Jännä juttu, että nyt kun LI on oiekasti leviämässä, niin mammat ei enää jaksa vouhkata asiasta yhtään.
Kommentit (9)
Tällä hetkellä ei tartu kuin linnuista ihmiseen ja silloinkin pitää todella näpelöidä niitä lintuja. Ei hetkauta mua yhtään. Jos muuttuu pandemiaksi, niin äitiyslomalaisena voin olla vuoden neljän seinän sisällä. Mitä hittoa vouhkata asiasta, jolle ei voi yhtään mitään? Se mua ärsyttää. Täälläkin lietsotaan aina pahinta joka asian suhteen... Ja kaikki kauhuskenaariot tiedetään ammattilaisia ja tutkijoita paremmin. Jos tähän ei lähde mukaan, niin " kieltää tosiasiat" .
koska siihen minulla ei ole aikaa ja toisaalta, evakuointi suunnitelmamme on valmis.
Inhoan tuollaista " ei mahda mitään" asennetta, elämä menee perseelleen sillä tyylillä. Minä en ainakaan aio alistua lintutaudin enkä muunkaan uhriksi. Parhaansa kun tekee se riittää!
Mutta jotkut nimenomaan VOUHKAAVAT. Li-puhelinkin ehdittiin jo haukkua. Siellä kuulemma hoetaan vain sitä samaa " älkää koskeko kuolleisiin lintuihin" , ihan kuin näiden vouhkaajien mielestä asiassa olisi paljon enemmänkin kerrottavaa. Mitä te oikein haluatte kuulla, eikö tuo arkijärkeen menevä neuvo riitä??
Käsihygienia ja maalisjärki auttaa. Ei siinä sen kummempaa voi tehdä, vaikka miten haluaisi vaikuttaa. Helvetin pölkkypäät jos ette sitä edes tajua! Luuletteko, että kauhea hössötys ja ylireagointi jotenkin parantaa LI:n ja poistaa siis epidemian ?
Siis itse taudin tulolle ei voi tehdä mitään, jos se on tullakseen.
Ihan turha puhelin. Peskää kätenne ja keittäkää kananne. Menkää Nigeriaan neuvomaan. Siellä olisi tyjille neuvoillenne tarvetta.
Nää saa jankuttaa ja väitellä ihan oikeen ihmisen kanssa!