Mitä sellaista teet mieluummin itse, mitä toiset ostaa valmiina?
Otsikossa kysymys. Eli mitä teet tai valmistat mieluummin itse kuin ostat valmiina? Siis sellaista mitä ehkä yleisimmin ostetaan valmiina.
Kommentit (53)
Minä ihan fiiliksissä teen suklaavanukasta, kun löysin joskus makeannälkääni googletellessa hyvän reseptin (http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129124/Suklaavanukas/) (maissijauheen korvaan perunajauholla). Onhan tääkin jotain, mutta hattua nostan teille jotka teette vaatteennekin itse! :)
Guacamole, salsa, majoneesi, perunamuusi, lihapullat. Ruokapainotteista siis.
Guacamolen
Tortellinit
Kala-, kasvis- ja lihaliemet
Onnittelu- ja joulukortit
Sisustusjulisteet
Hillot, mehut, pakastemarjat, kasvatan ruokani itse, kerään marjat. Korjaan vaatteita ja huonekaluja. Kolaan pihan, pilkon puut, lämmitän uuneilla, käyn pesulla pihasaunassa missä pitää lämmittää vesi padassa. Teen ruuat alusta alkaen itse.
Vierailija kirjoitti:
Kortit. Synttäri, kutsu ja juhlapyhiin liittyvät kortit.
Kuin myös, koristetyynynpäälliset.. osan matoista!
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet, korut, neuleet, osan huonekaluista, sisustustekstiilit ja perunasalaatin.
Sori, mutta en ole koskaan nähnyt oikeasti hienoa itse valmistettua korua :D Postaa kuva jos kehtaat.
Juuston ja voin sekä pyykinpesuaine :)
Jouluruoat
Pullat, kakut, muffinssit
Lasagnet, kiusaukset, muussit, pinaattikeiton ja pinaattiletut, lihapullat ja kalapuikot.
Nachojen yms. juustokastikkeet, ja monet muut kastikkeet kuten bernaise ja punaviini, pestot myös.
Hillotkin tehdään itse. Ja vaaleat leivät ja sämpylät. Ja näkkäri.
*
Olisi ollut helpompaa yrittää keksiä, mitä en tekisi. Mutta tiukkapipo en ole, kiireessä tai vaikka sairaana turvaudun valmiiseen eikä se haittaa.
Joululaatikot, lihapullat, kaalikääryleet... kaupan on pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet, korut, neuleet, osan huonekaluista, sisustustekstiilit ja perunasalaatin.
Sori, mutta en ole koskaan nähnyt oikeasti hienoa itse valmistettua korua :D Postaa kuva jos kehtaat.
Minä olen ollut hopeakorukursseilla, ja kyllä me kuule siellä tehdään hienoja koruja. Ei nyt ole kuvaa tähän hätään kun en ole niitä omatekemiä nyt pitänyt kun on vähän tummunut enkä ole muistanut ostaa kiillotusainetta lisää. Eikä mun tekemät ole hienoinpia mitä olen nähnyt, mulla ei aina kärsivällisyys riitä kaikkeen. Mutta esim. kuningasketjua tein ranneketjuksi itselle ja parille muulle, ja mulla oli se sama ranteessa monta vuotta putkeen, ja monet sitä ihaili.
Niinpä, sultsinoita ei taatusti edes myydä missään.