Puolet suomalaisista on keskimääräistä tyhmempiä.
Kommentit (36)
Ei ole. Mun mielestä ihmiset on kuitenkin aika fiksuja.
Niinhän se menee, toisaalta taas yli 90% mieskuskeista on mielestään keskivertoa parempia.
Mä olen suomalainen ja tyhmä. Onko kaikki muut täällä fiksuja?
Katsotaan kuinka monen pään yli viuhahtaa. :D
Luulen, että lauseen tulisi kuulua: puolet suomalaisista on mediaania tyhmempiä. Toisaalta, saatan itsekin olla tuolla huonommalla puolella. Tai ehkä se on se parempi puoli?
Kyllä minunkin käsitykseni mukaan älykkyyden jakauma on normaali eli symmetrinen.
Hiukan lohduttaa, kun tietää että onneksi puolet on keskimääräistä viisaampia.
Toisaalta, eiväthän tyhmät edes tiedä olevansa tyhmiä saati että kärsisivät siitä.
Väkisinkin näin sen on oltava.
Erään tutkimuksen mukaan taas naisten mielestä yli puolet miehistä on keskimääräistä rumempia. Ei ihme ettei tunnetuissa matemaatikoissa juuri ole naisia :D
Miks pitää tehdä tällaisia avauksia joissa ihmisiä haukutaan tyhmiksi. Te olette ahdasmielisiä.
Riippuu siitä, miten iso lohko gaussin käyrän keskiosasta otetaan, kun puhutaan keskimääräisestä. Mutta joo, aika lähellä totuutta väitteesi on matemaattisesti. Se, onko sosiaalisesti korrektia puhua tyhmyydestä tai tyhmemmyydestä, onkin sitten eri juttu...
Vierailija kirjoitti:
Erään tutkimuksen mukaan taas naisten mielestä yli puolet miehistä on keskimääräistä rumempia. Ei ihme ettei tunnetuissa matemaatikoissa juuri ole naisia :D
Tulkitsit tutkimusta väärin. Tiedän kyllä mistä tutkimuksesta puhut, mutta sen tulos ei ollut tuo.
Keskimääräistä tyhmempi on ihminen, joka kuvittelee nimenomaan suomalaisten olevan niin tyhmiä ja juntteja ja mitä vielä. Niitä asteen tylsempiä kyniä löytyy jokaisesta kansasta.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että lauseen tulisi kuulua: puolet suomalaisista on mediaania tyhmempiä. Toisaalta, saatan itsekin olla tuolla huonommalla puolella. Tai ehkä se on se parempi puoli?
Mediaanin kohdalla näin on automaattisesti. Keskiarvon kohdalla se riippuu jakauman suoruudesta.
Otetaan helppo esimerkki vinosta jakaumasta: Kymmenen ihmistä. Yhdeksän äo on 10 ja sen kymmenennen 110. Keskiarvo on siis 20, mutta 90% otoksesta on alle keskiarvon.
Mä vähän luulen et todellisuudessa reilusti yli puolet on keskimääräistä älykkäämpiä, koska vajukit on todella vajaita ja raahaavat keskiarvoa alas.
Esim. 1+1+5+5+6+6+7+7+8+9=55 eli ka 5,5 joten 60 % yli keskiarvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsit tutkimusta väärin. Tiedän kyllä mistä tutkimuksesta puhut, mutta sen tulos ei ollut tuo.
Ja luonnollisesti siihen on syy, miksi et sitten suoraan kertonut mikä se tulos on, vai kuinka?
Puolet suomalaisista on keskimääräistä suomalaista tyhmempiä.
Olet oikeassa ap!
Johtuu pitkälle väestönrakenteesta, sillä noin puolilla suomalaisista on iän perusteella vasen aivolohko vasta kehittymässä tai vastaavasti surkastumassa.
Tuliko nyt ap. sinulle nyt hyvämieli, mutta tyhmyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, vaikka niin kuvittelet.
Ne keskimääräistä tyhmemmät ovat naisia jotka kirjoittelevat tänne katkeruuksia (laittakaa sitä alapeukkua tulemaan)