Loukkaantuisitteko tässä tilanteessa?
Jos kysyisitte puolisolta, että " surisitko, mikäli minua ei olisi (elossa)?" ja puoliso vastaisi "varmaan, ehkä, en tiedä...", niin kokisitteko vastauksen loukkaavana?
Kommentit (10)
Kyllä. Mutta olikohan puoliso vähän omissa ajatuksissaan, eikä oikein keskittynyt vastaamaan?
Miksi kysyt tuollaisia itsestäänselvyyksiä?
Jos haluaa puhua tuollaisista asioista, pitää itsellä olla tilannetajua aloittaa keskustelu silloin, kun toisella on kaistaa vapaana. Jos siinäkin vaiheessa saa tuon vastauksen, loukkaantuminen on ihan aiheellinen reaktio.
Sattuisiko sinuun, jos löisin sinua paistinpannulla päähän? 😈
Kokisin, saattaisin jopa vetästä pienet nyyhkykilarit ja mököttää lopun päivää. Illalla vauvaa nukuttaessa miettisin, että eipä siinä ollut mitään aihetta loukkaantua tahi suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Ah mitä ihanaa epävarmuutta :D. Mitä väliä sillä olisi kun sä et olisi silloin enää elossa?
Kyse ei ole epävarmuudesta, vaan siitä, että tulee mietittyä näitä asioita työskennellessä vanhustyössä ja nähdessä siellä kaikenlaista. Siitä kumpusi tämä keskustelu.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah mitä ihanaa epävarmuutta :D. Mitä väliä sillä olisi kun sä et olisi silloin enää elossa?
Kyse ei ole epävarmuudesta, vaan siitä, että tulee mietittyä näitä asioita työskennellessä vanhustyössä ja nähdessä siellä kaikenlaista. Siitä kumpusi tämä keskustelu.
AP
Jos sinun nähtesi ei työpaikallasi surra, niin sitten ei surra ollenkaan? Tai saako vaikeasti sairaan vanhuksen kuollessa olla helpottunut?
Oletko itse vanhus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jos sinun nähtesi ei työpaikallasi surra, niin sitten ei surra ollenkaan? Tai saako vaikeasti sairaan vanhuksen kuollessa olla helpottunut?
Oletko itse vanhus?
Nyt olet ihan hakoteillä. :D Tottakai saa olla tuossa manitsemassasi tilanteessa helpottunut. Ko. oleva tilanne voi olla helpotus myös vanhukselle itselleen.
AP