Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkalaskelma ja ennakonpidätys

Vierailija
28.04.2016 |

Bruttopalkkani on vaikkapa 2000 euroa ja veroprosenttini 10. Palkkalaskelmassani ennakonpidätys ei kuitenkaan ole bruttopalkka × veroprosentti. Mistä ennakonpidätys koostuu?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyin maaliskuussa, vaikuttaako tohon nyt sitten alkuvuodesta saatu työmarkkinatuki?

Laskin, että nyt ennakonpidätys pari % korkeampi, kuin mitä ilmoitin.

Vierailija
22/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.palkka.fi/palkkac/yfi/okKumulatiivinenEnnakonpidatys.htm

Kumulatiivisessa kortissa ennakonpidätys voi joskus muodostua jopa positiiviseksi johtuen tasauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas ihan huippu-av:tä. Palkanlaskentaa työkseen tekevä kommentoi ja kaksi rientää heti alapeukuttamaan. 

Mä annoin alapeukun siksi, sillä en tiedä yhtäkään palkanlaskentaohjelmaa joka tasaisi tuloja. Olen siis itsekin palkanlaskija.

Vai mitä tarkoitat tuolla tasauksella?

Myös minä olen palkanlaskija, ja kyllä ohjelmat tasaavat ennakonpidätystä. Eivät tuloja, mutta tarvittaessa ennakonpidätystä, jos on kumukortti.

Kertokaa nyt, että miten tasaavat?

Kysy töissä seniorikollegalta.

Vierailija
24/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas ihan huippu-av:tä. Palkanlaskentaa työkseen tekevä kommentoi ja kaksi rientää heti alapeukuttamaan. 

Mä annoin alapeukun siksi, sillä en tiedä yhtäkään palkanlaskentaohjelmaa joka tasaisi tuloja. Olen siis itsekin palkanlaskija.

Myös minä olen palkanlaskija, ja kyllä ohjelmat tasaavat ennakonpidätystä. Eivät tuloja, mutta tarvittaessa ennakonpidätystä, jos on kumukortti.

Tai oikeastaan vaikka juniorilta. 

Vierailija
25/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistyin maaliskuussa, vaikuttaako tohon nyt sitten alkuvuodesta saatu työmarkkinatuki?

No siis jos sait nyt maaliskuun palkan jälkikäteen, niin sulle ei maaliskuussa tullut käyttöön kaikkia maaliskuun veropäiviä. Jos siis aloitit kesken kuuta. Päiväkohtainen tulorajasi on ylittynyt ja ylittävältä osalta mennyt lisäprosentin mukaan. Todennäköisesti on ihan oikein. Laske tuolta linkin kautta, onko oikein laskettu.

Vierailija
26/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun mä odotan että te selitätte. 

Vierailija
27/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun mä odotan että te selitätte. 

Johan se on monta kertaa selitetty ja linkkikin on. :D Mä häivyn nyt tästä palkattomasta neuvonnasta. :)

Vierailija
28/29 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis jos sait nyt maaliskuun palkan jälkikäteen, niin sulle ei maaliskuussa tullut käyttöön kaikkia maaliskuun veropäiviä. Jos siis aloitit kesken kuuta. Päiväkohtainen tulorajasi on ylittynyt ja ylittävältä osalta mennyt lisäprosentin mukaan. Todennäköisesti on ihan oikein. Laske tuolta linkin kautta, onko oikein laskettu.

Mites huhtikuu sitten?

Kiitos kaikille vastaajille, Öitä!

Vierailija
29/29 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ennakonpidätyksesi sitten on? Voi olla, että noin pieni perus% on pienemmille tuloille, ja siksi tulorajan ylittävältä osalta on mennyt lisäprosentilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme