Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko jo hakeneet vappujuomiset teinellenne?

Vierailija
30.04.2016 |

Ostin tytölle kaksi siideriä, kun aamutuimaan kaupassa kävin. Tyttö on 16-vuotias.

Pidän rajana tätä sivistysvaltioiden määrättelemää ikää. En ymmärrä, miksi saksalaiset tai ranskalaiset nuoret olisivat fiksumpia kuin omat nuoreni.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiderikännit jossain rapakossa, kun koitatte opettaa juomiskäyttäytymistä? Kyllä se pari lasia punkkua on vähän fiksumpi.

Yksityisasuntoon on menossa vappubileisiin. 

Kyse oli 14-vuotiaasta tässä viiniesimerkissä. Eli toki saisi meilläkin maistaa, mutta kaksi lasia tarkoittaa jo humaltumista noin nuoren kohdalla. Ei ole tuossa vaiheessa mitään syytä juottaa lastansa humalaan kotioloissa. 

ap

Vierailija
42/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on opettaa teinistä pitäen alkoholikulttuuriin? Sitten myöhemmin ei osata juhlistaa mitään ilman alkoholia. Just näin.

Rento äiti saa olla, mutta c'mon. Äidin tehtävä on olla äiti, ei kaveri.

Mun vappujuomana on simaa ja pepsiä.

N18

Mielestäni tuo on fiksu tapa tutustuttaa alkoholiin. Vanhempani eivät ikinä kieltäneet minua tulemasta humalassa kotiin, jonka ansiosta en sammuillu kaupungille, vieraiden ihmisten nurkkiin jne. Ostivat minulle joskus pari siideriä, eivätkä tehneet alkoholista "mörköä", jota sitten vedetään monta vuotta putkeen pää täyteen kun vihdoinkin sitä saa. Olen nyt 20 vuotias ja alkoholia en käytä lähes laisinkaan. Kavereiden kanssa osaan ottaa sivistyneesti jos jotain juhlitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire on holirumbaan alaikäisenä!!! Eikö sitä muka kerkeä opetella sitten 18v????

Vierailija
44/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini kyllä käy jossain. Mutta tulee ihan vapaaehtoisesti kotiin illaksi. Kuten myös tekevät hänen ystävänsä.

Ihmettelen tuossa sitä että joku pitää "normaalimpana" sitä että teinit kännäävät ja se on sitä että pidetään "hauskaa" kaverien kanssa. Siis ei voi olla näemmä hauskaa ilman viinaa? Oliskos aika vihdoinkin opettaa jälkeläisiään pois tästä suomalaisesta juomiskulttuurista?

Teineillä on siis ihan hauskaa vaikka vanhemmat ei kanna heille siideriä.

Vierailija
45/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa niille teineille kunnon annos, niin saavat heti ensimmäisellä kerralla "Ei enää koskaan!" -fiiliksen. Pikkutissuttelu on vaarallista!

Vierailija
46/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin sadan humalaisen lapsen ja aikuisen temmellys yksityisasunnossa. Ei, ne sinne kuokkavieraiksi tunkevat sedät ei ole niin kivoja.

Vierailija
47/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hait pari sidukkaa niiden edellisten lisäksi :) tolla tavalla meidän porukasta monet sai lisäjuomia, vanhemmat luuli niiden tulevan ainoiksi juomiksi vaikka hankittuna oli jo pari kolme pulloa. T: 19v

Vierailija
48/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin aikaa sitten tyttären kaveri (16v), kysyi minulta että antaisinko heille viinipullon vapuksi. hännellä oli yllään avokaulainen paita ja rintoja kohottavat rintaliivit ja sitten hän räpytteli silmiään. oli sen verran kiusallinen tilanne että hain viinikaapista pullon ja annoin sen tytölle. toivottavasti tytöt eivät tule kovin pahaan humalaan pullollisesta.

Vierailija
49/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt aikuisten ihmisten kommenteista. Omassa ystäväpiirissäni (ja nyt puhutaan yli 10 ihmisestä, ei mistään pienestä nörttiklikistä) kukaan ei ole lähdössä 1) kaupungille tai 2) juomaan. Ei ole normaalia olla jo nuorena niin huono sosiaaliselta ulosanniltaan, että pitää ottaa alkoholia "rentoutuakseen". Jos on oikeanlaisessa porukassa, voi olla rento ilman viinojakin.

Jos nuori ei itse tajua varjella kehittyviä aivojaan, te aikuisina ja vanhempina voisitte tehdä niin sen sijaan että tuputatte nuorellenne viiniä "sivistyneen alkoholikulttuurin" nimissä.

N16

Vierailija
50/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on opettaa teinistä pitäen alkoholikulttuuriin? Sitten myöhemmin ei osata juhlistaa mitään ilman alkoholia. Just näin.

Rento äiti saa olla, mutta c'mon. Äidin tehtävä on olla äiti, ei kaveri.

Mun vappujuomana on simaa ja pepsiä.

N18

Oikeasti kornia huomata, että jopa 18 kesäinen nuori on fiksumpi kuin nämä muutamat äidit.

Mutta joo, omalle lapselleen alkomahoolin osto on rikos ja lastensuojelun asia. Ei ole vanhemmuutta opettaa lapsiaan juomaan.

Vierailija
51/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni Cokis Zeroa, siitä saa teinikin ottaa, kun kotiutuu huomenna. Alkoholia ei tässä taloudessa anneta alle 18-vuotiaille. Eikä sen jälkeenkään.

Onhan tuo muutaman kerran saanut alkoholijuomia ilman vanhempiensa avustustakin(samanikäisen serkun pullosta ja silleen), mutta onneksi on juonut kohtuullisesti, ja ollut se kavereiden auttaja. Tosin, kerta se on ensimmäinenkin, kun vetää pään täyteen. Hirveästi tuolla ei alkoholiin ole kiinnostusta, onneksi.

Vierailija
52/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, teit rikoksen.

Joka päivä myös pidän koiraa vapaana taajama-alueella. Olen paatunut rikollinen. 

No paska ihminen nyt ainakin.

Ja peiliin on katsominen jos lasta kiinnostaa juopottelu, minä en teininä ollut ollenkaan kiinnostunut viinaksista, edes siitä yhdestä siideristä. Nuoruuteen ei kuulu alkoholi, jos kuuluisi, niin jokainen teini voisi ne juomat itse käydä ostamassa. Sääliksi käy näitä hukassa olevia nuoria, joiden vanhemmilla ei myöskään järki päätä pakota.

Ja vielä sellainen juttu, ett toivottavasti irti juokseva koirasi syö myrkkyä ja kuolee.

Vierailija
53/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 15- ja 16- vuotiaat sai haluamansa limut ja 18v sai 2 siideriä.

PS. Noissa AP:n "sivistysmaissa" on maksakirroosia paljon. Että niin "sivistynyttä"...

Vierailija
54/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, teit rikoksen.

Joka päivä myös pidän koiraa vapaana taajama-alueella. Olen paatunut rikollinen. 

Oletko tyhmä vai teeskenteletkö vain?

Koiraa saa pitää irti taajama-alueella JOS se on muuten hallinnassa.

Vierailija
55/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko ap todellakin, että ne kaksi sidukkaa riittävät koko illaksi? Ne nuoriso kietaisee huiviinsa pohjiksi ja jatkaa sitten kavereiden kanssa vahvemmilla sekoituksilla.

Ilmainen neuvo: Varaa jo ajoissa tytön sängyn viereen iso pesuvati tai laajasuinen ämpäri, johon tytteli saa tyhjentää kaiken sen sotkun, mitä illan mittaan kitusiinsa tunki. 

Vierailija
56/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, teit rikoksen.

En teeskentele enkä ole tyhmä. Koira pitää olla kytkettynä taajamassa aina Suomen lain mukaan niin hullua kuin se onkin. Poikkeuksena vapaanapidolle osoitetut alueet eli koirapuistot. Myös Rajasaari täällä Helsingissä on alue, jossa koirat saavat olla vapaina. 

Vierailija
57/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko ap todellakin, että ne kaksi sidukkaa riittävät koko illaksi? Ne nuoriso kietaisee huiviinsa pohjiksi ja jatkaa sitten kavereiden kanssa vahvemmilla sekoituksilla.

Ilmainen neuvo: Varaa jo ajoissa tytön sängyn viereen iso pesuvati tai laajasuinen ämpäri, johon tytteli saa tyhjentää kaiken sen sotkun, mitä illan mittaan kitusiinsa tunki. 

Ei hän nyt ensimmäistä kertaa juo siideriä. Eli pidän epätodennäköisenä tällaista ylilyöntiä. 

Vierailija
58/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostan lapseni aivoja sen verran etten niitä viinalla sulata.

Itse ryyppäsin aika huolella ikävuosina 15-16. Ei sulanut aivot ja nyt on DI-tutkinto handussa. Relaa vähän

Vierailija
59/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. 15- ja 16- vuotiaat sai haluamansa limut ja 18v sai 2 siideriä.

PS. Noissa AP:n "sivistysmaissa" on maksakirroosia paljon. Että niin "sivistynyttä"...

Miten niin 18-vuotias "sai" kaksi siideriä? Eikö itse osaa vielä kaupassa käydä?

Täällä on paljon enemmän sydän- ja verisuonisairauksia kuin vaikkapa Ranskassa. Mitä sillä mitataan sivistysasteikolla?

Vierailija
60/67 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, teit rikoksen.

En teeskentele enkä ole tyhmä. Koira pitää olla kytkettynä taajamassa aina Suomen lain mukaan niin hullua kuin se onkin. Poikkeuksena vapaanapidolle osoitetut alueet eli koirapuistot. Myös Rajasaari täällä Helsingissä on alue, jossa koirat saavat olla vapaina. 

Poliisilta kuultu, että saa olla irti kunhan on hallinnassa. Uskon poliisin sanaa enemmän kuin sinun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi