Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä muistellaan vuosia 2000-2010!

Vierailija
29.04.2016 |

Tuo Irc-galleria -blogi innosti vihdoin aloittamaan ketjun, jota harkitsin jo aiemmin. Omalla tavallahan nuo kuvissa näkyvät tyylit ovat karmeita ja noloja, mutta vielä oli jotain viattomuutta ilmassa. Omaa elämää ei lavastettu niin rankasti ja teinien dokaamiskuvissa näyttää olevan hauskaa, toisin kuin niissä "kuplivaa kera ihanuuksien"-poseerauksissa. Ei kuviteltu, että tavisten kuuluisi omistaa käsilaukkuja, jotka maksavat saman verran kuin henkilöauto ja matkakuvat ovat häpeilemättömästi Alanyasta hotellin parvekkeelta tai Ruotsinlaivan B-hyteistä.

Muistellaan siis trendejä, villityksiä ja ilmiöitä, joita noina vuosina oli. Voitte myös kertoa, oliko teillä biletoppi ;)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan ja lähinnä 2000-2006 ei ollut vielä pahemmin statustuotteita, tai no niitä saattoi nähdä telkkarisarjoissa mutteivät ne olleet mikään elinehto, palvonnan kohteita ja "pakko saada ja esitellä kaikille" asioita.

Laukuksi kelpasi mikä tahansa laukku joka miellytti silmää, pääasia että se pysyi kasassa kun kantoi kamaa.

Nyt laukussa pitää olla mahdollisimman ISOJA logoja, jotka huutaa merkkilaukkua kilsan päähän.

Tänä päivänä vaikuttaa siltä ettei kukaan enää kehtaa kulkea julkisilla paikoilla ilman jotain alle tuhannen euron laukkua.

Vierailija
22/25 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeisen vanhan mallisen Nokian syksyllä 2010. Silloin älypuhelimet olivat vielä melko harvinaisia. Muistan katselleeni iPhonea ja ajatelleeni etten koskaan laitan tuollaista, sehän ei pysy kädessä ja muutenkin ihan höpöhöpö-vempele!  Riitti kun pystyi soittamaan ja tekstaamaan. 

Ekan älykännykän laitoin 2012. Elämä ilman sellaista vempelettä olisi parempaa, mutta minkäs teet pakko olla töiden vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsit oli kelpo kengät missä tilaisuudessa tahansa.

Vierailija
24/25 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys on tuntunut olevan todella hidasta internetin ulkopuolella viimeisen kymmenen vuoden aikana. Muistan todellakin viime vuosikymmenen elämän lähes samanlaisena kuin nykypäivän, ilman älypuhelimia ja somea tosin.

Vierailija
25/25 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkökulmasta isoin ero on just nuo älypuhelimet, joita kaikki räplää kaikkialla koko ajan. Sos. media oli toki ajankohtainen 2000-luvullakin, mutta ei sitä täysin ulkopuolelle pudonnut, jos ei ollut esim. facessa. Nyt on välillä vaikeaa jutella ihan livenä toisten kanssa, kun niitä puhelimia räpelletään koko ajan ja ollaan siellä niin sosiaalisia. Absurdeinta on, että jos esittelet jotain hauskaa tai muuten tapahtuu jotain kivaa, siitä on kuva somessa vaikka et sitä itse ole sinne laittanut. Esimerkiksi mun kissoistani, lapsistani ja lasteni vaatteista on kuvia facessa, vaikka en niitä ole itse sinne laittanut! ("Katsokaa, kun siskolla on söpöt lapset/kaverilla ihanat kissat/ystävän lapsella hassu teepaita"). Jos minä tapaan ihmisiä, minä haluan kuulla heidän kuulumisiaan enkä katsella, kun he esittelevät jotain hienoja kuvia Instagramista. Eri asia on, jos he esittelevät kuvia vaikka joistain käsityöprojekteista, omista lapsistaan/lemmikeistään tai muuta.