Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 162cm / 64kg, ja silti esim. vatsani on täydellisen litteä

Vierailija
29.04.2016 |

Siinä teille, jotka niin seuraatte sitä vaakaa ja olette sitä mieltä, että ainoa oikea paino on joku "pituus -100" -kaava. Painoindeksilaskurinkin mukaan mä olen 2kg päässä ylipainoisesta, vaikka tosiaan vatsassa ei ole mitään, mistä ottaa kiinni, eikä myöskään jaloissa.

Liian laiha en kyllä noilla mitoilla tietenkään millään ole, enkä luikku, harrastan vaan paljon liikuntaa, eli paino koostuu pääasiassa lihaksesta. Senpä takia voin syödäkin mitä lystää, toki pääateriat koostuu puhtaasta, terveellisestä ruoasta, mutta herkuteltua tulee paljon.

Välillä ärsyttää, kun neuvolan työntekijäkin katsoo vaakaa hämmästellen todeten, että aika korkea on paino.. Vaikka ei kai ne normaalisti saisi edes tuommoisesta mainita, sillä eihän tuo edes eri kehonkoostumuksella olisi suuri ylipaino.

Älkää siis aina niin tuijottako sitä vaakaa, vaan käyttäkää sen sijasta vaikka peiliä ja miettikää omaa hyvinvointianne.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan oikeassa. Mulla on nyt kiinteytymisprojekti/elämäntapamuutos meneillään ja seuraan juurikin mittanauhan lukemia. Painoindeksini on 21,2, mutta mulla on etenkin alavatsassa ja käsivarsissa aika paljon läskiä ja olen vasta 23-vuotias! Olen nyt pari kuukautta liikkunut enemmän ja syönyt paremmin ja pikkuhiljaa tuloksia alkaakin näkyä. Painoa saa mun puolesta tulla vaikka lisää, kunhan toi alavatsa kiinteytyisi.

Vierailija
22/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Et ole hoikka, eikä vatsasi ole litteä tuollaisilla mitoilla. Olet isokokoinen. En käsitä miten et pysty näkemään sitä. Olitko ennen laiha ja muutos nykyisiin mittoihisi on tapahtunut nopeasti?

Sinun käsityksesi ovat täysin vääristyneet. Lihas painaa rasvaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Et ole hoikka, eikä vatsasi ole litteä tuollaisilla mitoilla. Olet isokokoinen. En käsitä miten et pysty näkemään sitä. Olitko ennen laiha ja muutos nykyisiin mittoihisi on tapahtunut nopeasti?

Kehonrakentajien BMI voi olla 40 ja rasvaprosentti silti pienempi, kuin sinulla. Lihas ei ole painotonta.

Vierailija
24/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli noissa mitoissa mutta ei lihaksikas. Sillä vaan kertyi kaikki peffaan, reisiin ja pohkeisiin. Vyötärö oli mallia ampiainen, ei paljon reittä paksumpi (mittasin joskus, en vaan muista lukuja enää).

Vierailija
25/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se kaava menee näin: pituus miinus 100 miinus 10%, eli 160 senttisellä olisi 54 kg. Mutta siis väliäkö tuolla, hyvä paino on mielestäni se, jossa tuntee olevansa kotonaan ja niin, ettei jää painon vuoksi tekemättä asioita, joita haluaisi tehdä..

Vierailija
26/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Kehonrakentajien BMI voi olla 40 ja rasvaprosentti silti pienempi, kuin sinulla. Lihas ei ole painotonta.

Miesten niin voi olla, mutta ei naisten. Jos nainen olisi 170cm niin tuolla BMI:llä hänen pitäisi painaa 115kg, ja kukaan naiskehonrakentaja ei ole niin painava tuolla pituudella. Miehet kyllä on painavampiakin noilla senteillä, mutta on lihastakin tuplat naisiin verrattuna.

Vierailija
27/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinulla on sitten paljon tavaraa reisissä ja perseessä. Suotuisa läskin jakautuminen.

Vierailija
28/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä panisin Adelea vaikkei litteä vatsa olekkaan. Ohis.

Vierailija
29/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut täysin litteää vatsaa. Silloin kun olin 164/52 oli pieni nätti kaarre navan alla. Ja sama pieni kaarre on 4 lapsen ja + 10 kilon jälkeenkin. Ihan kiinteä kyllä. Varmaan johtuu siitä että olen kapea rakenteeltani jolloin sisäelimet ei mahdu vatsaonteloon/lantion sisään. Leveälanteisilla kamat mahtuu paremmin.

Vierailija
30/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI ei sovi paljon urheilua harrastavalle. Tämä niiltä terkkareilta välillä unohtuu, kun kiireessä käsittelevät ihmisiä vain numeroina.

Vierailija
31/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset katsovat niin paljon pituus/paino -suhdetta? Ihmiset ovat erilaisia, itse olen ollut sopusuhtainen aina ja painanut kilon tai kaksi enemmän kuin ikätoverit

Vierailija
32/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea uskoa alottajan viestiä... Kuvaa?

Vierailija
33/33 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tavallisella ihmisellä joka ei työkseen esittele itseään pitäisi ylipäätään olla mallin kroppa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan