, että henkilöllä on paljon seuraajia ja hän siis tavoittaa suuria ihmisjoukkoja. Se voi kertoa visuaalisesta silmästä, elämäntavoista ja -arvoista ja harrastuksista. Aloja on erilaisia, hotellin kerrossiivoojalta tai vanhainkodin lähihoitajalta edellytetään eri asioita kuin vaikka jonkun start upin dynaamiselta ja nuorekkaalta markkinointihenkilöltä. 

Minä taas näen asian aika eri tavalla. Luotan siihen, että minua haastatteleva rekrytointihenkilö on pätevä ihmistuntija ja kykenee haastattelun, työhakemukseni ja CV:ni avulla tekemään minusta pätevämpiä arviointeja, mitä mm. kuvani auringonlaskusta, ruusukuvioisesta teemukista tai kasvoistani voivat antaa. Nuo ovat vapaa-aikaani eivätkä liity niihin työtehtäviin mihin olen kouluttautunut.

Vierailija
28/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo...

Mä taas tiedän useitakin jotka eivät saaneet paikkaa, koska olivat facebookissa. Sieltä saa aika paljon  tietoa tuntemattoman elämästä, joka voi olla vaarallista kun ei tiedä miten kukin sen tulkitsee.

Työnantaja ei saa ilman työnhakijan lupaa etsiä netistä tietoa työnhakijasta. Eli laittomasti toimittu.

Ja tuotahan varmaan pystytään valvomaankin jotenkin.

Vierailija
29/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on stalkkaava luonnehäiriöinen eksä enkä laita yhtään mitään ylimääräistä itsestäni nettiin. 

ei ole työnantajan ongelma vaan sun oma valinta

jos valitset poissaolon somesta, sun pitää tajuta, että sillä on seurauksia kuten se, että työnsaanti voi vaikeutua

Vierailija
30/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas näen asian aika eri tavalla. Luotan siihen, että minua haastatteleva rekrytointihenkilö on pätevä ihmistuntija ja kykenee haastattelun, työhakemukseni ja CV:ni avulla tekemään minusta pätevämpiä arviointeja, mitä mm. kuvani auringonlaskusta, ruusukuvioisesta teemukista tai kasvoistani voivat antaa. Nuo ovat vapaa-aikaani eivätkä liity niihin työtehtäviin mihin olen kouluttautunut.

Sulla on puurot ja vellit sekaisin. KAIKKI vaikuttaa, sekä arviointi että läsnäolo somessa. Useimmat pystyvät erottamaan nuo asiat, mutta sinä näemmä et.

Vierailija
31/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä paikkansa. Tietyllä tasolla on jopa suotavaa, ettei näkyvyyttä ole ollenkaan. Nämä on näitä hauki on kala-juttuja. Jos haluat olla tekemisissä hauki on kala-ihmisten kanssa, usko ja kas, heitä on kaikkialla. Viisainta olisi kuitenkin ajatella omilla aivoilla eikä mennä mukaan kaikenlaiseen höpöön, jota toitottavat ne vähemmän älykkäät.

Vierailija
32/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

No huokase helpotuksesta, ettet tullut valituksi noin huonoon firmaan.

Kyseessä on ihan hyvä firma, suomalaisista mediataloista parhaita. Mielelläni olisin ottanut työpaikan ja oon oppinut sen, että joissakin periaatteissa on hyvä antaa periksi. Nyt mulla on Facebook-tili ja Twitter-tili. Seuraajien ja kavereiden määrä kasvaa hiljaisen vakaasti.

Vierailija
33/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän yrittävä; "tuo on se häiriintynyt naikkonen joka häiriköi miesasiakkaiden perässä koska miesasiakasta ei kiinnosta edes säälistä panna väärää naista. Mutta naikkonen vain hakkaa päätä seinään ja siitäkin itkut".

Henkilö- ja yritysbrändistä ASIAKAS rakentaa mielikuvan tuotteen/palvelun perusteella. Ja somessa myös.

Joillakin yrittäjillä ja heidän palkollisillaan on taipumus rikkoa sekin mitä he tai joku muu perustaj ennen on saanut aikaiseksi. Mutta sehän ei ole asiakkaan ongelma.

Olet siinä vaiheessa hyvin surkeä yrittäjä joka tarjoaa ns. Paskaa poosessa, kun vielä häirintää, laadukkaat kilpailijat kiittävät, kuittaavat ja nauravat päälle.

Vierailija
34/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Oikeesti? Mikä ala?

Todennäköisesti mikä mikä maan keisarin työpaikka.

Jos ongelma olisi ollut tuo olisi hän voinut muutamassa minuutissa tehdä itselleen Twitter ja Facebook tilit ja olisi saanut työpaikan.

Vierailija
35/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä niissä on vaikeaa? LinkedIn, Face, Insta ja Twitter on käteviä.

Ihmisillä voi olla eri syitä, miksi eivät halua jakaa tietojaan netissä. Sen pitäisi olla täysin vapaaehtoisuuteen perustuvaa. 

Toki voi. Ihan samalla tavalla työnantajalla on oikeus palkata haluamansa henkilö ja jos hän arvostaa esim. huolella kasattua Linkedin-profiilia tai aktiivista twiittailua, niin se on ihan ok.

Tämän takia kaikilla sometyrkyillä onkin tosi mahtavat työurat meneillään.

Vierailija
36/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on puurot ja vellit sekaisin. KAIKKI vaikuttaa, sekä arviointi että läsnäolo somessa. Useimmat pystyvät erottamaan nuo asiat, mutta sinä näemmä et.

Et osaa vakuuttavasti perustella miten somessa oleminen vaikuttaisi siihen miten pätevä työntekijä on sellaisella alalla ja työtehtävissä, joissa ei edes vaadita tai hyödytä näkyvyydestä somessa.

Jotenkin tässä nyt oletetaan, että kaikki rekrytoivat ovat itse nuoria ja somenäkyvyyttä arvostavia, asiahan näin ei tosiaan ole. Onneksi itse olen työllistynyt ilman facebookia ja muita sivustoja, ainakin vielä.

Vierailija
37/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas siis purskuttelee väitetyn arvoväittämän mutta sylkee sen sylkykuppiin.

Vierailija
38/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi täällä Keski-Euroopassa tilanne ei ole vielä tuo. Ei ole pakko olla somessa ja silti saa hyviä työpaikkoja.

Ah, Keski-Eurooppa, tuo av-mammojen tarkemmin määrittelemätön Shangri La, jossa aurinko paistaa ja kaikki on paremmin.

Oletan, että kyseessä on Liettua, sillä Euroopan keskipiste sijaitsee hieman Vilnasta pohjoiseen.

Vierailija
39/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Totta puhuu.

Oikeesti? Mikä ala?

Todennäköisesti mikä mikä maan keisarin työpaikka.

Jos ongelma olisi ollut tuo olisi hän voinut muutamassa minuutissa tehdä itselleen Twitter ja Facebook tilit ja olisi saanut työpaikan.

ois varmaan ollut aika läpinäkyvää jos vartti ennen haastattelua olisi pusannut itselleen tilit molempiin

seuraajia olis silti ollut nolla ja hetihän tuollaisen olis fiksu työnantaja hoksannut

Vierailija
40/77 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin vanha, mutta tunnen itseni vanhukseksi lukiessani tuollaista löpinää jostain henkilöbrändäyksestä ja sosiaalisen median pakosta. Hyh.

Älä huoli. Ei tuota idiotismia tapahdui kuin näillä trendikkäillä epätyöpaikoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan