Ero, oma sairaus, etä-äitiys.. Tsempatkaa!
Meillä on neljä lasta (2v kaksoset, 4v ja 11v) ja takana on lähes 20v liitto, jossa on ollut ylä- ja alamäkensä, mutta tähän saakka niistä on selvitty, jopa miehen pettämisestä, vaikka olen aina ollut sitä mieltä, että jos pettää niin se on kerrasta poikki.
Mulla todettiin reilu vuosi sitten vakava sairaus, jota ei ole vielä täysin selätetty, mutta nyt alkaa näyttää siltä, että elämä voittaa. Tämän itse sairauden lisäksi, osin ehkä juurikin tämän sairauden takia mulla on myös masennusta, pahin tämänkin suhteen taitaa olla takanapäin.
Nyt mies kuitenkin haluaa erota, en ole saanut selkeää vastausta miksi, mutta vahvasti epäilen hänellä olevan toinen nainen, vaikkei mies tätä olekaan myöntänyt. Alustavasti on miehen kanssa puhuttu, että mies jäisi tähän ja minä muuttaisin muualle. Tämä siksi, koska minä en sairauteni takia tällä hetkellä jaksaisi olla lasten kanssa kokopäiväisesti ja tulen vielä jatkossakin olemaan myös paljon sairaalassa.
Vaikka tiedän, että lasten kannalta on oikeasti parempi, että musta tulee etävanhempi, niin silti se vaan ahdistaa tosi paljon. Mies ei ole lämmennyt ajatukselle, kun olen ehdottanut, josko vielä oltaisiin jonkun aikaa yhdessä, että tulisi varmuus minun terveyteni suhteen.
Kommentit (56)
En tajua näitä, jotka mollaa ap:tä. Kukaan ei tiedä seuraavasta päivästä, ei edes tästä illasta, joku meistä saattaa olla kuollut aamulla. Voi voi, eikö kaikkeen pystykään varautumaan... Tässä ei nyt ole mitään, mitä ap:n olisi pitänyt tehdä toisin.
Onpa ikävä tilanne! Itselläkin eroprosessi käynnissä toisen naisen takia. Kyllä miehet on syvältä. Meillä nuorin lapsi 3 kk...
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä, jotka mollaa ap:tä. Kukaan ei tiedä seuraavasta päivästä, ei edes tästä illasta, joku meistä saattaa olla kuollut aamulla. Voi voi, eikö kaikkeen pystykään varautumaan... TyTässä ei nyt ole mitään, mitä ap:n olisi pitänyt tehdä toisin.
Joopa. Sitä joko on aikuien ja järkevä. Tai sitten ei. Minä en ymmärrä ihmstä joka vääntää huteraan liittoon neljä lasta vain tullakseen jätetyksi paskimmalla mahdollsella hetkellä.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin ei meidän liitto ollut mitenkään huteralla pohjalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä, jotka mollaa ap:tä. Kukaan ei tiedä seuraavasta päivästä, ei edes tästä illasta, joku meistä saattaa olla kuollut aamulla. Voi voi, eikö kaikkeen pystykään varautumaan... TyTässä ei nyt ole mitään, mitä ap:n olisi pitänyt tehdä toisin.
Joopa. Sitä joko on aikuien ja järkevä. Tai sitten ei. Minä en ymmärrä ihmstä joka vääntää huteraan liittoon neljä lasta vain tullakseen jätetyksi paskimmalla mahdollsella hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä, jotka mollaa ap:tä. Kukaan ei tiedä seuraavasta päivästä, ei edes tästä illasta, joku meistä saattaa olla kuollut aamulla. Voi voi, eikö kaikkeen pystykään varautumaan... Tässä ei nyt ole mitään, mitä ap:n olisi pitänyt tehdä toisin.
Luultavasti useimmat niistä jotka ap:ta mollaa, tajuavat toki näin tekevänsä. Se on vaan liian hienoa vähän näpäyttää haavoittuvassa asemassa olevaa omalla "kekseliäisyydellään"...
Minun vanhempani rakastivat toisiaan, halusivat meidät kaikki kolme lasta ja uskon, että ovat kyllä miettineet asiat niin hyvin kuin ne vain voi miettiä, tehneet valintansa silti.
Olimme kaikki lapset alle kouluikäisiä (minä, esikoinen eskari-ikäinen) kun isämme sydän ennalta-arvaamattomasti petti alle 40-vuotiaana ja äiti jäi täysin yllättäen yksin kolmen suht pienen lapsen kanssa.
Kyllä hän pärjäsi, mutta en hetkeäkään epäile etteikö olisi käynyt läpi epätoivoista, raskasta vaihetta ja varmasti niitä tuli toistuvasti vuosien aikana. Nostan kyllä hattua äidilleni, hyvin hän on pärjännyt ja arvostan häntä suuresti.
Näinkin voi käydä, ja kyllähän sitä pärjää kun on pakko. Tuskin kukaan suunnitteli, että oletettavasti terve ihminen kuolee täysin yllättäen melko nuorena.
Ap:lle kovasti jaksamista, valitettavasti en oikein osaa auttaa :(
Vierailija kirjoitti:
Näitä paheksujia riittää kyllä, ihan oikeassakin elämässä. Etä-äiti taitaa olla alinta kastia. Kyllähän sitä olisi vain voinut ottaa itseään niskasta kiinni ja parantua, eikä hylätä lapsiaan. Ja vielä hirveämpää jos valinta ei ole oma! Miten huono ihminen se onkaan...
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin ei meidän liitto ollut mitenkään huteralla pohjalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt mies pettää toistuvasti ja dumppaa sinut juuri sillon kun tarvitsisit tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti useimmat niistä jotka ap:ta mollaa, tajuavat toki näin tekevänsä. Se on vaan liian hienoa vähän näpäyttää haavoittuvassa asemassa olevaa omalla "kekseliäisyydellään"...
Niin ja ap, älä ryhdy selittelemään tuolle tyypille yhtään mitään. Ei ansaitse huomiotasi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päissäänkö sä trollaat? Sanoisin että nyt vähän törkeän aiheen otit, ei kovin aikuista ja järkevää.
Pettämisestä (ei ollut suhde vaan yksittäinen kerta) huolimatta en allekirjoita tuota, että suhteemme olisi ollut koko liiton ajan huteralla pohjalla.
ap'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt mies pettää toistuvasti ja dumppaa sinut juuri sillon kun tarvitsisit tukea.
Ihan kaikkeen ei vaan aina voi varautua. Pettäminen on aina paha juttu, mutta jos pettäjä katuu kovasti ja haluaa ehdottomasti jatkaa suhdetta, niin aika moni antaa vielä sen toisen mahdollisuuden. Lapsiperheessä nyt varsinkin halutaan pitää perhe kasassa. Elämä ei ole aina niin mustavalkoista. Ihan turha syyllistää lapsiluvusta enää tässä vaiheessa.
Ap:lle paljon tsemppiä. Tee lastenvalvojalla niinkun on jo neuvottu määräaikainen sopimus etävanhemmuudesta ja kun olet täysin parantunut sopikaa asiat uudestaan.
Asioilla on aina tapana järjestyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkeen ei vaan aina voi varautua. Pettäminen on aina paha juttu, mutta jos pettäjä katuu kovasti ja haluaa ehdottomasti jatkaa suhdetta, niin aika moni antaa vielä sen toisen mahdollisuuden. Lapsiperheessä nyt varsinkin halutaan pitää perhe kasassa. Elämä ei ole aina niin mustavalkoista. Ihan turha syyllistää lapsiluvusta enää tässä vaiheessa.
Ap:lle paljon tsemppiä. Tee lastenvalvojalla niinkun on jo neuvottu määräaikainen sopimus etävanhemmuudesta ja kun olet täysin parantunut sopikaa asiat uudestaan.
Asioilla on aina tapana järjestyä.
Niin. Lapsa oli pettämisen aikaan yksi. On täyttä pöllöyttä vääntää niitä kolme lisää. Kyse ei siis ollut mistään perheen koossa pitämisestä vaan sen perustamisesta luuserin kanssa. Kyllä pitää osata olla aikuinen. Lapsiparat.
