Miehen pukeutuminen ja markkina-arvo
Vaikka pukeutumisen merkitys miehen markkina-arvolle ei ehkä ole kauhean suuri niin kyllä sillä jonkun verran aina on vaikutusta. Mistä ostetut vaatteet mielestänne selkeästi nostavat, mitkä laskevat ja mistä ostettujen vaatteiden vaikutus miehen markkina-arvon kannalta on mielestänne neutraali?
Kommentit (31)
Monella suomalaisella nuorella miehellä on aika mitäänsanomaton tyyli, ja ainakin itselleni se on tärkeää että mies haluaa tuoda esiin persoonaansa myös ulkonäöllään. En puhu nyt kalliista vaatteista. Minä panostan ulkonäkööni eikä se mitään kauheita rahasummia vaadi.
Todella tavallinen outfit on vanhat urheilulenkkarit, huonosti istuvat vaaleat löysät farkut ja printtihuppari tai t-paita. Ihan karsean näköistä. Tavallisesti voi toki pukeutua. Esim hyvin istuvat vähän alhaalta kireät farkut, valkoinen t-paita ja nahkatakki näyttää aina hyvältä (minun mielestäni). Kengissä pidän eniten nikeistä, adduista tai jostain perus kangastennareista. Isoimmat "investoinnit" on se takki ja kengät, loput saa halvalla jostain henkkamaukasta.
Tiesitkö että kauluspaitoja voi myös ostaa kauluksenympärysmitoituksella? Eli kynäniskakoot alle 40 - ehkä..
Vierailija kirjoitti:
Monella suomalaisella nuorella miehellä on aika mitäänsanomaton tyyli, ja ainakin itselleni se on tärkeää että mies haluaa tuoda esiin persoonaansa myös ulkonäöllään. En puhu nyt kalliista vaatteista. Minä panostan ulkonäkööni eikä se mitään kauheita rahasummia vaadi.
Todella tavallinen outfit on vanhat urheilulenkkarit, huonosti istuvat vaaleat löysät farkut ja printtihuppari tai t-paita. Ihan karsean näköistä. Tavallisesti voi toki pukeutua. Esim hyvin istuvat vähän alhaalta kireät farkut, valkoinen t-paita ja nahkatakki näyttää aina hyvältä (minun mielestäni). Kengissä pidän eniten nikeistä, adduista tai jostain perus kangastennareista. Isoimmat "investoinnit" on se takki ja kengät, loput saa halvalla jostain henkkamaukasta.
Entä jos nahkatakki ei istu? Näyttääkö se silloinkin hyvältä?
T. 165cm harteikas mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkina-arvo. Hyi helvetti. Itse olen uralla menestynyt DI, omaisuutta on kertynyt ja harrastan exteemiksi luokiteltuja lajeja ulkomailla. Hiippailen kauhtuneessa koltussa kalukset pystyssä ja lippalakki päässä. Sormustakin pidän vaikka olen eronnut. Kaapista kyllä löytyy mittatilauspukukin jos joskus puun takaa tulee sellainen nainen joka etsii muutakin kuin markkina-arvoa. Heippa!
Tässä on mies minun makuun!
Naisilla vaan on usein aika huono maku mitä miesten vaatteisiin tulee. Esim. tuo kuvan Oliver näyttää poikabändin muusikolta eikä aikuiselta mieheltä. Naiset eivät myöskään usein erota hienoja kelloja tai muita pieniä yksityiskohtia.
Minusta pikkutakki, suorat housut ja hienot nahkakengät on aina hyvä kunhan eivät ole mallia Dressman. Makuasioita toki.
Minusta tärkeämpää on pukeutua tilanteen mukaan ja sopivan kokoisiin, sekä puhtaisiin vaatteisiin. Ei se, mistä ne on ostettu. Minullakin on kaikkea teetetystä UFF:iin.
Älä pukeudu paremmin kuin nainen jonka haluat kaataa?