Minua masentaa ihmisten paskamaisuus :(
Minua masentaa ihmisluonteeseen kuuluva kurjuus: viha, kateus, itsekeskeisyys, katkeruus, pahantahtoisuus, ilkeys jne... Ja häiriintyneisiin yksilöihin kuuluva sadismi, pedofilia, vallanhimo jne... Miten helpottaisin oloani? Miten voisi elää hyvällä mielellä maailmassa, jossa esiintyy tuollaisia asioita? :(
Kommentit (22)
Kannattaa kehittää rikas ja oma sisäinen maailma. Ihmissuhteet ovat yleensä vain hyötysuhteita. Saat mennä, jos et ole tarpeellinen.
Onhan niitä tärkeitä ja aitoja ihmissuhteitakin.
Kannattaa varautua asiaan jo etukäteen, silloin se kusipäisyys ei enää tule yllätyksenä, eikä tunnu enää juuri miltään.
Minustakin nuo ap:n mainitsemat asiat ovat ahdistavia.
En ymmärrä tuota neuvoa että pitäisi keskittyä kivoihin juttuihin.
Se on yhtä helppoa kuin unohtaa vaikka lukutaito.
Ei kannata keskittyä kivoihin juttuihin, vaan se on itsepetosta.
Kannattaa myöntää, että elämme kusipäiden maailmassa. Muuten se kusipäisyys tuntuu ikuisesti pahalta. Negatiivinen maailma pitää myöntää rehellisesti.
Vaikka olisit kuinka hyvä, niin kusipäitä aina riittää, hyväksy se, äläkä valehtele itsellesi, se on tie vapauteen!
Sinussakin on nuo tunteet: muuta ne itsessäsi niin päädyt tekemisiin samankaltaisten ihmisten kanssa. Monilla ihmisillä nuo ei ole mitään vallitsevia tunteita, miksi siis ottaa huomioon kaikessa vain ne huonot puolet.
Itsekeskeisen ihmisen hyödytöntä ja tyhjää kyselyä sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Sinussakin on nuo tunteet: muuta ne itsessäsi niin päädyt tekemisiin samankaltaisten ihmisten kanssa. Monilla ihmisillä nuo ei ole mitään vallitsevia tunteita, miksi siis ottaa huomioon kaikessa vain ne huonot puolet.
Tottakai niitä on kaikissa, kuuluu ihmisluonteeseen. Ei niitä voi muuttaa, eikä päästä niistä eroon. Jotkut vaan kiinnittävät tuollaiseen enemmän huomiota kuin toiset
Vierailija kirjoitti:
Itsekeskeisen ihmisen hyödytöntä ja tyhjää kyselyä sanon minä.
Ensimmäinen ihminen tunnisti aloituksesta itsensä erityisen hyvin.
Minullakin on välillä tuollainen olo. Siihen auttaa lähes poikkeuksetta palstailuun etäisyyden ottaminen ja keskittyminen omiin lähimmäisiin oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on välillä tuollainen olo. Siihen auttaa lähes poikkeuksetta palstailuun etäisyyden ottaminen ja keskittyminen omiin lähimmäisiin oikeassa elämässä.
Kiitos vinkistä ja muille myös. Minullekin tämä olo iskee aina välillä, ei ole onneksi koko aikaa.
Ap
Itse olen päätynyt siihen että en enää katso uutisia enkä lue lehtiä. Luen pelkkiä muoti- ja eläinlehtiä ja telkkarista katson vaan mahdollisimman todellisuudesta vieraantunutta viihdettä missä ei vahingossakaan käsitellä mitään vakavia aiheita. Töissä en mene kahvipöytään jossa vakavista aiheista keskustellaan, pysyttelen hyväntuulisesten huumorintajuisten ihmisten seurassa joiden kanssa voi puhua kevyistä aiheista. Tämä toimintatapa on hieman helpottanut tuskaani siitä että ihmiskunta on saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua masentaa ihmisluonteeseen kuuluva kurjuus: viha, kateus, itsekeskeisyys, katkeruus, pahantahtoisuus, ilkeys jne... Ja häiriintyneisiin yksilöihin kuuluva sadismi, pedofilia, vallanhimo jne... Miten helpottaisin oloani? Miten voisi elää hyvällä mielellä maailmassa, jossa esiintyy tuollaisia asioita? :(
