Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outlander - keskustelu.

Vierailija
29.04.2016 |

Tähän keskustelua Diana Gabaldonin kirjoittamista Outlander (suom. Matkantekijä)- kirjasarjasta ja niihin perustuvasta tv-sarjasta.

1. kausi on esitetty Ylen toimesta, 2. kausi parhaillaan menossa "maalimalla" josta esitetty nyt neljä jaksoa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä parista siinä

Vierailija
2/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta saakka minusta on tuntunut (tv-sarjassa) että Claire on enemmän kiinnostunut Jamiesta kuin Jamie Clairesta.

Kirjassa Jamie pettää Clairea, onkohan kirjoitettu tv-sarjaan mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon se 2kausi alkaa??

Vierailija
4/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot näyttelijät. Minusta Jamien kroppa on sitä paitsi liian selvästi salilla treenatun näköinen. Ei pysty kattomaan, vaikka odotin sarjaa.

Vierailija
5/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot näyttelijät. Minusta Jamien kroppa on sitä paitsi liian selvästi salilla treenatun näköinen. Ei pysty kattomaan, vaikka odotin sarjaa.

Se taisi treenata crossfitillä ellen väärin muista.

Vierailija
6/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. kausi vaikuttaa ainakin tähän mennessä pitkäveteiseltä. Claire ohjaa kaikkia, yhtäkkiä raavaat skottimiehet uskoo sen kaikkia juttuja ja antaa jonkun "english ladyn" johdattaa ne kieroilullaan taisteluihin. Joopa!

Vierailija
7/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millon se 2kausi alkaa??

Kesällä.

Vierailija
8/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamiesta on tullut alistuva hiirulainen Randallin raiskattua sen.

Joten Claire otti ohjat.

Sitä en vain tajua, miksi Jamie ja Claire ei vaan voi asettua vaikka Ranskan maaseudulle asumaan elämänsä onnellisena loppuun saakka. Ei sen Jamien ole pakko osallistua siihen jakobiittikapinaan, jossa kuolee.

Vierailija
9/27 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa Jamie nautti Black Jack Randallin läheisyydestä, tv-sarjassa sitä ei samalla tavalla tuotu ilmi siis Jamien bi- seksuaalisuutta.

Randall oli toki hirviö ja teki väärin, mutta ainakin kirjoissa heillä oli sellaista sanomatonta kemiaa. Jamiehan ei voinut vastustaa, että

hänen "miehisyytensä paisui" vaikka yritti ettei kroppa reagoisi niin.

Vierailija
10/27 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjassa Jamie nautti Black Jack Randallin läheisyydestä, tv-sarjassa sitä ei samalla tavalla tuotu ilmi siis Jamien bi- seksuaalisuutta.

Randall oli toki hirviö ja teki väärin, mutta ainakin kirjoissa heillä oli sellaista sanomatonta kemiaa. Jamiehan ei voinut vastustaa, että

hänen "miehisyytensä paisui" vaikka yritti ettei kroppa reagoisi niin.

Aika kaukana on biseksuaalisuus tuosta. Jamie oli järkyttynyt siitä, että Randall sai hänet kiihottumaan ja tulemaan, ja se oli suurin syy siihen, että hän halusi kuolla pelastuttuaan. Kirjoissa tuo kriisi on kuvattu paljon vaikeampana, eikä se tosiaan selviä nätisti pienellä keskustelulla Clairen kanssa, kuten sarjassa.

Myöhemminkin Jamie reagoi todella vahvasti kaikkeen itseensä kohdistuvaan homoseksuaalisuuteen, vaikka muuten onkin aikansa ihmiseksi salliva sen suhteen.

Minusta kakkoskirja, ja kolmosen loppuosa meriseikkailusta eteenpäin olivat tylsimmät ja epäuskottavimmat Outlander-sarjassa. Varsinkin seikkailut Karibialla menivät ihan överiksi.

Mutta mistään ollaan -ei olla -systeemsitä tässä ei ole kyse. Päinvastoin, koko sarja ketoo parin rakkaudesta ja yhdessäpysymisestä ja 8. kirjan lopussa he ovat kuusikymppisiä :D

Vierailija
11/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut mitä oikein tapahtui, kun Dougalin vaimo kuoli ykköskaudella ja nyt kuoli taas kakkoskaudella? Jäiköhän jotain välistä? Voisiko joku selventää?

Vierailija
12/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut mitä oikein tapahtui, kun Dougalin vaimo kuoli ykköskaudella ja nyt kuoli taas kakkoskaudella? Jäiköhän jotain välistä? Voisiko joku selventää?

Missä jaksossa näin on käynyt? Katsotko sarjaa kenties Suomen esitysaikojen edellä? Älä spoilaa mitään, kiitos.