Äly hoi mollaajat, onhan tässä lapsilla isäkin joka pystyy lapsista huolehtimaan. Ihan niin hyvin tässä on varauduttu kuin on tarpeen ja mahdollista. Voihan olla että molemmat vanhemmat kuolisi autokolarissa, oletteko itse varautuneet sellaiseen? Meillä oli tiedossa jopa varakoti kissalle kun sellaisen otimme. Heille päätyikin toisen ihmisen kissa kun tämä otti allergisen miehen, ja nämä ei tule keskenään toimeen, eli meidän kissalle ei enää ole varapaikkaa jos meille jotain käy. Ilmeisesti olisi pitänyt ennen lemmikin hankintaa sopia useamman perheen kanssa että voivat ottaa kissan jos emme itse voi sitä pitää. Ja tehdä kirjalliset sopimukset että kissaa ei sitten saa mistään muualta hankkia. Tai sitten vaan hyväksyä sen että elämässä ei ihan kaikkeen aina pysty varautumaan, ei kukaan meistä.
Vierailija kirjoitti:
Äly hoi mollaajat, onhan tässä lapsilla isäkin joka pystyy lapsista huolehtimaan. Ihan niin hyvin tässä on varauduttu kuin on tarpeen ja mahdollista. Voihan olla että molemmat vanhemmat kuolisi autokolarissa, oletteko itse varautuneet sellaiseen? Meillä oli tiedossa jopa varakoti kissalle kun sellaisen otimme. Heille päätyikin toisen ihmisen kissa kun tämä otti allergisen miehen, ja nämä ei tule keskenään toimeen, eli meidän kissalle ei enää ole varapaikkaa jos meille jotain käy. Ilmeisesti olisi pitänyt ennen lemmikin hankintaa sopia useamman perheen kanssa että voivat ottaa kissan jos emme itse voi sitä pitää. Ja tehdä kirjalliset sopimukset että kissaa ei sitten saa mistään muualta hankkia. Tai sitten vaan hyväksyä sen että elämässä ei ihan kaikkeen aina pysty varautumaan, ei kukaan meistä.
Varsinainen isä onkin. Ja onhan se uusi äitipuolikin ja ehkä sisaruspuoliakin ja vaikka mitä. Ei kaikkeen tarvitse varautua mutta eteensä voisi katsoa.
Ap, älä turhaan vastaa tuolle trollaavalle kusipäälle. Ihan vaan provosoidakseen torstai-illan ratoksi mölisee, ei ansaitse sun huomiota.
Vaikutat ap todella vahvalta ihmiseltä. Voimia sairauden selättämiseen! Miehesi vaikuttaa vähän tomppelilta, mutta vaikea tuomita kun en tilannetta tarkemmin tunne. Todellakin etä-äitiys vain väliaikaiseksi! Katsotte tilannetta uudestaan, kun saat terveytesi paremmalle tolalle.
Voi tsiisus taas näitä kommentteja!
Mä olen pettänyt miestäni, mutta mies antoi minulle toisen mahdollisuuden. Nyt ollaan oltu pettämisen jälkeen 10v yhdessä eikä ole käynyt mielessäkään pettäminen, vaikka mahdollisuuksia olisi ollut.
Mut sehän nyt on ollut tiedossa, että harva täällä osaa oikeasti asettua toisen asemaan ja jos edes kehtaa harkita etä-äitiyttä niin on suurin luuseri. Jos te arvostelijat yhtään osaisitte asettua ap:n asemaan ja lukisitte kirjoitukset ajatuksella niin ymmärtäisitte, että ap on todellakin toimimassa niin kun on lapsille tässä tilanteessa parasta.
Entäs sellainen järjestely, että lapset olisivat joka toinen viikko sinulla ja joka toinen viikko miehellä ? Tällanen on ihan nykypäivää ja ehkä ihan ok joissakin tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioilla on aina tapana järjestyä.Niin. Lapsa oli pettämisen aikaan yksi. On täyttä pöllöyttä vääntää niitä kolme lisää. Kyse ei siis ollut mistään perheen koossa pitämisestä vaan sen perustamisesta luuserin kanssa. Kyllä pitää osata olla aikuinen. Lapsiparat.
Äitis oli pöllö kun sut teki...
Noin siinä käy kun ei heti potkaise pettäjää pihalle. Pettäjä pettää aina uudestaan, hylkää sairauden tullessa ja emotionaalisesti, vuosikymmentenkin kuluttua.