Näin kärjistetysti filosofoiden: tiedostetusti tai tiedostamattaan ihminen usein motivoituu parhaiten tavoitelessaan edes jonkilaisessa suhteessa omaa mielihyväänsä, tyydytystään, onnistmisen kokemustaan ja tavoitellessaan onnellisuutta. Nykyisellään näkisin onnellisuuden sijaan hektisessä ympäristössä sen olevan eemminkin hetkellinen mielihyvä, jota tavoitellaan. Auttaminenkin periaatteessa perustuu loppujenlopuksi oman mielihyvän tyydyttämiseen. Voimakkus on varmaankin etäisyyttä: parhaiten ihminen kykenee arvioimaan sitä, mitä itse haluaa kuin mitä muut haluavat. Maantieteellisenä esimerkkinä kun puhutaan vaikkapa varallisuuden jakamisesta: välimatkan kasvaessa näyttää siltä, että ihmiset vaativat itseltään yhä vähemmän toisen auttamiseksi - kaukainen kärsimys ei tunnu niin voimakkaalta. Yleisestiottaen ihmis yksilö ei ole viaton - meissä on väistämätön itsekkyys olemassa. Yhteiskunta muodostuu yksilöistä: yhteiskunnallisella tasolla vapaus ja rojoittaminen itselkkyyden osalta eri yhteiskunnissa perustuu siihen, että korostetaan historiallisten perinteiden mukaisesti erilaisia arvoja eri yheiskunnissa. Näiden arvojen pohjalta syntyy lainsäädäntö: suomessa se perustuu käsitykseen yhteisestä hyvästä, joka taas rajoittaa oman edun tavoittelua, yhdysvalloissa taa päinvastoin. Sitten on olemasa erilaiset ihmisyhteisöjen muodostamat moraalikoodistot. Tämä on vain pintatasolla tarkasteltuna: loppujenlopuksi ihmmisten motiivit ovat vaihtelevia ja rikkaita ja näin ollen antavat erinäisiä perusteita eettisille valinnoille: yksikin epäitsekäs teko kumoaa itsekkyyden väittämän. Ja miten täällä selviää? Treveellä järjellä, eli tiedonkeräämisellä ja päätöksentekokyvyillä: kyvyt ymmärtää syy- ja seuraussuhteita, ymmärtää toisten tekoja ja motiiveja. Välittäminen perustuu kärjistetysti siihen, että alkuun löytyää oman identiteettinsä. Sen jälkeen toinen hyväksyy sen. Se on vapaa virtaus - ihmiset kokevat olevansa mielekkäitä ja merkittäviä toisilleen - vastavuoroisuutta - jakamista.
En sano, että pitäisi sulkea silmät kaikilta ihmisen paskamaisilta luonteenpiirteiltä, mutta voisit silti alkaa kiinnittää enempi huomiota niihin hyviin asioihin kanssaeläjissäsi. Mieti mitä kivoja piirteitä läheisissäsi ja ystävissäsi on äläkä juutu jonkun huonoon puoleen. :) Meissä kaikissa on jotai hyvää ja jos jossakin on paljon enemmän paskaa kuin hyvää niin pyri eroon siitä tyypistä.
Sitä paitsi maapallo on tänä päivänä turvallisempi ja onnellisempi paikka ihmiselle kuin koskaan historiassa! Kaikki paska vaan on laajemmin esillä mediassa, joka kuljettaa huonot uutiset meille sekunneissa toiselta puolen maailmaa.
Ainahan voi auttaa jotakuta, muuttaa kokonaisen elämänkin esim. osallistumalla kummiohjelmaan. Ja Jumalalle mikään ei ole mahdotonta, Hän toivoo, että jaamme huolemme Hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tää palsta on mukavaa lepoa oikeen elämän ja facebookin kusipäistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Itse olen päätynyt siihen että en enää katso uutisia enkä lue lehtiä. Luen pelkkiä muoti- ja eläinlehtiä ja telkkarista katson vaan mahdollisimman todellisuudesta vieraantunutta viihdettä missä ei vahingossakaan käsitellä mitään vakavia aiheita. Töissä en mene kahvipöytään jossa vakavista aiheista keskustellaan, pysyttelen hyväntuulisesten huumorintajuisten ihmisten seurassa joiden kanssa voi puhua kevyistä aiheista. Tämä toimintatapa on hieman helpottanut tuskaani siitä että ihmiskunta on saastaa.
Mitä sä sitten tällä palstalla teet? Tämähän on täynnä ahdistavaa kakkaa D:
Miksi minä en huomaa tuota paskamaisuutta? Luen kyllä uutisista ja av:lta väärinkäytöksistä, mutta henkilökohtaisessa elämässä en ole siihen montaakaan kertaa törmännyt. Ja ikää minulla on jo 47 v, eli ihan kuplassakaan en elä.
Kannattaa lakata seuraamasta uutisia. Hommata kaikki höpöhöpösarjojen tuotantokaudet ja katsella niitä kaiket päivät.
Kurjuudelle ei voi mitään... mutta jos yrittää keskittyä niihin hyviin asioihin ja ihmisten hyviin puoliin. Tietoisesti yrittää löytää niitä maailmasta ja olla onnellinen siitä hyvästä, mitä löytyy.