Onko teillä ryijy seinällä?
Kommentit (30)
On kaksikin ryijyä, jotka molemmat ovat isotätini tekemiä. Toisen hän teki sisarelleen, siis isoäidilleni, 50-vuotislahjaksi ja samalla tupaantuliaislahjaksi, kun isovanhempien talo oli kokenut perinpohjaisen remontin 50-luvun alkupuolella. Tämä ryijy on loma-asunnollani. Toisen ryijyn isotätini teki äidilleni häälahjaksi ja se on täällä vakituisessa asunnossa seinällä. Lisäksi makuuhuoneen seinällä on toiselta isotädiltä lahjaksi saatu Karjalan raanu. Vielä on varastossa puna-musta täkänä ja kuultokudos odottamassa vuoroa päästä esille. Samoin parikin tilkkutyötekniikalla tekemääni seinätekstiiliä.
Lapsuuteni eteläkarjalaisessa murteessa raaMu tarkoitti samaa kuin naarmu! Kun kaaduin pyörällä soratielle, sain polveeni raamun.
Vierailija kirjoitti:
No ei helvetissä ole eikä tule. Tää mikään vanhainkoti ole.
Katsokaapa tästä linkistä
https://twitter.com/haagaheliaamk/status/654177707786416128
aivan upea moderni ja raikas ryijyteos, ei voi puhua mistään vanhainkodeista! ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ryijyä, mutta raamu on. Eikös ryijyt oo semmosia, jossa on se pörrönen pinta ja raamut on sileitä?
Korjaus: se on raaNu. Mullakin on , itse tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ryijyä, mutta raamu on. Eikös ryijyt oo semmosia, jossa on se pörrönen pinta ja raamut on sileitä?
Korjaus: se on raaNu. Mullakin on , itse tehty.
Olen tehnyt yhden Ann Jonassonin suunnitteleman, mutta ei ole meillä seinällä. Mökille olen ajatellut tehdä saunakamariin jonkun sopivan taideteoksen, mutta se on vasta ajatuksen asteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei helvetissä ole eikä tule. Tää mikään vanhainkoti ole.
Katsokaapa tästä linkistä
https://twitter.com/haagaheliaamk/status/654177707786416128
aivan upea moderni ja raikas ryijyteos, ei voi puhua mistään vanhainkodeista! ;)
En pidä tuota kauniina, ankeat väritkin. Jotkut seinävaatteet ovat kivoja, mutta yleensä ne ovat synkkiä ja vanhanaikaisen oloisia.
Pehmentävät mukavasti huoneen akustiikkaa ja suurimmalla osalla varmaan on ryijyyn joku henkinen side, joko itse tehty tai perintöryijy.
Jokaisessa huoneessa vähintäin yksi ryijy seinällä, ei raaski poiskaan laittaa koska miellyttävä omaa silmää ja ovat äitini kutomia, itse sain valita mallin minkä hän kutoi.
Mun seinällä on seitsemänkymmentäluvun vihreä ja raidallinen iso raanu. En tiedä kuka sen on tehnyt, luulisin että isotäti tai isoisoäiti joskus. Muistan tuon raanun olleen meillä lapsuudenkodin seinällä ja nyt se on ollut jo vuosia minulla. Olen 28-vuotias.
Mielestäni seinävaatteet ovat kodikkaita ja perinnejuttuna arvokkaita. Haluaisin kotiini vaalean ja värikkään ryijyn, sellaisen vanhan numerokuvioisen (hääryijykö se on). Mulla on sellaisia mökillä, mutta ne ovat tosi suuria ja niiden paikka on siellä.
On perintöryijy isoäitini tekemänä.