"Henkilöbrändääjä muistuttaa, että täytyy olla esillä sosiaalisessa mediassa."
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Niin? Totta puhuu.
Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.
Oikeesti? Mikä ala?
Niin? Vastahan tällä palstalla kehotettiin työttömiä etsimään töitä mm. facebookin kautta.
Faktaa on se, että some toimii nykyään ihmisen käyntikorttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Totta puhuu.
Mä en saanut työpaikkaa, koska en ole Twitterissä enkä Facebookissa. Ja tämä sanottiin ihan suoraan.
Oikeesti? Mikä ala?
Markkinointityö ja ala media ja mainonta.
No joo...
Mä taas tiedän useitakin jotka eivät saaneet paikkaa, koska olivat facebookissa. Sieltä saa aika paljon tietoa tuntemattoman elämästä, joka voi olla vaarallista kun ei tiedä miten kukin sen tulkitsee.
No mikä niissä on vaikeaa? LinkedIn, Face, Insta ja Twitter on käteviä.
Saakohan sitten töihin mennä peitenimellä ja peitesomehenkilöllisyydellä, jos työnantaja velvoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Totta puhuu.
Oikeesti? Mikä ala?
Millä ne perusteli sitä? Eihän löpinät facebookissa ja twitterissä mitenkään korreloi sen kanssa, minkälaisia esim. mainoksia osaa tehdä? Kai sinulla oli näytteet töistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Totta puhuu.
Oikeesti? Mikä ala?
No sitten ihan ymmärrettävää, en minäkään palkkaisi kun some-markkinointi on kuitenkin nykyaikaa ja ei tunnu pätevältä hakija joka ei tiedä tästä tai pidä itseään ajantasalla aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä voi olla eri syitä, miksi eivät halua jakaa tietojaan netissä. Sen pitäisi olla täysin vapaaehtoisuuteen perustuvaa.
Vierailija kirjoitti:
No joo...
Mä taas tiedän useitakin jotka eivät saaneet paikkaa, koska olivat facebookissa. Sieltä saa aika paljon tietoa tuntemattoman elämästä, joka voi olla vaarallista kun ei tiedä miten kukin sen tulkitsee.
Työnantaja ei saa ilman työnhakijan lupaa etsiä netistä tietoa työnhakijasta. Eli laittomasti toimittu.
Onneksi täällä Keski-Euroopassa tilanne ei ole vielä tuo. Ei ole pakko olla somessa ja silti saa hyviä työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Totta puhuu.
Ohis kommentoi: Mä hain yhtä toimittajan paikkaa ja pääsin haastatteluun. Siellä kysyttiin läsnäolosta sosiaalisessa mediassa ja kun kerroin ettei mulla ole edes Facebook-tiliä, niin haastattelijan nenä meni pahasti nyrppyyn ja sanoi, ettenkö tiedä, että tällä alalla ratkaisevat sosiaalinen näkyvyys ja verkostoituminen. Eipä tullut sitten enää kutsua jatkoarviointiin eikä palikkatestiin. Henkilöllä, jonka valitsivat lopulta, näyttää olevan jotain 1700 seuraajaa Twitterissä, yli 2000 Instagramissa ja Facebookissa sillä on lähes 2000 kaveria. En kyllä tajua, miten tuo vaikuttaa siihen, miten taitavasti osaa juttuja kirjoittaa.
Moni oikeasti lahjakas ja taitava jää taas ilman työpaikkaa, kun nämä ylisosiaaliset tyrkyt vie paikat.
Miten se, että otan kuvia itsestäni ja elämästäni instagramiin vaikuttaisi mitenkään siihen miten osaava työntekijä olen? :D Instagramkin kun tuossa artikkelissa mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä voi olla eri syitä, miksi eivät halua jakaa tietojaan netissä. Sen pitäisi olla täysin vapaaehtoisuuteen perustuvaa.
Toki voi. Ihan samalla tavalla työnantajalla on oikeus palkata haluamansa henkilö ja jos hän arvostaa esim. huolella kasattua Linkedin-profiilia tai aktiivista twiittailua, niin se on ihan ok. (Ja juu, jos jo työhakemuksessa pyytää linkit noihin niin ne on ok katsoa läpi, omin lupineen ei periaatteessa saisi katsoa, vaikka toki sitäkin tapahtuu.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo...
Työnantaja ei saa ilman työnhakijan lupaa etsiä netistä tietoa työnhakijasta. Eli laittomasti toimittu.
Hahhah, jokainenhan niitä hakee heti, kun saa hakupaperit käteensä. Kukaan ei voi koskaan todistaa mitenkään, että hakuja on tehty. Yksikään työnantaja ei ole niin pönttö, että menee julistamaan työntekijälle, että "me ei valittu sua siks kun me pidettiin sitä sun Insta-postausta Provinssista epäilyttävänä, ja me tarkotetaan nyt sitä kun makaat alastomana auton takakontissa pullomeressä". Jos rekrytointi jää tekemättä, sanotaan vain, että hakijaa ei pidetty soveltuvana.
Terveisin, rekrytoinneissa työnsä puolesta mukana oleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo...
En kyllä missään kirjoittanut että tässä tapauksessa työnantaja olisi hakenut tietoa hakijasta internetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo...
En kyllä missään kirjoittanut että tässä tapauksessa työnantaja olisi hakenut tietoa hakijasta internetistä.
Facebook on internetissä.
Niin? Totta puhuu.