Ostin eilen Sedonium-unilääkettä ilman reseptiä ja se toimi.
Ei ollut kovin kalliskaan 11 e / 50 tablettia. En sitten tiedä, sainko unen lääkkeen avulla vai olisinko nukahtanut muutenkin. Mulla on ollut aina silloin tällöin nukahtamisongelmia ja nyt olin taas valvonut melkein viikon.
En tiedä, onko tuo ihan lääkettä, kun paketissa luki rohdosvalmiste. Käyttöohjeessa taas puhuttiin lääkkeestä.
Suosittelen kuitenkin!
Kommentit (14)
Sedonium on rohdosvalmiste, ei lääke. Se sisältää valeriaanajuurta, jota sisältää myös pari muuta markkinoilla olevaa tuotetta. Valeriaana on tosi vanha rohdosyrtti jota on varmaan useita satoja vuosia käytetty uniongelmiin. Meille apteekkiin on tullut aika paljon positiivista palautetta, ja hintakin on tosiaankin aika edullinen.
T:farmaseutti
Täytyypä oikein tarkistaa mitä ovat siihen runoilleet...
Vierailija:
Täytyypä oikein tarkistaa mitä ovat siihen runoilleet...
Mutta kun katsoin netistä, niin jossain puhuttiin lääkkeestä. Siis Orinin sivuilta.
ap
Minulla ei ole niinkään unettomuuteen auttanut, vaan tuonut lievää helpotusta jännittämiseen. Päätin kokeilla tällaista mietoa tuotetta, kun en varsinaisia rauhoittavia välttämättä halua alkaa testailemaan. Eikä rauhoittavaa lääkitystä kai nykyisin annetakaan juuri kenellekään.
Sedoniumin vaikutus ei ole liian kova, mutta se sopii näköjään tilapäiseen lievään jännitykseen. Jännitän ihan mahdottomasti joidenkin asioiden hoitamista, niin että en siltä jännittämiseltä osaa oikein olla edukseni. Todella kiusallista esim. jotain esitelmää pitäessä, tai kun haen töitä, jne.
Ainoa harmillinen juttu on se, että Sedoniumissa taitaa olla titaniumdioksidia. En ole kuullut kovin positiviisia asioita siitä lisäaineesta. :(
Melatoniinia nyt saa vaikka Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniinia nyt saa vaikka Prismasta.
Nössökauraa! Neuroleptit ne henkilön tiellä pitää!!
Valvoin yli viikon, tai nukuin muutaman tunnin yössä. Eilen ostin ja otin Sedoniumia ja nukuin hyvin pitkän yön. Joskus olen kokeillut. Melatoniinia, mutta sillä ei ole noin hyvä vaikutus
Melatoniini on itselleni ainakin ihan turha. Ne vahvimmatkaan ei auta mitenkään nukkumaan. Lisäävät hieman väsymyksentunnetta kyllä, mutta väsymys ei johda nukahtamiseen.
Sedonium toimii mullakin hyvin, otan satunnaisesti silloin kun tuntuu että on vähän liikaa "kierroksia" että saisi nukuttua. Paketissa tosiaan mainitaan myös annostus jännittämiseen, täytyykin joskus kokeilla päivälläkin.
Minä otan iltaisin pari tuntia ennen nukkumaanmenoa kaksi tablettia Sedoniumia, kaksi tablettia ihan Prismassa myytävää pitkävaikutteista Melatoniinia (1.9mg/kpl) sekä magnesiumia 120 mg. Pois tietokoneilta ja älykännyköiltä sekä tv:n edestä tunniksi ennen nukkumaanmenoa. Lueskelen hämärässä sen ajan mielenkiintoista kirjaa. Nukahdan ja nukun hyvin. Aamulla ja koko päivän normaali, pirteä olo. Kannattaa kokeilla, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Sedonium on rohdosvalmiste, ei lääke. Se sisältää valeriaanajuurta, jota sisältää myös pari muuta markkinoilla olevaa tuotetta. Valeriaana on tosi vanha rohdosyrtti jota on varmaan useita satoja vuosia käytetty uniongelmiin. Meille apteekkiin on tullut aika paljon positiivista palautetta, ja hintakin on tosiaankin aika edullinen.
Siinä on vnr-numero eli se on ihan oikea itsehoitolääke, perinteinen kasvirohdosvalmiste.
t. toinen farmaseutti
Melatoniini - https://tonzes.com/sleepfi.htm Mulla melatoniini auttaa saamaan unen päästä kiinni nopeammin kuin normaalisti. Ennen saatoin pyöriä sängyssä tunnin-pari ennen kuin nukahdin, mutta nykyään siihen menee 15-20min.
Melatoniinia ei kannata käyttää, mikäli on taipumus kakkostyypin diabetekseen tai on jo se.
Olen Melatoninillä yrittänyt nukkua aika pitkää aikaa jo, mutta se on tyhjä , ei auta, ja sitä paitsi laittaa näkemään unia pidemmässä käytössä. Sitä ei pitäisi tyrkyttää kenellekään eikä käyttää , ja poistaa kokonaan apteekin hyllyiltä ja käytöstä, ja ei mainosteta. Se on plasebo, se wi ole yhtään mitään .kuinka ihmisiä coi huijata tällä tavoin, ja jo näin kauan aikaa. Kun ei graavisti saa unta niun kunnon keslushermostoon vaikuttava ontaa sen sen kaivatun unen ja alkaa löytyä jälleen oikea voini ja elämänlaatu. Sen jälkeen lääkettä pitää vähentää, murustella tablettia sopivasti ja itse tiedät miten jatkat iltaisin. Tärkeää on wttä toimit tuntemuksesi mukaan lääkkeen kanssa, ja sitten joslus ilman.
Vierailija: