Eläketurvakeskuksen kirje tuli just postissa,
miksi alle 23-vuotiaana tehty työ ei kerrytä eläkettä???
Kyllä suoraan sanottuna v....taa, kerkesin olla alle 23-v. viisi vuotta töissä, sitten tuotannollisista syistä sain 24-v. loparit ja sen jälkeen vain pätkätöitä, eli eläkettä ei ole juuri kertynyt.
Kommentit (11)
2005 alkaen kertyy 18 v. lukien eläkettä töistä
www.tyoelake.fi
lukekaa faktoja
myös kotona lasten hoito ja opiskelu kartuttavat nykysin eläkettä
Itse olen käynyt töissä JA opiskellut samaan aikaan!
Kun aloitin lukion, perhettämme kohtasi työttömyys ja jouduin menemään töihin jotta pystyisin maksamaan lukion kirjat, kynät, kumit, vihot, bussilipun, uudet vaatteet, meikit ja kampaajalla käynnin jne. Olen siis elättänyt itseni täysin kuusitoista vuotiaasta saakka, koska kotoa ei ole pystytty tukemaan mitenkään muuten lukuunottamatta ilmaista asumista vanhempien luona, eikä kotiruuastakaan ole tarvinnut maksaa, onneksi.
Samaan aikaan kun täysipainoisesti opiskelin (kävin lukion päivälukiossa kolmessa vuodessa) kävin töissä kolme-neljäkertaa viikossa (arkisin kaksi, kolme kertaa klo 16.15-21.30 ja lauantaisin 9-17.00)
Harmittaa etten ole kerryttänyt eläkettä (olen juuri niitä joita lakiuudistus ei hyödyttänyt) vaikka kaikki tellit ja lellit maksoinkin ja veroja vielä päälle!!!!!!!!!!!!
oishan tuo ihan mukava kun kaiken ikäsenä tehty työ kerryttäis eläkettäkin, kun kaikki tel yms. maksut kumminkin joutuu maksamaan.
Vierailija:
On fiksumpaa opiskelle kuin aloittaa työt nuorena.