Rintasyöpäkö vai muuta?
Hei, olen 28 vuotias kolmen pojan äiti. Vasen rinta ollut useita kuukausia arka, kipuilua, särkyä...viime viikolla tutkiessani painoin kolme senttiä nännistä ylöspäin ja rinnan päästä tuli painaessa keltaisenvaalee eritettä, sitä tulee päivittäin painaessa. Minulla myös ollut imusolmukkeet aika-ajoin saman puolen kainalossa, hävinneet ja tulleet taaa takaisin, lääkäri ei niistä huolissaan. Rinnan kipu säteilee myös vasempaan puoleen yläselkään ja lapaan. Kannattaako olla huolissaan?
Kommentit (14)
Menisin lääkäriin, vaikka yksityiselle. Voi se syöpä tulla alle kolmekymppiselle.
No kannattaa mennä tutkimuksiin. Ei ole iso juttu ne. Arvaileminen tässä asiassa voi viedä jopa hautaan.
Oletko raskaana kenties? Tai syötkö mielialalääkkeitä? Näistä kummastakin voi johtua.
Mene lääkäriin.Mielialalääkkeet ei aiheuta tuollaista.
Kiitti vastauksista!
En imetä, nuorin poika täytyää pian kolme.
Oon käynyt tk-lääkärillä imusolmukkeiden vuoksi, ei kuulema huolenaihe.
Oon eläny säryn kanssa koska oma lääkäri ei ota vakavasti ja itse oon ajatellut että jos hormoonit on sekaisin.
Nyt tosiaan toi valkoisenkeltainen erite nännistä alkoi mietityttämään....
Jouduin käymään nyt sitten päivystyksessä, lääkäri laittoin 5 min kopeloinnin jälkeen kiirreellisen päivystyslähetteen mammografiaan ja ultraan...
Hyvä kun menit, saat selvyyden asiaan. Tsemppiä!
Ihmetyttää että toisestaki tissistä tulee nestettä ja se on vihreänhatmaata!
Terveyskeskukseen soitto.
Terveyskeskusaikaa lääkärille varatessasi sanot että sinulla on rinnassa kivuliaita tuntemuksia, kainalon imusolmukkeet suurentuneet ja rinnasta tulee poikkeavaa eritettä.
Sieltä pyydät lähetteen mammografiaan. Heti.
T. Rintasyöpää sairastava.
Olis kiva tietää vaan että mikä on normia ja mikä ei...tuntuu et kun jokaista keskustelupalstaa lukee niin jollai on sen ja sen väristä, se on syöpää, jollai taas ei. Ääh.
No ei sitä palstalaiset voi tietää.
Ei voi ei. Kokemuksia haluaisin vain että saisin jotain johon ehkä kannattaa varautua kunnes sinne tutkimuksiin pääsen. Epätietoisuus on kamalaa.
Onko imetyksestä kuinka pitkä aika ?