Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helposti vauva saa flunssan?

22.02.2006 |

Olen itse kovassa nuhassa ja samoin on esikoinenkin.Vauva on vasta 3pv ja koska olemme jo kotona esikoinen pärskii ja niiskuttaa samoissa huoneissa kuin vauvakin.Olemme kyllä yrittäneet pestä käsiä jne. mutta kovin neuroottinen en voi esikoisen kanssa olla.Miten helposti näin pienet vauvat sairastuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaanne. Olen ymmärtänyt, että alkuun tietyt äidinkin vasta-aineet suojaavat vauvaa ja sitten tietysti rintamaitokin. Mutta poikkeuksia tietysti on. Toisaalta joskus vauvan flunssat ovat usein huomattavasti lievempiä kuin muiden. Ainakin näin meillä oli. Mutta varovainen kannattaa olla, esim. ettei yski päin ja pitää kädet puhtaina kuten itsekin kirjoitit. Ja ettei vie vauvaa suuriin ihmismassoihin vielä. Hyvää jatkoa!

Vierailija
2/5 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai flunssan synnytyslaitoksella perhehuoneessa. Se tarttui sitten vauvaan, kun vauva oli viikon ikäinen. Onneksi flunssa on jo menossa pois. Höyryhengittely, keittosuolatipat nenään ja nenän niistäminen apteekista saatavalla Nenä-Friidalla auttoivat oloa.

Huoli oli kova kun näin pieni sairastui, mutta nämä ovat sitkeitä otuksia nämä meidän vauvelit. Onneksi meillä ei ollut kyseessä RS-virus. Kannattaa kyllä herkästi viedä lääkäriin, kun pieni vauva sairastuu. Meillä lastenlääkäri puhdisti nenän kunnolla syvältä, kuunteli keuhkot ja katsoi korvat. Tulehdus ei ollut levinnyt keuhkoihin eikä korviin, mutta saimme lähetteen Lastenklinikalle siltä varalta että pienen olo olisi huonontunut. Onneksi emme ole lähetettä tarvinneet.

Lene ja Vompatti 2 vk 3 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli osittaisimetyksellä reilun puolen vuoden ikään saakka. Kun poika alkoi saamaan pelkästään korviketta, kesti vain noin pari viikkoa kun minä sairastuin flunssaan ja heti sen jälkeen sairastui myös poikamme. Onneksi flunssa oli meillä molemmilla lievä (vain yskää ja hieman lämpöä).

Mielenkiintoista tässä on se, että mieheni sairasti flunssaa joskus silloin kun poikamme oli ihan pieni vauva ja hän oli vielä osittaisimetyksellä. Silloin siihen en sairastunut minä eikä myöskään meidän vauva. Olisikohan äidinmaito suojannut silloin meitä molempia? Tiedä häntä...

Vierailija
4/5 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vältellä flunssasia ihmisiä.

Meillä vauva sairastui reilun viikon iässä, oireina oli nenän tukkosuus ja hengitys rohisi.

Muutaman päivän kotona olimme terv.hoitajan kehotuksesta kunnes päätin etten enää odota vaan menimme lastenklinikan päivystykseen(sinne ei siis ainakaan helsinkiläiset tarvitse lähetettä!!!)kokeista selvisi että Rs-virus oli ja saman tien jouduimme jäämään osastolle. Selvisimme kolmella sairaalassaolopäivällä mutta limaimut ja lisähappi olivat välttämättömiä jotta tyttö parantui.

Suosittelen siis oitis menemään lastenklinikalle mikäli asutte helsingissä sillä kun vauvanne on noin pieni niin asialla ei kyllä kannata leikkiä ja Rsv-aalto on nyt nimenomaan vastasyntyneillä vaikka muuten on jo ohi menemässä.

En halua pelotella vaan neuvoa kun itse odotin turhan kauan.

Toivottavasti paranette pian eikä sairaalahoitoa tarvita...

Mutta vastaus siis kysymykseesi: Kyllä ainakin virukset tarttuu helposti imetyksestä huolimatta(meillä oltiin silloin täysimetyksellä!)

Vierailija
5/5 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei meilläkään imetys suojannut flunssalta, vaikka se ei minuun tarttunutkaan. Taisi se flunssa vaan tulla pienelle niin nopeaa synnytyksen jälkeen, ettei vauva ehtinyt saada multa vasta-aineita...