Vierailija
13/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä sellainen sarja, että kannattaa lukea kirjat ensin, välillä kirjat on tylsiäkin, mutta kyllä siitä aina vauhtiin päästään, ja kun tytär ja vävy tulevat mukaan kuvioihin alkaa mielestäni parhaat jutut, ja odotan innolla seuraavaa kirjaa.

Vierailija
14/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että reagoi fyysiseen kosketukseen erektiolla ja laukeamalla ei ole biseksuaalisuutta.

Vierailija
15/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut sen kirjasarjan ekan osan, ja se oli ihan ok. Nyt olen katsomassa 2. tuotantokautta ja loppupuolella, mutta empä spoilaa täällä enempää kun sitä ei varmaan ole vielä suomessa näytetty. Välillä käy vähän pitkäveteiseksi varsinkin tuo kakkoskausi.

Minusta Clairen ja Jamien näyttelijät ovat täydelliset rooleihinsa. Musta siinä skottiaksentissakin on jotakin niin seksikästä :D

Vierailija
16/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjat niin pitkälle kuin mitä niitä oli, vuosina 2003-2009. Ykköskirja paras!

Olen katsonu sarjaa muutaman ekan jakson. Häiritsi ihan mielettömästi, että niin Claire kuin Jamiekin ovat ihan eri näköisiä, mitä olin kuvitellut heidän olevan. Jamien olin kuvitellu kirjoissa oman makuni mukaiseksi, mutta näyttelijä taas ei ole yhtään mun makuun, mikä latisti katselufiilistä. Olen ostanu dvd:llä sarjan, mutta en tiedä, jaksanko katsoa sarjaa.

Vierailija
17/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköskausi oli tosi hyvä, ja sen innoittamana luin koko kirjasarjan. Nyt kakkoskautta Suomen tahtiin katsoneena olen ollut melko tylsistynyt. Ranskan "pukuloisto" ei kiinnostanut, ja nopea on tapahtumien tahti. Lisäksi Jamien tavaramerkiksi on muotoutunut mihinkään näkemätön, tuijottava katse, kun se on vaikeassa tilanteessa. Katsokaa vaikka!

Vierailija
18/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kirjat niin pitkälle kuin mitä niitä oli, vuosina 2003-2009. Ykköskirja paras!

Olen katsonu sarjaa muutaman ekan jakson. Häiritsi ihan mielettömästi, että niin Claire kuin Jamiekin ovat ihan eri näköisiä, mitä olin kuvitellut heidän olevan. Jamien olin kuvitellu kirjoissa oman makuni mukaiseksi, mutta näyttelijä taas ei ole yhtään mun makuun, mikä latisti katselufiilistä. Olen ostanu dvd:llä sarjan, mutta en tiedä, jaksanko katsoa sarjaa.

Miksi lopetit kirjojen lukemisen?

Vierailija
19/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kommentissa mahdollisia spoilereita ja typeriä spekulaatioita...

En ole lukenut kirjoja enkä googlaillut juonipaljastuksia, mutta ihmettelen, miten sarja tulee jatkumaan.

Seuraammeko jatkossa noin 50-vuotiaan Clairen (joka on maskeerattu 50-vuotiaaksi elegantilla, harmaalla hiustupsulla, muuten hän on samannäköinen kuin mukamas 20 vuotta aiemmin...) seikkailuja tyttären ja (tulevan?) vävypojan kanssa?

Claire palaa Jamien aikaan, se on kai selvää, mutta jotenkin minua tökkii tuo ikääntyminen (sori, en halua kuulostaa ikärasistilta). Palaako Claire aikaan, jolloin jakobiittikapinasta on kulunut 20 vuotta? Onko Jamiekin maskeerattu viisikymppiseksi yhtä tökerösti kuin Claire? Tuossahan on se riski, että Jamiella on uusi vaimo ja perhe. Ei kuulosta oikein toimivalta.

Vai palaako Claire aikaan pian kapinan jälkeen? Sittenkö näemme puumanaisen ja Jamien kiihkeän suhteen jatkuvan? Vai voisiko Claire palata 1940-luvun loppuun kertomaan nuorelle itselleen (vaikka viestein), ettei Jamie olekaan kuollut? Tällöin Claire voisi palata nuorena itsenään menneisyyteen. Mutta miten tyttären ja vävyn sitten käy? Kaikki muuttuisi... Menee vähän liian korkealentoiseksi.

Vierailija
20/27 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sarja kertoo aikamatkailusta, niin olisi hyvä, jos välillä vähän mietittäisiin, mitä seurauksia sillä on kun aikamatkailijat sorkkivat tulevaisuutta. Ei se ole niin yksinkertaista, että jokainen tehty muutos on väistämättömästi muutosta parempaan eikä vaikuta mihinkään muuhun.

Näyttelijät ovat sarjassa aika hyviä, pääpari on sympaattinen ja luojan kiitos, nyt ollaan taas Skotlannissa. Ranska oli niin tylsästi ja karikatyyrisesti toteutettu että melkein lopetin sarjan seuraamisen.